• کد خبر: ۵۸۷۸۲
  • ۱۴۰۱-۱۰-۱۹ - : ۹:۳۶

نفت برنت ۷۹ دلار و ۵۰ سنت شد

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۹۳ سنت معادل ۱.۱۸ درصد افزایش به ۷۹ دلار و ۵۰ سنت رسید

 به گزارش اقتصاد سالم؛قیمت نفت در روز دوشنبه یعنی یک روز پس‌از آن‌که مسافران به‌دنبال باز شدن مرزهای چین وارد این کشور شدند، افزایش یافت. این اقدام چین دورنمای تقاضا برای سوخت را بالا برده و تا حدی نگرانی درمورد رکود اقتصاد دنیا را خنثی کرده‌است.

 قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۹۳ سنت معادل ۱.۱۸ درصد افزایش به ۷۹ دلار و ۵۰ سنت رسید و نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۹۴ سنت معادل ۱.۲۷ درصد افزایش ۷۴ دلار و ۷۱ سنت معامله می‌شود.

 امید به آرام شدن روند افزایش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا از بازارهای مالی حمایت کرده و ارزش دلار را پایین آورده است. کاهش ارزش دلار خرید کالاهایی مانند نفت را که بر اساس آن معامله می‌شوند برای دارندگان سایر ارزهای دنیا ارزان‌تر می‌کند.

 هر دوی این شاخص‌های نفتی بیش‌از ۸ درصد در هفته گذشته کاهش قیمت داشتند که بزرگ‌ترین کاهش قیمت هفتگی آنها درآغاز یک سال میلادی از ۲۰۱۶ بوده‌است.

 چین به‌عنوان دومین مصرف‌کننده بزرگ نفت در دنیا برای اولین‌بار طی ۳ سال گذشته مرزهای خود را در روز شنبه بازگشایی کرد و دورنمای تقاضا برای سوخت را در این کشور افزایش داد. انتظار می‌رود ۲ میلیارد سفر طی تعطیلات سال نوی چینی در این کشور انجام شود که حدود ۲ برابر سفرها در سال گذشته و ۷۰ درصد بهتر از سطح سال ۲۰۱۹ است.

 البته این نگرانی هم وجود دارد که حجم بالای مسافران باعث افزایش موارد ابتلا به کرونا شده و و جلوی بهبود فعالیت اقتصادی در چین را بگیرد.

 قراردادهای آتی انرژی برای نفت خام، محصولات پالایشی و گاز طبیعی در سال جدید میلادی کاهش یافته است، چون تاجران نگران سرمای هوا و ترس از کمبود عرضه هستند.

 شرکت‌های انرژی آمریکا در هفته گذشته تعداد چاه‌های فعال نفت و گاز خود را ۷ حلقه پایین آوردند که بیشترین کاهش هفتگی از سپتامبر ۲۰۲۱ را نشان می‌داد.

لینک کوتاه : https://eghtesadsalem.com/?p=58782
نظرات کاربران :

مطالب مندرج در بخش "کامنت"، نظراتِ مخاطبانِ سایت بوده و پایگاه خبری اقتصاد سالم قادر به تائید یا ردِّ صحت یا درستی آنها نیست و مسئولیتی در قبال این نظرات ندارد.

دیدگاه شما