• کد خبر: ۵۴۵۸۸
  • ۱۴۰۱-۰۸-۲۴ - : ۸:۴۹

ورود سامانه بارشی فردا به کشور

سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی به کشور و بارش باران و برف در اکثر مناطق کشور خبر داد. بارش‌ها در برخی استان‌ها از شدت بیشتری برخوردار خواهد بود.

 به گزارش اقتصاد سالم؛ بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز در گیلان و شرق اردبیل بارش روی می‌دهد. فردا با ورود سامانه بارشی به کشور در غرب، جنوب غرب، برخی مناطق مرکز و شمال غرب و به‌تدریج دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های قزوین، البرز و تهران بارش باران، گاهی رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی و در مناطق مستعد بارش تگرگ و ارتفاعات بارش برف روی می‌دهد.

پنجشنبه این شرایط علاوه بر مناطق ذکر شده برای نیمه شمالی فارس، بوشهر، ارتفاعات البرز و به‌صورت پراکنده برای شرق کشور پیش بینی می‌شود. شدت بارش‌ها فردا چهارشنبه برای لرستان و چهارمحال و بختیاری و پنجشنبه در ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی در استان‌های چهارمحال و بختیاری،‌کهگیلویه و بویراحمد،‌ شمال خوزستان و جنوب لرستان است.

روز جمعه نیز برای استان‌های فارس، بوشهر، چهارمحال و بختیاری،‌ کهگیلویه و بویراحمد، شرق خوزستان، شمال کرمان و بخش‌هایی از شرق و شمال شرق کشور رگبار،‌ رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی و در مناطق مرتفع و سردسیر بارش برف پیش بینی می‌شود.

شنبه هفته آینده با خروج سامانه بارشی از کشور جو نسبتاً پایداری در اکثر مناطق کشور حاکم خواهد بود.

توصیف سامانه: ورود سامانه بارشی

زمان شروع: چهارشنبه ۱۴۰۱/۰۸/۲۵

زمان پایان: جمعه ۱۴۰۱/۰۸/۲۷

نوع مخاطره: باران وزش باد شدید موقتی، در نواحی گرمسیر رعدوبرق، در ارتفاعات بارش برف و در نقاط مستعد تگرگ

منطقه اثر:

چهارشنبه ۱۴۰۱/۰۸/۲۵: آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، زنجان، قزوین، قم، البرز، تهران، مرکزی، همدان، کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، شمال و غرب اصفهان، خوزستان، چهارمحال و بختیاری.

پنجشنبه ۱۴۰۱/۰۸/۲۶: آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، قزوین، زنجان، تهران، البرز، غرب سمنان، کرمانشاه، کردستان، همدان، مرکزی، قم، غرب و شمال اصفهان، لرستان، ایلام، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شمال غرب فارس، شمال بوشهر.

جمعه ۱۴۰۱/۰۸/۲۷: خوزستان، بوشهر، فارس، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، لرستان، اصفهان، یزد، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، شرق و جنوب سمنان، خراسان شمالی، نیمه شمالی کرمان.

اثر مخاطره: لغزندگی جاده‌ها، اختلال در سفرهای بین شهری بویژه در عبور از گذرگاه‌های کوهستانی، احتمال آبگرفتگی محدود و محلی، احتمال بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها احتمال تاخیر در پرواز و احتمال خسارت به صنعت کشاورزی.

توصیه: احتیاط در سفرهای برون شهری، احتیاط در فعالیت کوهنوردی و جابجایی عشایر کوچ‌رو، آمادگی زمستانی راهداری به‌ویژه در گردنه‌های مناطق سردسیر، احتیاط در قرار دادن نهاده‌های کشاورزی در فضای باز.

توصیف سامانه: وزش باد همراه با افزایش ارتفاع موج

نوع مخاطره: افزایش ارتفاع موج، در نواحی ساحلی ۱.۵ تا ۲ متر و در فراساحل تا ۲.۵ متر

منطقه اثر: دریای خزر، مناطق ساحلی و دور از ساحل در گیلان، مازندران و گلستان.

اثر مخاطره: احتمال غرق شدن شناورهای سبک، تفریحی و نیمه سنگین، احتمال اختلال در ورود و خروج شناورها به بندرگاه‌ها، احتمال پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس‌ها.

توصیه: محدودیت در سفرهای دریایی با شناورهای سبک و نیمه‌سنگین، محدودیت در ورود و خروج کشتی به بنادر و پرهیز از صیادی به‌ویژه در فراساحل.

لینک کوتاه : https://eghtesadsalem.com/?p=54588
نظرات کاربران :

مطالب مندرج در بخش "کامنت"، نظراتِ مخاطبانِ سایت بوده و پایگاه خبری اقتصاد سالم قادر به تائید یا ردِّ صحت یا درستی آنها نیست و مسئولیتی در قبال این نظرات ندارد.

دیدگاه شما