• کد خبر: ۵۴۳۸۹
  • ۱۴۰۱-۰۸-۲۲ - : ۱۰:۲۵

بررسی روند قیمت سکه در شش ماه

بانک مرکزی متوسط قیمت فروش هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید و قدیم در شهر تهران در نیمه نخست امسال را اعلام کرد.

 به گزارش اقتصاد سالم؛ بررسی گزارش بانک مرکزی نشان می‌دهد که در شهریور امسال متوسط قیمت فروش یک سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم در بازار آزاد شهر تهران ۱۳ میلیون و ۳۱۲ هزار تومان بوده که در مقایسه با ماه قبل ۳.۶ درصد کاهش و نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۵.۷ درصد افزایش داشته است.

همچنین، حداقل و حداکثر نرخ فروش سکه مذکور در این ماه به‌ترتیب ۱۳ میلیون و ۳۳ هزار تومان و ۱۳ میلیون و ۷۱۶ هزار تومان اعلام شده است.

علاوه براین، در شهریور ۱۴۰۱ متوسط قیمت فروش یک سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در بازار آزاد شهر تهران ۱۴ میلیون و ۱۸ هزار تومان بوده که در مقایسه با ماه قبل ۳.۴ درصد کاهش و نسبت به مدت مشابه در سال قبل ۱۶.۹ درصد با افزایش مواجه شده است.

البته، حداقل و حداکثر نرخ فروش سکه مذکور در ماه یادشده به‌ ترتیب ۱۳ میلیون و ۵۸۳ هزار تومان و ۱۴ میلیون و ۵۷۵ هزار تومان بوده است.

بنابراین، در شش ماهه ابتدایی امسال متوسط قیمت فروش یک سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم در بازار آزاد شهر تهران ۱۳ میلیون و ۶۶۶ هزار تومان و طرح جدید ۱۴ میلیون و ۲۶۵ هزار تومان بوده که در مقایسه با سال قبل به‌ ترتیب ۲۹.۱ و ۳۱ درصد افزایش یافته است.

لینک کوتاه : https://eghtesadsalem.com/?p=54389
نظرات کاربران :

مطالب مندرج در بخش "کامنت"، نظراتِ مخاطبانِ سایت بوده و پایگاه خبری اقتصاد سالم قادر به تائید یا ردِّ صحت یا درستی آنها نیست و مسئولیتی در قبال این نظرات ندارد.

دیدگاه شما