• کد خبر: ۵۷۵۵۷
  • ۱۴۰۱-۱۰-۰۳ - : ۹:۵۱

نفت برنت ۸۳ دلار و ۹۲ سنت شد

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۲ دلار و ۹۴ سنت معادل ۳.۶۳ درصد افزایش به ۸۳ دلار و ۹۲ سنت رسید.

 به گزارش اقتصاد سالم؛قیمت نفت ۳ دلار در هر بشکه در روز جمعه به‌دنبال احتمال کاهش تولید روسیه در پاسخ به تعیین سقف قیمت برای نفت آن توسط گروه ۷ افزایش یافت.

 قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۲ دلار و ۹۴ سنت معادل ۳.۶۳ درصد افزایش به ۸۳ دلار و ۹۲ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۲ دلار و ۷ سنت معادل ۲.۶۷ درصد افزایش ۷۹ دلار و پنجاه‌وشش سنت معامله می‌شود.

 الکساندر نواک، معاون نخست‌وزیر روسیه در روز جمعه اعلام کرد تولید نفت این کشور احتمالاً ۵ تا ۷ درصد در اوایل ۲۰۲۳ در پاسخ به این اقدام گروه ۷ کاهش خواهد یافت.

 صادرات نفت روسیه از منطقه بالتیک ۲۰ درصد در ماه دسامبر نسبت‌به ماه قبل‌از آن به‌خاطر تحریم‌های اتحادیه اروپا و سقف قیمت تعیین‌شده پایبن آمده است.

 تحلیلگران عقیده دارند در صورت افزایش تقاضای جهانی برای نفت و کاهش تولید روسیه، قیمت نفت در محدوده ۸۰ دلار باقی خواهد ماند.

 هم تقاضا برای نفت و هم تولید آن طی چند روز آینده به‌خاطر طوفان شدید در سراسر آمریکا پایین خواهد آمد. چندین پالایشگاه بزرگ این کشور به‌خاطر سرمای شدید بسته شده‌اند و تولید در تگزاس و داکوتای شمالی هم متوقف شده‌است.

 متخصصان بانک سوییسی یوبی‌اس انتظار دارند قیمت نفت در سال آینده میلادی به‌خاطر کاهش تولید روسیه و برداشته شدن قرنطینه‌های کرونایی در چین به بالاتر از ۱۰۰ دلار در هر بشکه برسد.

برچسب‌ها:,

لینک کوتاه : https://eghtesadsalem.com/?p=57557
نظرات کاربران :

مطالب مندرج در بخش "کامنت"، نظراتِ مخاطبانِ سایت بوده و پایگاه خبری اقتصاد سالم قادر به تائید یا ردِّ صحت یا درستی آنها نیست و مسئولیتی در قبال این نظرات ندارد.

دیدگاه شما