• کد خبر: ۶۱۰۸۸
  • ۱۴۰۱-۱۱-۱۹ - : ۱۹:۳۷

افتتاح خط پرس G2در شرکت پارس خودرو

شرکت پارس خودرو هم زمان با دهه مبارک فجر و طی مراسمی از خط پرس G2 بهره برداری کرد.

 به گزارش اقتصاد سالم؛شهریار طهماسبی، قائم مقام مدیرعامل پارس خودرو در مراسم بهره برداری از این پرس ها با اشاره به قابلیت های این پرس ها افزود: پارس خودرو در بخش پرس که یکی از مهمترین زیرساخت های یک خودروساز به حساب می آید، از گذشته توانمندی های بسیاری داشته و در طی سال های اخیر نیز این ظرفیت ها افزایش یافته است.

او افزود: خط پرس G2 که امروز به بهره برداری رسید، ۵ پرس با قدرت های ضرب ۶٠٠ تا ١٠٠٠ تن دارد که خریداری، حمل، نصب و راه اندازی آنها چند سال تلاش و هزینه در بر داشته است. همچنین سیستم های کنترلی آن با سیستم های زیمنس به روز رسانی و بازسازی شده اند.

طهماسبی تصریح کرد: این خط پرس از سال ٩٨ خریداری و به پارس خودرو حمل شده بود. اما برای نصب پرس ها باید در سالن ظرفیت سازی های جدیدی انجام می شد. ایجاد زیرساخت های نصب پرس در پارس خودرو نیازمند اجرای پروژه مهندسی و سازه در سالن بود که همه با اتکا به توانمندی های داخلی انجام شده است.

او افزود: این پرس ها در دو شیفت ظرفیت ۴ هزار ضرب قطعه در دقیقه را دارند و می توان تا ٧ هزار قطعه بسته به حجم تولید و شکل قطعات ظرفیت را افزایش داد.

او تاکید کرد: این پروژه در شرایطی انجام شده است که گاهی قطعاتی با وزن ١٠٠ تن از اروپا در شرایط تحریمی حمل و با کمترین هزینه ممکن در شرکت نصب شده اند. حمایت های مدیرعامل پارس خودرو و سیاست گذاری های کلان گروه خودروسازی سایپا به ویژه همکاری شرکت سایپا پرس در اجرای خط پرسG2 بسیار موثر بوده است و به نوعی این خط پرس یک ظرفیت کلی برای گروه خودروسازی سایپا به حساب می آید.

ابراهیم قلی پور، مدیرعامل شرکت سایپا پرس نیز که همکاری گسترده ای در نصب و راه اندازی این پروژه داشته است، در این مراسم گفت: در سیاست های کلان گروه خودروسازی سایپا در سال ٩۵ مقرر شد که سه خط پرس استراتژیک در گروه راه اندازی شود. از این رو بیش از ١٠٠ پرس در کشورهای مختلف مورد بررسی و بازدید قرار گرفت تا در نهایت ۵ پرس از میان آنها انتخاب و خریداری شدند.

او افزود: پرس های موجود در سال ٢٠٠۲ در بخش های فنی و به خصوص تاج پرس مورد بازسازی و به روز رسانی قرار گرفته است و حدود ٣ ماه تنها جداسازی این پرس ها در یکی از کشورهای اروپایی زمان برد و ١١٠تریلی این بار ترافیکی و قطعات را در اروپا حمل کردند تا در نهایت امروز می توانیم از آنها بهره برداری کنیم.

قلی پور تصریح کرد: ابعاد میزهای این پرس ها بین خودروسازان ایران تنها در سه شرکت گروه خودروسازی سایپا وجود دارد که یکی از آنها پارس خودرو است و امکان تولید قطعات بزرگ بدنه را به وجود می آورد که در حوزه توسعه محصول می تواند، نقش بسیار پررنگی داشته باشد.

مدیرعامل سایپاپرس افزود: البته روند اجرای این پروژه مدتی با کندی پیش می رفت که با حضور مدیرعامل جدید پارس خودرو، سرعت پیشرفت پروژه افزایش یافت تا بدل به یک ظرفیت بنیادین برای پارس خودرو و گروه خودروسازی سایپا شود.

لینک کوتاه : https://eghtesadsalem.com/?p=61088
نظرات کاربران :

مطالب مندرج در بخش "کامنت"، نظراتِ مخاطبانِ سایت بوده و پایگاه خبری اقتصاد سالم قادر به تائید یا ردِّ صحت یا درستی آنها نیست و مسئولیتی در قبال این نظرات ندارد.

دیدگاه شما