• کد خبر: ۵۷۹۲۳
  • ۱۴۰۱-۱۰-۰۸ - : ۱۰:۱۷

طغیان کرونا در چین مانع صعود نفت شد

قیمت نفت در معاملات روز پنج شنبه تحت تاثیر افزایش موارد ابتلا به کووید ۱۹ در چین و ضعیف شدن امیدها به بهبود تقاضا برای سوخت در این کشور، کاهش یافت.

 به گزارش اقتصاد سالم؛بهای معاملات نفت برنت برای تحویل در فوریه با ۲۶ سنت معادل ۰.۳ درصد کاهش، به ۸۳ دلار در هر بشکه رسید. بهای معاملات نفت خام آمریکا با ۲۶ سنت معادل ۰.۳ درصد افزایش، به ۷۸ دلار و ۷۰ سنت در هر بشکه رسید.

گستردگی موج جدید شیوع ویروس کرونا و تردیدها نسبت به آمار رسمی چین، باعث شد بعضی از کشورها مقررات جدید سفر برای مسافران چینی را اعلام کنند. تصمیم چین برای بازگشایی مرزهای خود در ماه آینده پس از سه سال محدودیت‌های سخت گیرانه برای رفت و آمد و کسب و کار که با هدف مقابله با شیوع بیماری کووید انجام شده بود، بازار را نسبت به افزایش تقاضای این کشور برای سوخت، امیدوار کرده بود. با این حال، بیمارستانهای چین به دلیل افزایش موارد ابتلا به کووید ۱۹، تحت فشار شدیدی قرار دارند.

بازارهای نفت همچنین به دورنمای دور دیگر افزایش نرخ بهره در آمریکا که با تلاش بانک مرکزی آمریکا برای مقابله با افزایش قیمتها صورت می گیرد، واکنش نشان دادند.

طبق آمار موسسه امریکن پترولیوم، ذخایر نفت آمریکا در هفته منتهی به ۲۳ دسامبر، حدود ۱.۳ میلیون بشکه کاهش یافت که کمتر از حد انتظار بود. تحلیلگران در نظرسنجی رویترز، کاهش این ذخایر به میزان ۱.۵ میلیون بشکه را پیش بینی کرده بودند.

بر اساس گزارش رویترز، بازارهای نفت از ممنوعیت صادرات نفت روسیه به کشورهایی که مکانیزم سقف قیمت غربی را به اجرا گذاشته اند، تا حدودی حمایت یافتند. با این حال، آلمان اعلام کرد این ممنوعیت، اهمیت چندانی ندارد زیرا این کشور از بهار، در تلاش برای جایگزین کردن منابع دیگر برای واردات نفت و تضمین امنیت عرضه بوده است.

برچسب‌ها:,

لینک کوتاه : https://eghtesadsalem.com/?p=57923
نظرات کاربران :

مطالب مندرج در بخش "کامنت"، نظراتِ مخاطبانِ سایت بوده و پایگاه خبری اقتصاد سالم قادر به تائید یا ردِّ صحت یا درستی آنها نیست و مسئولیتی در قبال این نظرات ندارد.

دیدگاه شما