• کد خبر: ۵۴۴۸۱
  • ۱۴۰۱-۰۸-۲۳ - : ۷:۳۲

بازار خودرو بدون مشتری!

بررسی روند قیمت خودروهای پرتیراژ داخلی در ۱۰ روز اخیر که بازار ارز با نوسان همراه بوده نشان می‌دهد قیمت این محصولات به دلیل تغییرات نرخ ارز، روند افزایشی را تجربه کرده است.

 به گزارش اقتصاد سالم؛بررسی روند قیمت‌ها در بازار خودرو طی یک ماه اخیر و مقایسه آن در بازه پیش از افزایش نرخ ارز و پس از آن نشان می‌دهد که بازار با افزایش قیمت قابل توجهی طی این مدت روبرو شده است؛ به گونه‌ای که قیمت پرتیراژها از چهار میلیون تومان تا بعضا ۵۰، ۷۰ و حتی ۹۰ میلیون هم فراتر رفته و این در حالیست که فروشندگان خودرو از عرضه محصولات امتناع کرده و قیمت‌ها را بالا می‌برند. البته به گفته رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو تهران، بازار در رکود کامل بوده و خریدار به بازار مراجعه نمی‌کند.

  بررسی روند قیمت خودروهای پرتیراژ داخلی در ۱۰ روز اخیر که بازار ارز با نوسان همراه بوده نشان می‌دهد قیمت این محصولات به دلیل تغییرات نرخ ارز، روند افزایشی را تجربه کرده است.

این افزایش بهای قیمت خودروها به گونه‌ای است که قیمت محصولات ایران‌خودرو حداقل هفت میلیون تومان و حداکثر ۹۰ میلیون تومان افزایش داشته است.

در محصولات گروه خودروسازی سایپا اما شیب افزایش قیمت‌ها ملایم‌تر است و در این بازه ۱۰ روزه، قیمت محصولات بین ۴ تا ۱۵ میلیون تومان افزایش داشته‌اند.

مقایسه آخرین قیمت‌ خودروهای پرتیراژ در بازار روز گذشته (۲۱ آبان)، ۱۰ آبان و اولین روز آبان و البته میزان افزایش قیمت‌ طی این مدت به شرح زیر است:

افزایش قیمت ایجاد شده در حالیست که به گفته رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران، رکود در بازار خودرو دیده می‌شود و خرید و فروش به حداقل خود رسیده است. معاملات بسیار محدود و بنا بر ضرورت صورت می‌گیرد و خریدار به بازار مراجعه نمی‌کند. نوسانات اخیر نرخ ارز نیز سبب شده اکثر فروشندگان خودرو از ورود به بازار امتناع کنند.

لینک کوتاه : https://eghtesadsalem.com/?p=54481
نظرات کاربران :

مطالب مندرج در بخش "کامنت"، نظراتِ مخاطبانِ سایت بوده و پایگاه خبری اقتصاد سالم قادر به تائید یا ردِّ صحت یا درستی آنها نیست و مسئولیتی در قبال این نظرات ندارد.

دیدگاه شما