• کد خبر: ۵۷۷۲۵
  • ۱۴۰۱-۱۰-۰۵ - : ۸:۱۶

این همه هیاهو برای ۲۲ دستگاه خودرو به کشور

: داستان واردات خودروهای ۲۰۲۲ و جدید کیا موتورز ابعاد عجیب و پیچیده‌ای پیدا کرده است که در ادامه به بررسی آن می‌پردازیم و به شانس کیا اسپورتیج برای ورود به کشور نگاهی خواهیم داشت.

 به گزارش اقتصاد سالم؛اخیرا فیلم‌های زیادی در فضای مجازی و با تیتر «واردات خودروهای جدید کیا» دست به دست می‌شوند که داستان خنده‌دار و عجیبی را خلق کرده‌اند؛ ماجرایی که در همین ۶ سال پیش، فقط برای خودروهای لوکس و سوپر اسپرت دیده می‌شد.

نگاهی به واردات خودروهای جدید کیا مدل ۲۰۲۲

طبق تصاویر منتشر شده در فضای مجازی، دقیقا ۲۲ عدد از ماشین های وارداتی جدید کیا به بندر لنگه رسیدند. همانطور که از تصاویر پیداست، سدان کیا سراتو و کراس‌های سلتوس و سونت هم اکنون در ایران هستند و در فاز بعدی واردات، باید منتظر  کیا سراتو ۲۰۲۳ و ریو مدل ۲۰۲۲ و هاچ بک پیکانتو باشیم. اما کیا اسپورتیج مدل ۲۰۲۲ هم به ایران خواهد آمد؟

این همه هیاهو برای ۲۲ دستگاه خودرو به کشور

بر اساس قانون واردات خودرو به ایران در سال ۱۴۰۱، حداکثر قیمت ماشین های وارداتی باید ۲۰ هزار دلار باشد. البته حجم بالای سفارش، همیشه می‌تواند روی کاهش قیمت تاثیر گذار باشد. در حال حاضر ارزان‌ترین نسخه از کیا اسپورتیج مدل ۲۰۲۲ به تریم LX FWD تعلق دارد که قیمت آن با کمترین آپشن، به ۲۴ هزار دلار می‌رسد. با یک حساب و کتاب ساده و در نظر گرفتن «حجم فوق العاده پایین سفارش‌ها» در دور اول واردات، باید گفت که فعلا هیچ خبری از کیا اسپورتیج مدل ۲۰۲۲ نخواهد بود! البته که داستان واردات ماشین در ایران، دست کمی از قصه‌های علمی تخیلی ندارد و برخی از کاربران فضای مجازی، تصاویر کیا اسپورتیج مدل ۲۰۲۲ را از بندر لنگه پخش کرده‌اند.

 این همه هیاهو برای ۲۲ دستگاه خودرو به کشور
تصویر منسوب به کیا اسپورتیج مدل ۲۰۲۲ در ایران
   این همه هیاهو برای ۲۲ دستگاه خودرو به کشور

همچنین این مدل از واردات خودرو هم جای تعجب دارد! چرا که در سال‌های نه چندان دور، خودروهای سوپر اسپرت آلمانی در سفارش‌های بالای ۱۰۰ عدد وارد ایران می‌شدند و حالا باید خودروهای وارداتی جدید کیا را با سفارش‌های ۲۲ عددی وارد کنیم!

برچسب‌ها:

لینک کوتاه : https://eghtesadsalem.com/?p=57725
نظرات کاربران :

مطالب مندرج در بخش "کامنت"، نظراتِ مخاطبانِ سایت بوده و پایگاه خبری اقتصاد سالم قادر به تائید یا ردِّ صحت یا درستی آنها نیست و مسئولیتی در قبال این نظرات ندارد.

دیدگاه شما