• کد خبر: ۵۵۸۸۸
  • ۱۴۰۱-۰۹-۱۲ - : ۱۳:۰۲

وعده کاهش قیمت خودرو تا ۳ ماه آینده

رئیس سازمان بورس سه فاکتور اصلی نجات صنعت خودرو را تشریح کرد.

 به گزارش اقتصاد سالم؛مجید عشقی درجمع خبرنگاران در خصوص وضعیت تولید خودرو و اصلاح ساختار خودروسازان گفت: اصلاح ساختار مالی، تعریف خودروهای جدید در کنار اصلاح تصدی گری دولت می‌تواند صنعت خودرو را نجات دهد. عشقی با اشاره به عرضه ۲۰۷ و تارا در بورس کالا گفت: امیدواریم باقی محصولات پر تیراژ نیز در بورس کالا عرضه شود.

رئیس سازمان بورس گفت: تمام مشتریان و متقاضیان‌می‌توانند در بورس کالا خرید انجام دهند، تلاش این است که با افزایش عرضه مصرف کننده نهایی از روند عرضه هفتگی با قیمت منصفانه بهره مند شود. وی افزود، با افزایش عرضه در هفته های متوالی به نیاز بازار پاسخ داده شود.

در ادامه نیز مدیر عامل ایران خودرو گفت: بایستی چند سیاست به صورت همزمان انجام شود.

خطیبی گفت: افزایش تیراژ در دستور کار است و از سوی دیگر سیاست تنوع عرضه بسیار‌مهم است . بر این اساس به زودی دنا، سورن و رانا در بورس کالا عرضه خواهد شد. با صدور مجوز این اقدامات، در سه ماهه آینده شاهد کاهش قیمت در بازار خواهیم بود.

خطیبی در پاسخ به این که بدون واردات خودرو و عرضه خودروهای داخلی به قیمت حاشیه بازار امکان کاهش قیمت‌ها وجود ندارد، تأکید کرد، ما حتما موافق واردات خودرو هستیم، مشخص نیست که امسال از سوی ایران خودرو وارداتی انجام شود. در نظر داشته باشید با وجود اینکه مجوز واردات مربوط به ایران خودرو صادر شده اما ما خودروساز هستیم.

وی افزود، واردات خودرو به صورت کامل سی بی یو در دستور وار اصلی ما نیست اما اگر به صورت محدود واردات خودرو کامل انجام شد حتما مراحل ساخت داخل آنها انجام می‌گیرد.

خطیبی گفت: امسال یک میلیارد دلار پروژه سرمایه‌گذاری در ایران خودرو تعریف شده که پیش از این تامین منابع آن با ابهام‌ مواجه بود؛ اما با عرضه خودروها در بورس کالا امکان این سرمایه‌گذاری نیز فراهم خواهد شد. طی سالهای اخیر سازمان مالیاتی نتوانسته یک ریال مالیات اخذ کند؛ مصرف کننده واقعی با قیمت های بالا خودرو را تهیه میکرده و سهامداران نیز نتوانسته‌اند سود تقسیمی را کسب کنند.

وی افزود، مواد اولیه در بورس تهیه می‌شود، اما با عرضه محصول نهایی در بورس مقابله می شود، این روند سوق دادن کشور به سمت صادرات مواد خام است.

لینک کوتاه : https://eghtesadsalem.com/?p=55888
نظرات کاربران :

مطالب مندرج در بخش "کامنت"، نظراتِ مخاطبانِ سایت بوده و پایگاه خبری اقتصاد سالم قادر به تائید یا ردِّ صحت یا درستی آنها نیست و مسئولیتی در قبال این نظرات ندارد.

دیدگاه شما