• کد خبر: ۵۴۷۶۷
  • ۱۴۰۱-۰۸-۲۶ - : ۱۳:۰۴

احیای سوآپ نفت پس از ۱۲ سال

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه از احیای سوآپ نفت پس از ۱۲ سال خبر داد و گفت: به زودی پروژه انتقال برق به شبکه قزاقستان و ترکمنستان نیز اجرایی خواهد شد.

 به گزارش اقتصاد سالم؛ مهدی صفری پیش از ظهر امروز در بیست و ششمین همایش ملی توسعه صادرات غیرنفتی با بیان اینکه سیاست وزارت امور خارجه بستر سازی برای ارز آوری است، اظهار کرد: افزایش صادرات،سرمایه گذاری در داخل کشور، توجه به واردات، انتقال تکنولوژی و توجه به تامین زیر ساخت های نرم افزاری از جمله اولویت های وزارت امور خارجه در توسعه و رشد صادرات و ارز آوری برای کشور است.

وی، تعامل با کشورهای همسایه را اولویت ایران برای توسعه روابط تجاری دانست و تاکید کرد: نباید به این مسئله اکتفا شود.

صفری، از احیای سوآپ نفت پس از ۱۲ سال خبر داد و افزود: بزودی پروژه انتقال برق به شبکه قزاقستان و ترکمنستان نیز اجرایی خواهد شد.

وی، توجه به ظرفیت تولید مصالح ساختمانی در استان آذربایجان شرقی برای صادرات در کنار سایر تولیدات غیرنفتی را برای بخش صادرات ضروری دانست و ادامه داد: آذربایجان شرقی باید از ظرفیت بالای خود در حوزه صادرات غیرنفتی نهایت بهره برداری را کرده و خود را محدود به کشورهای همسایه نکند.

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه از سرمایه گذاری دولت در کشورهای قزاقستان، ترکمنستان و ازبکستان خبر داد و اضافه کرد: راه‌های ارتباطی خاص مالی برای گسترش ارتباط تجاری با کشورهای منطقه تعریف شده است تا علاوه بر بهره‌مندی از ظرفیت این کشورها، از فرصت‌های صادرات به ویژه در بخش دانش بنیان و مهندسی بهره مند شویم.

وی تصریح کرد: توجه به صدور خدمات مهندسی و دانش‌بنیان از مهمترین کارهایی است که می‌توان برای تجارت بهتر و پایدار بهره برد.

صفری ادامه داد: سیاست‌های وزرات امور خارجه بر محور بسترسازی برای صادرات و صدور خدمات  محصولات با جدیت دنبال می‌شود.

برچسب‌ها:,

لینک کوتاه : https://eghtesadsalem.com/?p=54767
نظرات کاربران :

مطالب مندرج در بخش "کامنت"، نظراتِ مخاطبانِ سایت بوده و پایگاه خبری اقتصاد سالم قادر به تائید یا ردِّ صحت یا درستی آنها نیست و مسئولیتی در قبال این نظرات ندارد.

دیدگاه شما