• کد خبر: ۲۴۵۷۶
  • ۱۴۰۰-۰۶-۰۴ - : ۸:۵۹

ادامه روند افزایشی قیمت نفت در بازار جهانی

پس از آنکه مرکز داده‌های نفت آمریکا در گزارشی اعلام کرد تقاضا برای نفت به بالاترین سطح خود رسیده قیمت نفت خام یک درصد افزایش یافت.

به گزارش اقتصاد سالم؛پس از اعلام گزارش مرکز داده‌های نفتی دولت آمریکا مبنی بر افزایش تقاضا برای نفت و فرآورده‌های نفتی به بالاترین سطح خود از زمان شروع همه گیری، قیمت نفت در معاملات بازار‌های جهانی بیش از ۱ درصد افزایش یافت.

بر این اساس، بهای هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال با ۱.۷ درصد افزایش به قیمت ۷۲ دلار و ۲۵ سنت رسید. نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا نیز با ۱.۲ درصد افزایش، ۶۸ دلار و ۳۶ سنت در هر بشکه داد و ستد شد.

قیمت معاملات آتی بنزین آمریکا با ۵.۵ درصد افزایش به ۲ دلار و ۳۰ سنت در هر گالن رسید. این قیمت بالاترین قیمت بنزین آمریکا در چند ماه اخیر است. میانگین تولید نفت آمریکا در یک ماه اخیر حدود ۲۱ میلیون بشکه ثبت شده است که این میزان بالاترین رقم از ماه مارس ۲۰۲۰ است.

گفته می‌شود در هفته‌های اخیر پالایشگاه‌های آمریکا تولید خود را به ۹۲.۴ درصد از ظرفیت عملیاتی خود افزایش داده اند که این میزان هم بالاترین رقم در ماه‌های گذشته است. هفته گذشته موجودی نفت خام آمریکا با سه میلیون بشکه کاهش به ۴۳۲.۶ میلیون بشکه رسید که کمترین میزان از ژانویه ۲۰۲۰ است.

ذخایر بنزین آمریکا هم ۲.۲ میلیون بشکه کاهش داشته که این میزان فراتر از انتظار تحلیلگران بازار‌های نفتی است. این افزایش قیمت همچنین در پی کاهش بیش از ۴۰۰ هزار بشکه نفت خام عرضه شده از مکزیک است که در این هفته به دلیل آتش سوزی در یکی از دکل‌های نفتی این کشور اتفاق افتاد. شرکت دولتی نفت مکزیک اعلام کرده انتظار می‌رود این کشور تولید نفت خود را از ۳۰ اوت دوباره از سر بگیرد. تحلیلگران می‌گویند قیمت نفت خام برنت دریای شمال ممکن است تا ماه دسامبر به بشکه‌ای ۷۵ دلار برسد.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

لینک کوتاه : https://eghtesadsalem.com/?p=24576
نظرات کاربران :

مطالب مندرج در بخش "کامنت"، نظراتِ مخاطبانِ سایت بوده و پایگاه خبری اقتصاد سالم قادر به تائید یا ردِّ صحت یا درستی آنها نیست و مسئولیتی در قبال این نظرات ندارد.

دیدگاه شما