• کد خبر: ۵۷۲۱۸
  • ۱۴۰۱-۰۹-۲۹ - : ۹:۰۶

ثبت سفارش‌های واردات خودرو نهایی شد

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اعلام اینکه ثبت سفارش‌های واردات خودرو نهایی شده، گفت: واردات خودرو بزودی آغاز می شود.

 به گزارش اقتصاد سالم؛سیدرضا فاطمی امین ­وزیر صنعت، معدن وتجارت گفت: آنچه از نظر کارشناسان استنباط کردیم این است که التهاب موجود در بازار خودرو با عرضه بیشتر هم از ناحیه تولید داخل و هم با واردات خودرو کاهش خواهد یافت.

وی با بیان اینکه کار واردات خیلی سریع انجام شد افزود: شهریور امسال آیین نامه خودرو در دولت تصویب شد و بر اساس روال مصوبات دولت به مجلس رفت، هیئت تطبیق مجلس برخی ایردات قانونی گرفت که با طی این رویه اوایل آبان آیین نامه واردات خودرو نهایی شد و به این ترتیب به زودی شاهد ورود خودرو‌ها به کشور خواهیم بود.

روز گذشته سخنگوی وزارت صمت هم با اعلام اینکه وزارت صمت برای تنظیم بازار خودرو برنامه های متعددی دارد که بزودی اعلام خواهد شد، گفت: برای واردات ۲۰۰ هزار دستگاه خودرو در ۶ ماه آینده برنامه ریزی کرده ایم.

امید قالیباف افزود: طبق برنامه ریزی انجام شده در ۳ ماهه باقی مانده امسال ۱۰۰ هزار دستگاه و به همین تعداد هم در ۳ ماهه اول سال ۱۴۰۲ خودرو از طریق واردات تامین می شود.

وی با بیان اینکه تحویل خودرو در دو بازه ۳ و ۶ ماهه خواهد بود، تصریح کرد: متقاضیانی که از طریق بورس کالا خرید میکنند ۳ تا ۶ ماه بعد از زمان خرید خودروی انها تحویل داده شود که این زمان با توجه به ساخت خودرو و حمل ان طبیعی است.

مشاور وزیر صمت در عین حال افزود: امسال حدود ۱۰ درصد از خودروهای وارداتی بصورت تحویل فوری به فروش خواهد رسید.

سخنگوی وزارت صمت در مورد نحوه تامین ارز واردات خودرو نیز گفت،در آیین نامه واردات خودرو روشهای مختلفی برای تامین ارز قید شده که در مجموع ظرفیت های خوبی را ایجاد کرده است اما نکته مهم این است که تامین ارز از منشاء خارج کشور خواهد بود.

قالیباف با تاکید بر تبعیت قیمت خودرو از نرخ ارز گفت: آنچه شاهد آن هستیم افزایش قیمت خودرو در بازار ازاد است و قیمت شرکتهای خودروساز افزایش نیافته است. وزارت صمت برای تنظیم بازار خودرو برنامه های متعددی دارد که بزودی اعلام خواهد شد.

منبع: تسنیم

لینک کوتاه : https://eghtesadsalem.com/?p=57218
نظرات کاربران :

مطالب مندرج در بخش "کامنت"، نظراتِ مخاطبانِ سایت بوده و پایگاه خبری اقتصاد سالم قادر به تائید یا ردِّ صحت یا درستی آنها نیست و مسئولیتی در قبال این نظرات ندارد.

دیدگاه شما