• کد خبر: ۲۴۳۶
  • ۱۳۹۹-۰۵-۰۷ - : ۷:۵۹

وضعیت اسکناس‌ها و مسکوکات در بهار

میزان اسکناس و مسکوک در سه ماهه ابتدایی امسال معادل ۷۱۷ میلیارد تومان بوده که در مقایسه با پایان خرداد پارسال ۹.۱ درصد افزایش یافته است.

به گزارش اقتصاد سالم؛طبق اعلام بانک مرکزی، در پایان خرداد امسال معادل ۷۱۷ میلیارد تومان اسکناس و مسکوک منتشر شده که نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته با ۹.۱ درصد افزایش مواجه شده اما در مقایسه با اسفند پارسال هیچ تغییری نکرده است.
از این میزان اسکناس و مسکوک خلق شده، ۵۷۸ میلیارد تومان آن در دست اشخاص قرار دارد که اسکناس و مسکوک در دست اشخاص در مقایسه با مدت زمان مشابه سال قبل معادل ۱۵.۱ درصد افزایش یافته اما این رقم نسبت به اسفند پارسال ۵.۵ درصد کاهش یافته است.
همچنین، معادل ۱۲۴ میلیارد تومان از ۷۱۷ میلیارد تومان اسکناس و مسکوک منتشر شده نزد بانک‌ها است که این میزان نسبت به خرداد و اسفند پارسال به ترتیب با ۱.۱ و  ۳۷.۹ درصد افزایش مواجه شده است.
علاوه براین، معادل ۱۵ میلیارد تومان از اسکناس و مسکوک منتشر شده نزد بانک مرکزی است که در مقایسه با خرداد و اسفند سال گذشته ۵۲.۶ و ۴.۳ درصد کاهش یافته است.

برچسب‌ها:,

لینک کوتاه : https://eghtesadsalem.com/?p=2436
نظرات کاربران :

مطالب مندرج در بخش "کامنت"، نظراتِ مخاطبانِ سایت بوده و پایگاه خبری اقتصاد سالم قادر به تائید یا ردِّ صحت یا درستی آنها نیست و مسئولیتی در قبال این نظرات ندارد.

دیدگاه شما