• کد خبر: ۵۴۷۷۵
  • ۱۴۰۱-۰۸-۲۷ - : ۱۲:۰۵

تحریم‌شدگان صداوسیما چه افرادی هستند؟

وزارت خزانه‌داری آمریکا در اقدامی جدید ۶ نفر از اهالی صداوسیما را تحریم کرده است؛ خبری که پس از تحریم شبکه پرس تی وی توسط اتحادیه اروپا اعلام شده و این بار علاوه بر مدیران ارشاد رسانه ملی، برخی کارمندان این رسانه را هم شامل می شود. اما این افراد چه کسانی هستند؟

 به گزارش اقتصاد سالم؛وزارت خزانه‌داری آمریکا روز چهارشنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که علی رضوانی، آمنه سادات ذبیح‌پور، پیمان جبلی، احمد نوروزی، محسن برمهانی و یوسف پورانواری در فهرست تحریم‌های آمریکا قرار گرفته‌اند.

مطابق با این تحریم‌ها، تمامی اموال این اشخاص در ایالات متحده یا در کنترل اشخاص آمریکایی بلوکه خواهد شد و هر کسی که به مبادله با این اشخاص بپردازد ممکن است هدف تحریم‌های ثانویه ایالات متحده قرار بگیرد.

رسانه وابسته به صداوسیما می گوید، «خزانه‌داری آمریکا در بیانیه‌ای که لحن آن از غلط‌رسانی‌های رایج در فضای مجازی گرفته شده صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران را به پخش «اعترافات اجباری» متهم کرده است.»

دولت آمریکا در سال ۲۰۱۳ هم صداوسیمای جمهوری اسلامی را در فهرست تحریم‌ها قرار داده بود. در آن اقدام نیز واشنگتن صداوسیما را به سانسور اطلاعات متهم کرده بود.

در بیانیه جدید واشنگتن ادعا شده صداوسیما به تازگی اقدام به پخش مصاحبه‌هایی کرده که در آنها افرادی مجبور شده‌اند اعتراف کنند خویشاوندان آنها نه در اعتراضات بلکه بر اثر حوادث تصادفی و غیرمرتبط جانشان را از دست داده‌اند. (منبع جام جم آنلاین)

اما این ۶ نفر که حالا در فهرست تحریم های کشورهای غربی قرار گرفته اند، چه افرادی هستند، در چه مسندهایی به کارمشغولند و چه پیشینه ای برای آنها وجود داشته است؟

پیمان جبلی

در رأس این فهرست نام «پیمان جبلی» دیده می شود. از ریاست جبلی بر سازمان صداوسیما بیش از یک سال می گذرد و او در این مدت روزهای پرحاشیه ای را خصوصا در عرصه جنگ با رسانه های غربی و فارسی زبان در مسند جدیدش تجربه کرده است.

برچسب‌ها:

لینک کوتاه : https://eghtesadsalem.com/?p=54775
نظرات کاربران :

مطالب مندرج در بخش "کامنت"، نظراتِ مخاطبانِ سایت بوده و پایگاه خبری اقتصاد سالم قادر به تائید یا ردِّ صحت یا درستی آنها نیست و مسئولیتی در قبال این نظرات ندارد.

دیدگاه شما