• کد خبر: ۵۷۴۷۱
  • ۱۴۰۱-۱۰-۰۱ - : ۱۴:۳۶

ایران‌خودرو رکورد تولید سال گذشته را پشت سر گذاشت

در آخرین ساعات ۳۰ آذرماه امسال و مصادف با بلندترین شب سال، رکورد جدید تولید خودرو توسط آبی پوشان جاده مخصوص در شرایط تحریم و تهدیدهای بین‌المللی رقم خورد.

 به گزارش اقتصاد سالم؛بزرگ‌ترین خودروساز خاورمیانه، در ۳۰ آذرماه با تولید بیش از ۴۶۰ هزار دستگاه خودرو کامل سواری و تجاری سنگین و نیمه سنگین از ابتدای سال و افزایش ۴۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته، موفق به عبور از رکورد مجموع تولیدات سال ۱۴۰۰ شد.
گروه صنعتی ایران خودرو همچنین در تولید ماهانه خودرو سواری نیز با تولید نزدیک به ۶۱ هزار دستگاه رکورد جدیدی را به ثبت رساند که از اردیبهشت ۱۳۹۷ بی‌سابقه به شمار می‌رود و در عین حال این دستاورد مهم در حالی محقق شده است که گروه صنعتی ایران‌خودرو از ابتدای خردادماه سال جاری تمام محصولات خود را به صورت عبور مستقیم تولید کرده که در نوع خود یک اقدام کم سابقه در صنعت خودرو به شمار می‌رود.
تولید محصولات تجاری سنگین و نیمه سنگین نیز در ۹ ماهه امسال با رشد سه برابری به ۱۲ هزار و ۵۰۰ دستگاه رسیده که این تعداد در تاریخ تولید محصولات تجاری در کشور بی سابقه است.
سال ۱۴۰۱ تولید در صنعت خودرو کشور و گروه صنعتی ایران خودرو با توجه به شرایط تحریمی و محدودیت‌های بین المللی با چالش های متعددی روبرو بوده اما خودروساز بزرگ کشور توانست با پشت سر گذاشتن موانع و مدیریت بهینه منابع موجود، عملکرد مطلوبی در زمینه تولید و عرضه خودرو به بازار داشته باشد.
گروه صنعتی ایران خودرو از ابتدای امسال با توقف تولید ناقص و تکمیل و تجاری سازی خودروهای ناقص در پارکینگ‌ها، سبب صرفه جویی قابل توجه مالی، تامین گردش مالی مورد نیاز تولید و افزایش کیفیت محصولات شده است.
این خودروساز در سه ماهه پایانی سال نیز با استمرار تولید هفتگی دست کم ۱۴ هزار دستگاه، تولید و عرضه را ادامه خواهد داد و به طور حتم، این اقدامات سبب بهبود شرایط در بازار خودرو خواهد شد.

لینک کوتاه : https://eghtesadsalem.com/?p=57471
نظرات کاربران :

مطالب مندرج در بخش "کامنت"، نظراتِ مخاطبانِ سایت بوده و پایگاه خبری اقتصاد سالم قادر به تائید یا ردِّ صحت یا درستی آنها نیست و مسئولیتی در قبال این نظرات ندارد.

دیدگاه شما