• کد خبر: ۳۰۰۰۹
  • ۱۴۰۰-۰۸-۲۰ - : ۹:۲۰

امکان پر کردن خلاء بیمه ای وجود دارد؟

موضوع خلاء بیمه‌ای و کارفرمایان متخلفی که کارگران خود را بیمه کامل نمی کنند برای بسیاری از بیمه شدگان ایجاد مشکل می کند.

به گزارش اقتصاد سالم؛فردی گفت: به مدت ۳ سال در یک کارگاه مشغول به کار بودم و در این مدت قرار بود از طرف کارفرما بیمه ۳۰ روزه باشم، اما مدتی قبل متوجه شدم طی این مدت کارفرما من را تنها ۱۰ روز بیمه کرده است.

او افزود: برای پیگیری به سازمان تامین اجتماعی مراجعه کرده ام، اما نتیجه ای نداشت.

درزی معاون بیمه‌ای سازمان تامین اجتماعی گلستان در این باره گفت: دربحث خلا بیمه‌ای و کارفرمایانی که تکلیف خود را انجام نداده اند ما نمی‌توانیم کاری انجام دهیم و این افراد باید از طریق اداره کار این موضوع را پیگیری کنند.

او گفت: برای افرادی که ۵ یا ۱۰ روز بیمه شده اند امکان بررسی وجود ندارد چرا که این افراد در همان زمان باید به این موضوع رسیدگی می‌کردند.

درزی افزود: سازمان تامین اجتماعی در حال حاضر بخشنامه خاصی برای این خلاء بیمه‌ای ندارد.

معاون بیمه‌ای سازمان تامین اجتماعی گلستان در رابطه با افرادی که مشغول به کار بوده، اما بیمه نشده اند، گفت: این افراد با مراجعه به شعب سازمان تامین اجتماعی و یا با نصب نرم افزار می‌توانند سوابق خود را بررسی کنند.

او افزود: بخشنامه‌ای تحت عنوان اشتغال در کارگاه است و افرادی که در گذشته به هر دلیلی بیمه نشده اند می‌توانند این فرم را پر کنند و مستندات خود را به شعب تامین اجتماعی ارائه دهند تا مورد بررسی قرار گیرد.

درزی ادامه داد: طبق مستندات بازرسی انجام می‌شود و اگر رابطه‌ای کاری بین کارگرو کارفرما وجود داشته باشد قابل پیگیری است.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

لینک کوتاه : https://eghtesadsalem.com/?p=30009
نظرات کاربران :

مطالب مندرج در بخش "کامنت"، نظراتِ مخاطبانِ سایت بوده و پایگاه خبری اقتصاد سالم قادر به تائید یا ردِّ صحت یا درستی آنها نیست و مسئولیتی در قبال این نظرات ندارد.

دیدگاه شما