• کد خبر: ۱۷۵۸
  • ۱۳۹۹-۰۴-۲۲ - : ۱۳:۲۸

قیمت طلا، سکه و ارز امروز ۹۹/۰۴/۲۲

هم‌اکنون در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم ۹۶۶ هزار تومان، قیمت دلار ۲۲ هزار و ۷۰۰ تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۱۰ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان و قیمت سکه طرح قدیم ۹ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان است.

به گزارشدنیای خبر، قیمت نیم‌سکه بهار آزادی ۵ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان، ربع‌سکه بهار آزادی ۳ میلیون و ۵۰ هزار تومان و سکه گرمی یک‌میلیون و ۶۳۰ هزار تومان تعیین شده است و به فروش می‌رسد.

قیمت هر گرم طلای ۱۸عیار هم ۹۶۶ هزار تومان، هر گرم طلای ۲۴عیار یک‌میلیون و ۲۸۷ هزار تومان و هر مثقال طلا ۴ میلیون و ۱۸۴ هزار تومان ارزش‌گذاری شده است، ضمن آنکه هر اونس طلا در بازارهای جهانی با قیمت ۱۷۹۹ دلار معامله می‌شود.

افزایش قیمت ارز در بازار داخلی و افزایش قیمت جهانی طلا از جمله دلایل رکوردشکنی‌های این روزهای طلا و سکه در بازار است؛ قیمت سکه در روزهای اخیر رکوردهای بالایی را به ثبت رسانده است اما با وجود افزایش قیمت‌ها در بازار طلا و سکه تقاضای اضافی وارد این بازار نشده است و فعالان این بخش می‌گویند که قیمت‌ها متأثر از افزایش شدید قیمت دلار، رشد کرده‌اند.

  افزایش قیمت ارز در هفته‌های اخیر موجب شده است بار دیگر رکوردهای بالایی برای دلار و یورو در تابلوی صرافی‌ها ثبت شود؛  بر همین اساس در بازار آزاد هم‌اکنون قیمت دلار ۲۲ هزار و ۷۰۰ تومان، یورو ۲۵ هزار و ۵۰۰ تومان و درهم امارات ۶ هزار و ۲۸۰ تومان اعلام شده است.

صرافی‌های بانک‌ها امروز یکشنبه قیمت دلار را برای فروش به مردم با افزایش ۳۰۰  تومانی نسبت به قیمت‌های پایانی روز کاری قبل  ۲۲ هزار و ۵۵۰ تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت ۲۲ هزار و ۳۵۰ تومان خریداری می‌کنند.

طی روز جاری قیمت فروش یورو در صرافی‌های بانک‌ها با افزایش ۳۰۰ تومانی نسبت به قیمت های پایانی روزکاری قبل ۲۴ هزار و ۸۵۰ تومان اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها ۲۴ هزار و ۶۵۰ تومان است.

 همزمان با تشدید نوسانات در بازار آزاد، صرافی‌ ملی تا کنون در روز جاری طی دو نوبت نرخ ارز را افزایش داده است؛ معاملات نخست صبح امروز دلار با ۲۲ هزار و ۲۵۰ تومان و یورو با ۲۴ هزار و ۷۵۰ تومان در صرافی های بانکی قیمت گذاری شده بود.

گفتنی است، همزمان با افزایش چشم‌گیر قیمت ارز در بازار آزاد، بازارساز قیمت‌ خرید و فروش ارز در صرافی‌های بانکی را به‌صورت محسوسی افزایش داده و سعی کرده است قیمت‌ها نزدیک به بازار آزاد باشد.

این تلاش بازارساز به‌منظور کاهش آربیتراژ بین صرافی‌های بانکی و بازار آزاد انجام شده است؛ بازارساز این‌بار بدون هراس از رشد قیمت‌ها، با ثبت رکوردهای بالا و بی‌سابقه در تابلوی صرافی‌ها، سعی دارد مانع از ورود تقاضای کاذب و سفته‌بازی به صرافی‌های بانکی شود.

 

برهمین اساس شعب منتخب بانک‌ها خرید ارز کمتر از ۲۰۰۰ دلار را با قیمت های مشخص روزانه که بعضاً کمتر از قیمت خرید ارز در صرافی های بانکی است، انجام میدهند ولی برای خرید ارز بالای ۲۰۰۰ دلار با همان قیمت خرید صرافی های بانکی، اقدام می کنند.

گفتنی است، امروز بانک‌های عامل قیمت دلار را برای کمتر از ۲۰۰۰ دلار،  ۲۱ هزار و ۸۰۲ تومان و ۹ ریال، قیمت یورو را ۲۴  هزار و ۶۵۸ تومان  و قیمت پوند انگلیس را ۲۷ هزار و ۵۶۰ تومان و ۲ ریال برای خرید از مردم اعلام کرده‌اند. قیمت دلار، قیمت یورو و قیمت پوند نسبت به روز کاری قبل افزایش یافته است.

همچنین قیمت خرید دلار برای بیش از ۲۰۰۰ دلار، ۲۲ هزار و ۳۵۰ تومان و قیمت خرید یورو نیز ۲۴ هزار و ۶۵۰ تومان است.

لینک کوتاه : https://eghtesadsalem.com/?p=1758
نظرات کاربران :

مطالب مندرج در بخش "کامنت"، نظراتِ مخاطبانِ سایت بوده و پایگاه خبری اقتصاد سالم قادر به تائید یا ردِّ صحت یا درستی آنها نیست و مسئولیتی در قبال این نظرات ندارد.

دیدگاه شما