• کد خبر: ۱۵۳۲
  • ۱۳۹۹-۰۴-۱۷ - : ۸:۳۹

اجرای ورژن جدید نظام مالیاتی از مهر

رئیس کل سازمان امور مالیاتی با اشاره به اجرای ورژن جدید نظام مالیاتی کشور از مهر ماه، گفت: بودجه دستگاههایی که با سازمان مالیاتی همکاری نمی‌کنند، قطع می‌شود.

به گزارشدنیای خبر، امیدعلی پارسا، رئیس کل سازمان امور مالیاتی در برنامه تیتر امشب ،بر لزوم اخذ مالیات همراه با رعایت اصول و حمایت از کسب و کارها تاکید کرد و گفت: ما معتقدیم که باید تولید و سودی وجود داشته باشد، که امکان اخذ مالیات نیز فراهم شود.
پارسا با اشاره به توصیه حضرت امیر (ع) به مالک اشتر، تصریح کرد: حضرت علی (ع) به مالک توصیه می کنند که باید تولید و کسب و کار در جامعه اسلامی همواره رونق داشته باشد.
رئیس کل سازمان امور مالیاتی مهلت دادن به تولیدکنندگان برای پرداخت مالیات و نیز از سر گرفتن بخشودگیهای جرایم مالیاتی از خرداد امسال تا پایان سال را از جمله عمده ترین برنامه های حمایت از تولیدکنندگان دانست.

جایزه ماهانه ۱.۵ درصدی برای خوش حسابان مالیاتی
پارسا اضافه کرد: طبق مصوبه سران قوا اگر کسی به موقع اصل بدهی مالیاتی خود را پرداخت کند ماهیانه یک و نیم درصد جایزه خوش حسابی دریافت میکند.
وی افزود: همچنین شرکت هایی که برای نخستین بار وارد بورش شوند، ما متعرض سوابق مالیاتی گذشته آنها نمی شویم و به اصطلاح کنتور از حالا روشن می شود.
رئیس سازمان مالیاتی گفت: سیستم گذر از مالیات سنتی به هوشمند به خوبی اتفاق افتاده، اما وقتی اطلاعات و داده نباشد نمی‌توان از این ظرفیت استفاده مناسب شود. ندادن اطلاعات و دیتا بازی کردن در زمین دشمن است.

قطع بودجه دستگاههای که با سازمان مالیاتی همکاری نمیکنند
پارسا تاکید کرد:  مدیر دستگاهی که اطلاعات لازم را به سازمان مالیاتی نداده است مسئولیت تضامنی دارد. وقتی به سطح مدیرکل و اجرایی می‌رسد مشکل وجود دارد  تا دو هفته دیگر نام دستگاه‌هایی که همکاری نمی کنند را می‌گویم.
او با اشاره به جرائم این دستگاه ها افزود: بودجه آن‌ها معلق می شود و این دستگاه ها از سوی دادستانی به قوه قضاییه معرفی می‌شوند. با این روال اداری حداکثر تا دو هفته دستگاه ها همکاری می کنند و در غیر این صورت نام دستگاه‌ها را اعلام می‌کنم.

نظام مالیاتی کشور عادلانه نیست
در بخش دیگری از تیتر امشب، محمدهادی سبحانیان، معاون مرکز پژوهشهای مجلس با بیان اینکه نظام مالیاتی کشور عادلانه نیست، اظهار داشت: در کشورهای سرمایه داری، میزان مالیات به نسبت درآمدها افزایش می یابد اما در نظام مالیاتی ما چنین نیست.
وی افزود: یکی از دلایل این امر این است که ما در نظام مالیاتی خود دستگاه سیاستگذار نداریم و دستگاه موجود و متولی، صرفا مجری است و منفعلانه عمل می کند.
سبحانیان با بیان اینکه سهم درآمدهای مالیاتی تفاوتی نسبت به سال های گذشته نکرده است، اظهار داشت: یکی دیگر از دلایل ناعادلانه بودن نظام مالیاتی ما، اجرا نشدن طرح جامع مالیاتی است.
وی گفت: با گذشت حدود ۱۶ سال این طرح اجرا نشده است.
سبحانیان با اشاره به یکی دیگر از مقائص نظام مالیاتی کشور، تصریح کرد: متاسفانه باوجود اینکه تاکید فراوانی روی عادلانه بودن نظام مالیاتی وجود دارد، اما نه دستگاه های دولتی و حاکمیتی اطلاعات لازم را به سازمان امور مالیاتی داده اند و نه سازمان امور مالیاتی توان استفاده از اطلاعات موجود را دارد.
در انتهای  این نشست پارسا با بیان اینکه وزارت اقتصاد و معاونت اقتصادی این وزارت خانه متولیان اصلی سیاست گذاری در نظام مالیاتی هستند، گفت: طراحی پایانه‌های فروشگاهی (صندوق مکانیزه فروش) انجام شده است و امیدواریم بتوانیم هر چه زودتر آن را اجرایی کنیم»
پارسا تاکید کرد: مهرماه امسال شاهد اجرای ورژن جدید نظام مالیاتی کشور خواهیم بود؛ فرایند‌های مالیاتی الکترونیکی خواهد شد
به گفته پارسا، مالیات باشگاههای ورزشی به موقع وصول می‌شود و مطابق قراردادها خود ورزشکار مکلف به پرداخت مالیات است و نه باشگاه ورزشی.

لینک کوتاه : https://eghtesadsalem.com/?p=1532
نظرات کاربران :

مطالب مندرج در بخش "کامنت"، نظراتِ مخاطبانِ سایت بوده و پایگاه خبری اقتصاد سالم قادر به تائید یا ردِّ صحت یا درستی آنها نیست و مسئولیتی در قبال این نظرات ندارد.

دیدگاه شما