• کد خبر: ۵۴۳۷۰
  • ۱۴۰۱-۰۸-۲۲ - : ۸:۵۴

گرانی بنزین در مجلس مطرح نیست

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: هیچ برنامه‌ و طرحی برای برای افزایش قیمت حامل‌های انرژی در صحن یا کمیسیون‌های تخصصی مجلس مطرح نیست.

 به گزارش اقتصاد سالم؛احمد مرادی عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی  در رابطه با طرح موضوع کسری بودجه از سوی رئیس سازمان برنامه و بودجه و مرتبط کردن آن با عدم گران کردن حامل‌های انرژی و احتمال گرانی بنزین با این صحبت‌ها، گفت: تا این لحظه که با شما صحبت می‌کنم هیچ برنامه‌ و طرحی برای برای افزایش قیمت حامل‌های انرژی در صحن یا کمیسیون‌های تخصصی مجلس مطرح نیست.

وی ادامه داد: از آقای میرکاظمی توقع و انتظار این است که تلاش کنند اعتبارات را به‌خوبی توزیع کنند و همچنین به حرکت در مسیر درآمدهای جدید کمک کنند.

نماینده مردم بندرعباس با اشاره به تلاش برای افزایش پایه‌های درآمدی دولت، عنوان کرد: ما در کنار دو درآمد اصلی که داریم یعنی نفت و مالیات، اگر بتوانیم وقت و انرژی را در تولید و پالایش مشتقات نفتی بگذاریم می‌توانیم خیلی موفق باشیم. این اتفاق می‌تواند با استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی رقم بخورد و برای کشور هم ارزش آفرین باشد و اشتغالزایی کند.

وی تصریح کرد: این انتظار و توقع از سازمان برنامه و بودجه وجود دارد که در لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ و برنامه هفتم توسعه بتوانیم در این مسیر گام برداریم.

 عضو مجمع نمایندگان خاطرنشان کرد: مجدد عرض می‌کنم که در حوزه گرانی سوخت و بنزین تا این لحظه هیچ بحثی در کمیسیون‌ها به ویژه کمیسیون انرژی مطرح نشده است و منتظر لایحه بودجه ۱۴۰۲ هستیم.

عضو کمیسیون انرژی در پاسخ به این سوال که «آیا ممکن نیست که اتفاقی شبیه آبان ۹۸ رقم بخورد و در شورای عالی سران قوا این مساله تصویب و اجرا شود بدون توجه به نظر مجلس؟»، گفت: آن اتفاق با تصمیم دولت و بدون نظر مجلس انجام شد، اما الان شرایط به گونه‌ای است که در کشور باید جلسات متعدد برای بررسی کارشناسی تمام ابعاد آن برگزار شود. اما بعید می‌دانم که در دولت آقای رئیسی اتفاق مشابه آنچه در آبان ۹۸ در حوزه بنزین داشتیم، رقم بخورد.

منبع: ایلنا

برچسب‌ها:

لینک کوتاه : https://eghtesadsalem.com/?p=54370
نظرات کاربران :

مطالب مندرج در بخش "کامنت"، نظراتِ مخاطبانِ سایت بوده و پایگاه خبری اقتصاد سالم قادر به تائید یا ردِّ صحت یا درستی آنها نیست و مسئولیتی در قبال این نظرات ندارد.

دیدگاه شما