• کد خبر: ۵۷۵۴۸
  • ۱۴۰۱-۱۰-۰۳ - : ۸:۲۹

فساد دولت روحانی در تخصیص ارز و طلا به نورچشمی‌ها

نایب رییس مجلس شورای اسلامی گفت: برخی مقامات دولت سابق بهتر است به کارنامه خود نگاه کنند و ببینند که سیاستهای ارزی آنها چه عایداتی برای مردم داشته است.

 به گزارش اقتصاد سالم؛علی نیکزاد با اشاره به برخی اظهارات مقامات دولت سابق در خصوص مشکلات ارزی و معیشتی مردم اظهار کرد: در ابتدای فعالیت مجلس یازدهم دیوان محاسبات مجلس قبل به ریاست مرحوم عادل آذر گزارشی درباره نحوه اختصاص ارز ۴۲۰۰ تومانی را منتشر کرد که بهتر است مسئولان دولت قبل این گزارش را بار دیگر ببینند.

نیکزاد یادآورشد: قرار بود ارز۴۲۰۰ تومانی برای تامین ارزان کالاهای اساسی اختصاص یابد اما دولت قبل این ارز را در اختیار نورچشمی‌ها قرار داد و من گزارش مکتوب دارم که با این ارز که سرشار از رانت و فساد بود، غذای سگ و گربه و سنگ پا وارد کشور شد.

نماینده مردم اردبیل نیر نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در آن دوره شاهد بودیم که ارز ۴۲۰۰ تومانی به نام ملت عده خاصی گرفتند و کالای مورد نیاز مردم را هم وارد نکردند دولت رئیسی هم می‌توانست خیلی راحت این سیاست را ادامه دهد و ارز و رانت سر جایش باشد اما دولت و مجلس برای جلوگیری از تداوم رانت و فساد برنامه ریزی و اقدام کردند.

فساد دولت روحانی در تخصیص ارز و طلا به نور چشمی‌ها

وی تصریح کرد: دوستانی که می‌خواهند الان میدان‌داری بکنند اول پاسخ بدهند که زمانی که ارز ۴۲۰۰ تومانی و آن همه ارز و طلا را در اختیار افراد خاص قرار دادند چه عایداتی برای زندگی مردم داشت بنابراین اینها باید پاسخگو باشند نه اینکه فرار به جلو کنند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی یادآورشد: اینکه برخی که کارنامه و عملکردشان دردولت قبل مشخص است،بخواهند از اعتراضات مردم سوء استفاده کنند باید پاسخگوی اقدامات خود باشند. البته موافق هستیم که قیمت ارز باید پایین بیاید نقدینگی کنترل شود.

وی تاکید کرد:معیشت و زندگی مردم باید بهبود یابد تلاش دولت و مجلس هم در همین راستا است اما این عزیزان به کارنامه خود نگاه کنند و بعد دیگران را نقد کنند.

حوادث یکی دو ماه اخیر کشور اظهار کرد: در مورد اعتراضات بحقی که مردم در مباحث مختلف داشته باشند، حتما دولت و مجلس گوش شنوایی دارند اما هیچ جای دنیا این طور نیست که کسانی هنجارشکنی و قانون‌شکنی کنند با آنها برخورد نشود.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: هر هفته و در روزهایی که مجلس جلسه علنی دارد، اقشار مختلف فرهنگیان، کارمندان، بازنشستگان با حضور در مقابل مجلس مطالبات خود را بیان می کنند. علاوه بر این در استانداری‌ها و فرمانداری‌ها و دولت هم گوش شنوایی برای شنیدن اعتراضات و مطالبات به حق مردم وجود دارد و دولت برای پاسخ به مطالبات و خواسته‌ها تلاش می‌کند.

نماینده مردم اردبیل نیر نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در حوزه دانشگاه‌ها هم دانشجو حتما مطالبه‌گر است و حریت دارد و به کسی وابسته نیست، گفت: در چهارچوب قوانین جاری نظام همه می‌توانند اعتراض کنند اما اینکه کسی اموال عمومی را آتش بزند، به نام آزادی، آزادی دیگران را سلب کرده و چادر از سر نوامیس بازکند و به آزادی دیگران تعرض کرده قانون را زیر پا بگذارد باید ببینید در دنیا کسانی که مدعی آزادی هستند چطور با اینها برخورد می‌کنند.

نیکزاد با بیان اینکه قوای سه گانه حتما درخواست و اعتراضات به حق مردم را می‌شنوند، اظهار کرد: در اتفاق تلخی که برای یکی از شهروندان ما و آن دختر جوان رخ داد، رئیس قوه مقننه به فوریت موضوع را به کمیسیون شوراها ارجاع داد تا رسیدگی شود، رئیس قوه مجریه هم وزارت کشور را مامور به رسیدگی به این مسئله کرد. رئیس قوه قضاییه هم دستور رسیدگی فوری داد. علاوه بر این بازرسی و حفاظت اطلاعات هم تخلفات پرسنل زحمتکش فراجا را، که آنها هم مصون و مبرا از خطا هم نیستند، رسیدگی می کردند و شاهد بودیم که مقامات کشور در عالیترین سطح ورود پیدا کردند.

وی ضمن تاکید بر لزوم هوشیاری و جلوگیری از سوء استفاده دشمنان در چنین اتفاقاتی گفت: برخی این موضوع را سریع فهمیدند و دیدند که صریحا توطئه‌ای برای نظام مقدس جمهوری اسلامی در حال شکل گیری است. برخی هم شاید متوجه نشدند. کسانی هم متوجه شدند اما خود را به ندیدن زدند که این‌ها باید در رفتارشان تجدید نظر کنند.

آمریکا و رژیم صهیونیستی و دلارهای سعودی می‌خواهند نظم و امنیت و اقتصاد ایران را خدشه‌دار کنند

نیکزاد خاطر نشان کرد: کسانی که متوجه این وضعیت نشدند بدانند که دشمنان ملت ایران بخصوص آمریکا و رژیم صهیونیستی و دلارهای سعودی می‌خواهند نظم و امنیت و اقتصاد ما را مورد خدشه قرار دهند.

نماینده مردم اردبیل نیر نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی افزود: ثبات اقتصادی به هم بخورد، خواه ناخواه در مباحث ارزی، ترانزیت، صادرات و واردات و در نهایت زندگی و معیشت مردم تاثیر می‌گذارد، بنابراین در این برهه باید کاملا هوشیارانه اما با درک مشکلات اقتصادی و مطالباتی که مردم برای برچیدن فقر و فساد و تبعیض و بروکراسی دارند، با آنها برخورد شود.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر اکنون مشکلات اقتصادی حادتر از قبل از این اتفاقات است، نقشه دشمن است نه اینکه هر کاری را نتیجه اقدامات دشمن بدانیم. بدیهی است که مطالبات به حق اقشار مختلف باید در چهارچوب نظام شنیده و برطرف شود اما در عین حال حواسمان باشد که دشمن به دنبال سوء استفاده از این شرایط است.

منبع: ایرنا

لینک کوتاه : https://eghtesadsalem.com/?p=57548
نظرات کاربران :

مطالب مندرج در بخش "کامنت"، نظراتِ مخاطبانِ سایت بوده و پایگاه خبری اقتصاد سالم قادر به تائید یا ردِّ صحت یا درستی آنها نیست و مسئولیتی در قبال این نظرات ندارد.

دیدگاه شما