• کد خبر: ۱۵۰۳۵
  • ۱۴۰۰-۰۱-۰۹ - : ۱۴:۰۱

افشاگری ‎”سعید محمد” درباره دولت روحانی

فرمانده سابق قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا به افشاگری درباره عملکرد ۲ دوره دولت روحانی در سیاست خارجی پرداخت.

به گزارش پایگاه خبری “اقتصاد سالم”، در یک فایل صوتی که در یکی از کانال های تلگرامی منتشره شده، سعید محمد _ فرمانده سابق قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا _ می گوید: متاسفانه در دو دوره دولت آقای روحانی تمام فکر و ذهن دولتمردان به سمت برجام رفت و به نوعی پیمانکارِ برجام شدند و تمام ظرفیت های پیرامونی کشور به دستِ فراموشی سپرده شد؛ ای کاش فقط فراموش می کرند. در بعضی موقعیتها فضا را آنقدر تخریب کردند که ترمیم آن بسیار سخت شد.

وی اظهار کرد: به عنوان مثال روابط با چین در دولت آقای روحانی به قدری تیره و تار شد که کشوری که می توانست در زمان تحریم کمک های بسیاری به ایران داشته باشد، روابط با آن کاهش یافت.

محمد ادامه می دهد: متاسفانه شاهد بودیم که نزدیک به یک سال ما سفیری در چین نداشتیم. سفیر بعدی هم که بر سر کار آمد ۱۰ روزه برکنار شد تا سفیر بعدی ما در چین منصوب شد. بعد زمانی که آقای شی جین پینگ، دبیرکل کمیته مرکزی حزب کمونیست چین به ایران سفر کرد او را تحویل نگرفتند.

فرمانده سابق قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا اظهار می کند: در جزئی ترین پروتکل های وزارت امور خارجه که آقایان استاد رعایت آن هستند، متاسفانه این فرد مورد استقبال قرار نگرفت؛ فردی که برای ملاقات با وی روسای جمهوری جهان همه در صف هستند، حالا خودش آمده است به ایران و کسی او را تحویل نگرفت.

وی می گوید: در نتیجه چنین اقداماتی در جلسه ای که برای ساخت یک جاده با چینی ها داشتیم، آنها به صراحت اعلام کردند ایران به دنبال رابطه با چین نیست و لذا روابطشان را با عربستان تحکیم کردند و پیمان های بلندمدت با آن ها بستند و انرژی خود را بر روی عربستان متمرکز کردند.

وی اضافه می کند: چین تنها کشوری نبود که ایران نتوانست از ظرفیت آن استفاده کند. دولت حتی روابط با همسایگانی همچون ترکمنستان، آذربایجان، تاجیکستان، ارمنستان و ترکیه را نیز تخریب کرد. یعنی دولت ارتباط با همسایگان را رها کرد، در صورتی که ما ظرفیت های وسیعی در این حوزه داریم.

محمد خاطرنشان می کند: روسیه و قطر در زمان تحریم (از سوی غرب و کشورهای عرب منطقه) مرزهای خود را به روی ایران باز کردند و گفتند ایران هرچه می تواند برای ما کالا ارسال (صادر) کند اما متاسفانه هیچگونه استفاده ای از این ظرفیت ها نشد.

فایل صوتی زیر را گوش کنید:

 

 

 

لینک کوتاه : https://eghtesadsalem.com/?p=15035
نظرات کاربران :

مطالب مندرج در بخش "کامنت"، نظراتِ مخاطبانِ سایت بوده و پایگاه خبری اقتصاد سالم قادر به تائید یا ردِّ صحت یا درستی آنها نیست و مسئولیتی در قبال این نظرات ندارد.

  1. نظرم در باره اش مثبت است. اگر تا آخر بماند ، اولین رئیس جمهوری خواهد بود که پس از ۳۲ سال با اطمینان خاطر به او رای خواهم داد.

  2. اما فقط از افشاگری ها فاصله بگیرد. فقط در مورد برناه های خودش صحبت کند. مردم از افشاگری متنفرند. چون بیشترین افشاگری ها را حسن روحانی و احمدی نژاد کردند و خودشان بدتر از کسانی شدند که برعلیه آنها افشاگری کردند.

  3. علی رضا گفت:

    نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی

دیدگاه شما