• کد خبر: ۵۷۲۳۲
  • ۱۴۰۱-۰۹-۲۹ - : ۱۱:۱۰

احتمال کاهش ۵۰ درصدی قیمت بلیت اتوبوس

رئیس شورای شهر تهران گفت: پیشنهاد نصف شدن قیمت بلیت اتوبوس مطرح شد تا در این بستر مردم به سمت حمل و نقل عمومی بروند.

 به گزارش اقتصاد سالم؛ چمران رئیس شورای شهر تهران در حاشیه یکصد و شانزدهمین جلسه شورای شهر تهران و در جمع خبرنگاران با اشاره به حل مشکل آلودگی هوای تهران گفت: شب گذشته جلسه‌ای با حصوز وزیر کشور برگزار شد و تمام معاونین وزارت خانه‌های درگیر با قانون هوای پاک حضور داشتند.

وی ادامه داد: در جلسه شب گذشته پیشنهاد دادیم تا برنامه‌ها در قالب برنامه‌های کوتاه مدت و بلند مدت همچون خرید واگن و تأمین اعتبار صورت گیرد و در این جلسه خرید اتوبوس پیش بینی شد.

چمران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا شهردار تهران از رئیس جمهور برای رفع آلودگی هوا حکمی دریافت کرده است یا خیر گفت: شهردار تهران این حکم را از نداشته و اگر موضوعی مطرح شده بصورت لسانی بوده و وزیر کشور کشور موضوع را دنبال می‌کند.

چمران با اشاره به توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی تهران گفت: شهرداری برای ساماندهی حمل و نقل عمومی باید خرید واگن و اتوبوس را دنبال کند و حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان در بودجه برای تأمین این ناوگان در بودجه سال آینده پیش‌بینی خواهد شد.

رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: همچنین قرار بر این شد تا طرح ترافیک فروخته نشود و پیشنهاد نصف شدن قیمت بلیت اتوبوس نیز مطرح شد تا در این بستر مردم به سمت حمل و نقل عمومی بروند البته مسئله اصلی قیمت نیست، بلکه کمبود اتوبوس است.

چمران اظهار کرد: هیأت دولت و شهردار تهران مسائل مربوط به حمل و نقل عمومی را دنبال می‌کنند، اما موضوع اصلی انباشته شدن اقدامات سالهای قبل است بارها اعلام کردیم اگر شهر را به عنوان موجود زنده رها کنیم، دردهایش خود را نشان خواهند داد.

چمران درباره نمودار خطی تعداد اتوبوس‌ها گفت: از سال ۹۶ آمار ناوگان کاهشی بوده است به گونه‌ای که از ۶ هزار دستگاه به هزار و ۸۰۰ دستگاه رسیده‌ایم واگن هم به این زودی تحویل داده نمی‌شود و برای عبور از بحران آلودگی هوا باید فرهنگ‌سازی کنیم تا مردم از وسایل شخصی استفاده نکنند.

چمران با بیان اینکه باید سهم دولت در حمل و نقل عمومی جهت کاهش قیمت بلیت اتوبوس افزایش یابد، گفت: در مواردی دولت‌ها این سهم را کمتر پرداخته کرده یا نپرداخته‌اند و این بحث مطرح شد که سهم دولت افزایش یابد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه ۱۱۵ واگن ملی نیز علاوه بر ۶۳۰ واگن تأمین خواهد شد، خاطرنشان کرد: بخش تحقیقاتی وزارت دفاع و سازمان‌های دانشگاهی در این زمینه وارد می‌شوند که قراردادها آماده شده اما به این زودی انجام نمی‌شود و طی یک سال و نیم آینده باید اقدامات انجام شود.

منبع:مهر

برچسب‌ها:

لینک کوتاه : https://eghtesadsalem.com/?p=57232
نظرات کاربران :

مطالب مندرج در بخش "کامنت"، نظراتِ مخاطبانِ سایت بوده و پایگاه خبری اقتصاد سالم قادر به تائید یا ردِّ صحت یا درستی آنها نیست و مسئولیتی در قبال این نظرات ندارد.

دیدگاه شما