• کد خبر: ۵۶۴۵۸
  • ۱۴۰۱-۰۹-۲۰ - : ۱۰:۴۱

پیگیری رسانه ضدِّفساد درباره حمیدرضا عظیمیان نتیجه داد / پرونده فسادِ فولاد مبارکه اصفهان وارد مرحله جدیدی شد / سوءاستفاده از نامِ قاسم سلیمانی هم به دادِ متهم اقتصادی نرسید

درحالیکه پایگاه خبری “اقتصاد سالم” پیش از این گزارشهایی از تخلفاتِ “حمیدرضا عظیمیان” مدیرعاملِ وقت شرکت فولاد مبارکه اصفهان منتشر کرده و خواهانِ برخورد با وی شده بود؛ روز گذشته (شنبه) خبر رسید که وی بازداشت شده است.

طبق اطلاعاتِ رسیده به این پایگاه خبری، بازداشتِ حمیدرضا عظیمیان در راستای رسیدگی قضایی به پرونده تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی از تخلفات هزاران میلیارد تومانی در شرکت فولاد مبارکه اصفهان در بازه زمانی ۱۳۹۶ الی ۱۴۰۰، صورت گرفته است…

به این ترتیب پرونده ی فساد شرکت فولاد مبارکه اصفهان وارد مرحله جدیدی شد

حمیدرضا عظیمیان

پایگاه خبری “اقتصاد سالم” اولین بار در تاریخ ۲۷ بهمن ماه ۱۳۹۹ خبر داد که “با دستور مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان از محل بودجهِ مبارزه با کرونای این شرکت؛ ۳ دستگاه خودروی سواری خریداری و به افراد خاص اهدا شده است”.

با کلیک کردن بر روی تیترِ زیر، متن کامل خبر یاد شده را بخوانید:

خرید خودرو با بودجه کرونا توسطِ مدیرعامل فولاد مبارکه اصفهان!

این پایگاه خبری همچنین در تاریخ ۱۴ فروردین ماه سال گذشته (۱۴۰۰) نیز با انتشار گزارشی اعلام کرد که “حمیدرضا عظیمیان مدیرعامل فولاد مبارکه اصفهان از سوی مقام قضایی احضار، بازداشت و پس از بازجویی؛ با قرار تامینِ مناسب آزاد شده است”.

متن کامل این گزارش را با کلیک بر روی تیتر زیر بخوانید:

جزئیات بازداشت و آزادی مدیرعامل فولاد مبارکه اصفهان

این رسانه ی افشاگر و ضدِّفساد همچنین در تاریخ ۲۳ شهریور ماه سال گذشته (۱۴۰۰) نیز طی گزارشی اعلام کرد “اسناد رسیده نشان می دهد که آژانس تبلیغاتی شرکت فولاد مبارکه اصفهان عاملِ انتشار اخبار تخریبی بر ضدِّ مجلس شورای اسلامی؛ در رسانه ها و کانالهای خبری مختلف است!”.

متن کامل گزارش یاد شده را با کلیک کردن بر روی تیتر زیر بخوانید:

آژانس تبلیغاتیِ فولاد مبارکه اصفهان، عاملِ تخریبِ مجلس است!

به دنبال انتشار این گزارش ها و افشاگری های صورت گرفته سرانجام در هفتم مهر ماه سال گذشته (۱۴۰۰) حمیدرضا عظیمیان از مدیرعاملی فولاد مبارکه اصفهان برکنار شد…

خبر این برکناری را با کلیک بر روی تیتر زیر بخوانید:

مدیرعامل فولاد مبارکه برکنار شد

در سال جاری (۱۴۰۱) نیز به دنبال انتشار گزارش مجلس درباره تخلفاتِ هزاران میلیارد تومانی در شرکت فولاد مبارکه اصفهان؛ پایگاه خبری “اقتصاد سالم” با انتشار گزارشی از سوءاستفاده ی “حمیدرضا عظیمیان” از نمادهای ملی_میهنی برای ایجادِ حاشیه ی امن برای خود خبر داده و اعلام کرد:”حمیدرضا عظیمیان، مدیرعامل سابق شرکت فولاد مبارکه اصفهان که تخلفِ ۹۲ هزار میلیارد تومانی در دوره ی مدیریت او رخ داده است؛ در اقدامی موهِن از نام و جایگاهِ رهبری و فرمانده ی شهید حاج قاسم سلیمانی سوءاستفاده کرده است”.

متن کامل این گزارش را با کلیک کردن بر روی تیتر گزارش بخوانید:

متهمِ تخلف ۹۲ هزار میلیاردی از رهبری و قاسم سلیمانی سوءاستفاده کرد

در چُنین شرایطی که پیگیری ها درباره ی تخلفاتِ حمیدرضا عظیمیان ادامه داشت، روز گذشته (شنبه) خبر رسید که مدیرعامل سابق فولاد مبارکه اصفهان بازداشت شده است…

این بازداشت اقدام مناسبی در راستای مبارزه با فسادِ مدیرانِ ارشد دولتی و به اصطلاح “یقه سفیدان” است و این پایگاه خبری از آن استقبال و حمایت می کند.

به جرمِ سوءاستفاده ی حمیدرضا عظیمیان از نمادهای ملی_میهنی هم رسیدگی کنید

در این شرایط یادآور می شود که قوه قضائیه و نهادهای امنیتی علاوه بر تخلفات و مفاسد اقتصادی حمیدرضا عظیمیان (مدیرعامل وقت شرکت فولاد مبارکه اصفهان) باید به جرم دیگر او که سوءاستفاده از نام و جایگاه فرمانده ی شهید و در خاک خفته ی ایران و نمادهای ملی_میهنی است؛ نیز رسیدگی و در این زمینه هم نامبرده را مجازات کنند.

لینک کوتاه : https://eghtesadsalem.com/?p=56458
نظرات کاربران :

مطالب مندرج در بخش "کامنت"، نظراتِ مخاطبانِ سایت بوده و پایگاه خبری اقتصاد سالم قادر به تائید یا ردِّ صحت یا درستی آنها نیست و مسئولیتی در قبال این نظرات ندارد.

  1. قاسمی گفت:

    از برادران عزیزمان در سپاه انتظار داریم در برخورد با مفسدین ذره ای درنگ نکنند، هرچند بازداشت ایشان باید زودتر اتفاق میافتاد اما افکار عمومی در صورتی اینگونه بازداشت ها را به فال نیک میگیرد که
    این گونه افراد و حامیانشان به سزای اعمالشان در کوتاهترین زمان ممکن برسند و اطلاع رسانی کافی هم در جامعه صورت گیرد

  2. رستم گفت:

    مفسدان و حامیانشان در کوتاهترین زمان ممکن مجازات شوند

  3. جاسم بندری گفت:

    نظام پایه های خودش را با مبارزه با فساد از موریانه های مفسد پاکسازی کند این بزرگترین خواسته ی مردم است تورمی که این فسادها بر اقتصاد کشور تحمیل می کند تحریم ها غربی نمی تواند بکند !

  4. منصور منابى گفت:

    دراین شرایط واوضاع بد اقتصادى کشور بصورتى بامجرمین اقتصادى برخورد شود که دیگر کسى جرأت تکرار این عمل را نکند. همانطور که بخاطر بست خیابان حکم محاربه صادر شد مفسدین اقتصادى جرمشان صدها برابر است. اینها محارب اصلى هستند زیرا بافسادهایشان مردم وجوانان را دین زده کردند واعتبار مذهب تشیع را زیر سؤال بردند.

  5. محمد گفت:

    مسخره ها این چه تیتر مسخره ای بود؟ قاسم سلیمانی رو چه به مفسدین اقتصادی؟ تیتر زدن بلد نیستین؟

  6. جعفری گفت:

    امید واریم هرچه سریعتر بعد از فولاد مبارکه با فساد سیستماتیک در ذوب اهن نیز برخورد قاطع صورت گیرد

  7. مبلغ گفت:

    وقتی که بستن جاده و ایجاد نا امنی برای مردم با سلاح سرد محارب شناخته میشود و جرمش اعدام میباشد ایا افرادی که با سوء استفاده از موقعیت شغلیشان با ایجاد رانت و فساد در ادارات و کارخانجات بزرگ ناامنی اقتصادی برای مردم درست کرده اند محارب نیستند!!!؟؟؟
    ایا نباید انها و حامیان پشت پرده شان را اعدام کرد!!!؟؟

  8. سارا گفت:

    تیتر تون خیلی دشمن پسنده خیلی بده

  9. حسن ابراهیمی گفت:

    خاک بر سر نمایندگانی که تا دیروز سعی بر مخفی کردن فسادهای فولاد مبارکه داشتند….لعن و ننگ و مرگ بر آنها….
    درود بر نیروهای امنیتی سپاه
    درود بر قوه قضائیه
    درود بر هیئت بازرسی

  10. زاهدیان گفت:

    ننگ بر تمامی مفسدان اقتصادی که باعث بدنامی جمهوری اسلامی شدند ما خانواده های ایثارگران خواهان اشد مجازات و اعدام تمامی مفسدان اقتصادی و کوتاه شدن دست انها از بیت المال هستیم…فقط اعدام در ملأ عام فقط نابودی کامل مفسدان اقتصادی در همه ارگان ها و سازمان ها و مراکز دولتی تا بقیه حساب کار دستشون بیاد

  11. انسان گفت:

    هر چند هدف از این نوع تیتر بیشتر دیده شدن هست اما خب این تکنیک همیشه هم مثبت نبوده و شاید خیلی ها کنجکاویشون در حد همون تیتر باشه و وارد جزئیات نشن! اونوقت ناخواسته در جریان سازی یک برداشت غلط شریک میشین _
    سوءاستفاده از نام حاج قاسم تیتر بهتری میتونست باشه

  12. سید گمنام گفت:

    سلام بازداشت شخص اقای عظیمیان کافی نیست باید مدیر وقت ایمیدرو (غریب پور) هم دستگیر شود که باعث انتصاب اقای عظیمیان شد و در اختلاس او نیز همراه بوده .
    چند تن از انتصابات اقای عظیمیان در فولاد و شرکت های زیر مجموعه هم باید پاسخگو و بازداشت شوند

  13. معین گفت:

    گر حکم شود که مست گیرند
    باید همه را که هست گیرند…

  14. امیر علی گفت:

    سلام
    لطفا نام مقدس سردار عزیزمان را وارد این فسادها نکنید ، ولی برخی نمایندگان مجلس واقعا خائن به ملتی هستند که بهشون رآی دادن و کاری برای مردم و به نفع مردم نمی کنند چون فقط فکر منافع خودشون و گروهشون هستند .
    الان این تعاونی مسکن فولاد مگه نیست که پول اعضا را سه سال گرفتن و خبری از مسکن نیست ، این مسئولان و مدیران فولاد هم در جریانن ولی کاری نمیکنن چون خودشون تو پروژه های سینا چندین واحد برا خودشون ساختن و به فکر اعضا و کارگران فولاد نیستند .
    اینها چه مدیرانی هستن که سه سال ۴۰۰ نفر را به خاک سیاه نشوندن به امید خانه دار شدن ، مدیری که دغدغه نداشته باشه دلش نسوخته قدمی برداره .
    کاش این مدیران فاسد دستشون قطع میشد از این مملکت . چون همینا دشمن درجه یک ایران هستن و نمیزارن کشور پیشرفت کنه .

  15. چند روزی بگذرد این‌ها هم مثل طبری وامثال پارتی کلفتی پیدا می کنند شب دراز قلندرم خواب خواب خواب

  16. سرباز گمنام امام زمان گفت:

    سلام
    چرا کسی اسمی از **امیر حسین نادری ** نمی بره یک نیروی فاسد که همه را به یک نوعی می‌خره، یک کارمند ساده حفاظت فیزیکی که میشه غول فولاد.
    فساد اصلی را اون انجام داده از اسب ۸ میلیاردی ش که فیلم ش پخش شد و به گفته خودش مرد ۱۵ هزار میلیاردی و صاحب مافیا و قدرت بعد از بابک زنجانی است.
    قوه قضایه باید مهره اصلی را بازداشت و محاکمه کنه، عظیمیان دزد نیست، قربانی بازی سیاسی امثال نادری ها است…

  17. محمود گفت:

    من هم موافقم غیر از افرادی که بازداشت شده اند، افراد دیگری هم هستند که در این چرخه فساد درگیر بوده اند و هنوز جایگاههای بسیار مهمی در مجموعه دارند که امیدوارم با بررسی دقیق تر ، مدیران ارشد پرونده دار، مدیران مهم در زمینه قراردادها، افراد دیگری در سازمانهای داخلی که اصولا باید به فساد حساس باشند نه باند بازی و البته در ایمیدرو ، ایشان نیز پاسخگوی نقش موثر خود در این فساد سازمانی تبهکارانه باشند

  18. بی نام تو نامه کی شود باز گفت:

    با سلام و عرض خسته نباشید از کار شبانه روزی و شجاعتتان در افشا گری ها و آرزوی موفقیت و بهترین ها برای تک تک ایرانی ها ی عزیز و گرانقدر
    دوستان، بازرسی کل کشور یعنی از فسادهای کلان صنعتی و مالیاتی خبری نداره؟ از سربازان گمنام امام زمان(عج) خواهشمندم که هر مهره ای رو که رشوه گرفته به صدا و سیما بیاره و قوه قضائیه در ملا عام محاکمه شون بکنه!

  19. خ ج گفت:

    این هم یکی از مفسدان است مثل بقیه قطعا پشتش گرم بوده که این همه راحت ۹۲هزار میلیارد را به جیب زده حالا بر رسی کنید ببینم به کجا ها وصله چه داخلی چه خارجی و درنهایت حتما مثل بابک زنجانی و خاوری و بقیه فراموش خواهد شد

  20. نامداری گفت:

    وقتی نیروهای حراست ادم های پاکدامن و مخلص و انقلابی باشند این اختلاس ها اتفاق نمی افته همدستی حراست فولاد و مدیر عامل فولاد نتیجه ش میشه همین . اقای فخارزاده وقتی هم حراست مبارکه بود و هم عضو هئیت مدیره فولاد هرمزگان و دو شرکت دیگه که این روند باعث اختلاس میشه . از خانم نامداری مسئول دفتر مدیر عامل چه خبر !!!!
    خانم نامداری هم عضو اختلاس بزرگ فولاد هستش چرا او را بازداشت نکردن.

  21. ماکو بالاسی گفت:

    تشکر و تقدیر ویژه از پاسداران گمنام امام خامنه ای در سازمان اطلاعات سپاه ۱۱۴
    دمتان گرم
    با قوت ویژه ریشه فساد را خشک کنید

  22. rasoul.mr69@gmail.com گفت:

    چرا به فساد و رانت خواری ها در شرکت تعاونی مسکن فولاد مبارکه توجهی نمی شود. بیش از سه سال است مدیران نالایق ادواری این تعاونی با وعده های دروغ، سرمایه حدود ۴۰۰ نفر را کارگر و کارکنان زحمت کش را به با داده اند. متاسفانه علیرغم پیگیری های زیاد، مدیران فولاد مبارکه هم توجهی ندارند…. البته تعدای از این مدیران و دلال‌ها ی شرکت تعاونی که پول‌های زیادی را به جیب زده اند در پروژه های دیگر چندین واحد را به خود اختصاص داده اند. باید به تخلفات اینها رسیدگی شود. این جمع ۴۰۰ نفره در این سه سال آنقدر دادو فریاد زده اند اما هیچ کس به فریاد آنها نمی رسد!

  23. دیدگاه گفت:

    اختلاس فولاد از زمانی شروع شد که رئیس سازمان ایمیدرو شد غریب پور و خیلی از همشهری هاش و دوستهای خود را در بدنه فولاد وارد کرد بیشتر مدیرعامل های و منابع انسانی های زیر مجموعه فولاد از آشنایان اقای غریب پور و از دیار لرستان هستند ‌.

  24. فدایی رهبر گفت:

    دزد اصلی امیرحسین نادری و غریب پور هست

  25. پاسدار گمنام گفت:

    سلام اطلاعات سپاه اگر میخواد به سر نخ های خوبی دست پیدا کنه در مورد فساد فولاد مبارکه باید از سال ۹۸ کسانی که به بدنه فولاد مبارکه اضافه و انتصاب شدند دارایی شان بررسی بشه بخصوص نزدیکان مدیر عامل های زیر مجموعه فولاد مبارکه چون خیلی ها از سال ۹۸ وارد فولاد مبارکه و زیر مجموعه فولاد شده اند که حتی یک روز هم پا در محل کار خود نگذاشتند و فقط حقوق میگرفتند بخصوص فامیل های جناب غریب پور

  26. احمد گفت:

    ریشه برخی از مشکلات داخل کشور مربوط به نظارت غلط و… سازمان‌های نظارتی در کشور است.
    خدا رو شکر که کلی سازمان های عریض و طویل و حقوق بگیر در این زمینه داریم اما متاسفانه درست به وظائف خودشون عمل نمی کنند.
    وقتی یه نفر بیمار میشه باید برای گرفتن دارو و درمان به پزشک مراجعه کنه. اگه بیماری چرکی و عفونی درمان نشه به مرگ فرد منتهی می گردد. گاهی هم برای نجات فرد باید عضوی از بدن جراحی و یا قطع بشه. پس چرا با این همه سازمان و نهاد نظارتی، بطور اساسی و ریشه ای با فساد اداری و رانت خواری،پارتی بازی در کشور برخورد جدی و پایدار نمی شه…
    الان که شعار دولت محترم مبارزه با فساد و حذف مدیران فاسد است، عملا چیز ملموسی دیده نمی شود. مردم عزیز کشورمان سختی ها و هزینه های زیادی را برای اعتلای کشور وحفظ انقلاب اسلامی داده و انتظار دارند بطور شفاف، مسئولان خائن و مدیران فاسد در همه سازمان‌ها، حذف و محاکمه شوند…
    … اما با مافیا های زنجیره ای، فساد اداری، باند بازی، رانت خواری که آفت بزرگ و خطرناک برای کل جامعه است، برخورد جدی نمی شود؟! و تازه عده ای هم از این فضای آلوده بهره برداری سیاسی می کنند…..
    از همه مسئولین دلسوز بویژه رئیس جمهور محترم و ریاست محترم قوه قضائیه انتظار است تا دیر نشده به قول و وعده های خود در این زمینه عمل کنند و به درمان اساسی این بیماری‌ و آفت ها بپردازند و غده های چرکین(رانت، فساد اداری، غارت منابع و مافیا های زنجیره ای و.. …که بسیاری از آنها نتیجه زد و بندهای ناسالم است) را حذف و نابود نمایند تا اعتماد مردم به نظام و دولت بیشتر شود.

  27. علیرضا گفت:

    سلام دوستان اشتباه نکنند ۹۲هزار میلیارد تومان کسی به جیب نزده اظهار شده که تخلف شده که عمدتا شامل تفاوت مبلغ فروش وقیمت بازار است وصادراتی که بدلیل تحریم‌ها هنوز نتوانسته اند دلار آن را برگردانند یعنی حیف شده ولی میل نشده البته عملکرد آقای عظیمیان خصوصا درعزلها و انتصابات بهیچ وجه قابل دفاع نیست

  28. نامجو گفت:

    علیرضا خان ، بحساب سرکار پس کسی پولی نخورده و چیزی نصیب کسی نشده؟ ۹۲ هزار میلیارد فقط گم شده و توی جیب کسی هم نرفته؟پس این بوق و کرنا برای چیست؟

  29. ناشناس گفت:

    عظیمیان دستگیر شده تا بقیه ی مدیران اختلاسگر و فامیل های عزیز شان مثل باجناق وبرادر خانم و …..به پول و مقام بالاتر برسن د،از نزدیک یک شبه پولدار شدنشان را همه ی مردم می‌بینند و لازم به کتمان فساد نیست

دیدگاه شما