• کد خبر: ۳۰۲۱
  • ۱۳۹۹-۰۵-۲۵ - : ۱۲:۱۵

قیمت طلا، سکه و ارز امروز ۹۹/۰۵/۲۵

هم اکنون در بازار داخلی قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم یک میلیون و ۲۳ هزار تومان، قیمت دلار ۲۲ هزار و ۴۰۰ تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۱۰ میلیون و ۷۴۰ هزار تومان و قیمت سکه طرح قدیم ۱۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است.

به گزارش اقتصاد سالم؛همچنین در بازار سبزه‌میدان، قیمت نیم‌سکه بهار آزادی ۵میلیون و ۳۳۰ هزار تومان، ربع‌سکه بهار آزادی ۳ میلیون و ۳۰ هزار تومان و سکه گرمی یک‌میلیون و ۶۵۰ هزار تومان تعیین شده است و به فروش می‌رسد.

 

قیمت هر گرم طلای ۱۸عیار هم یک میلیون و ۲۳ هزار تومان، هرگرم طلای ۲۴عیار یک‌میلیون و ۳۶۱ هزار تومان و هر مثقال طلا ۴میلیون و ۴۳۱ هزار تومان ارزش‌گذاری شده است، ضمن آنکه هر اونس طلا در بازارهای جهانی با قیمت ۱۹۴۵ دلار معامله می‌شود.

در حالی که رشد سوددهی اوراق قرضه خزانه داری آمریکا و تداوم بن بست در مذاکرات بسته محرک مالی آمریکا موجب کاهش اشتها برای حضور در بازار طلا شده است، قیمت فلز زرد روز جمعه شاهد کاهش بود و در مسیر ثبت بدترین عملکرد هفتگی از ماه مارس قرار گرفت.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات دیروز با ۰.۴۴ درصد کاهش به ۱۹۴۵ دلار و ۱۲ سنت رسید. قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات آتی دیروز برای تحویل در ماه دسامبر با ۱.۰۵ درصد کاهش به ۱۹۴۹ دلار و ۸۰ سنت رسید.

پس از رسیدن به رقم بی سابقه ۲۰۷۷ دلار و ۵۰ سنت در روز ۷ اوت و ۹ هفته افزایشی متوالی، قیمت طلا در این هفته شاهد کاهش ۴.۵ درصدی بود.

انتشار آمارهای ضعیف اقتصادی از جمله آمارهای ناامیدکننده از میزان خرده فروشی در آمریکا نیز نتوانست به تقویت قیمت طلا در این هفته کمک کند.

 

میزان سوددهی اوراق قرضه ده ساله دولت آمریکا به نزدیکی بالاترین رقم های ۷ هفته گذشته رسیده و امیدها به نهایی شدن دور جدید اقدامات محرک مالی دولت آمریکا به دلیل مخالفت کنگره کمرنگ شده است.

افزایش سوددهی اوراق قرضه موجب بالا رفتن هزینه فرصت سرمایه گذاری در بازارهای امنی نظیر بازار طلا می شود. قیمت طلا از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون بیش از ۲۸ درصد رشد داشته است.

  در بازار آزاد هم‌اکنون قیمت دلار با کاهش نسبت به روز کاری قبل ۲۲ هزار و ۴۰۰ تومان، یورو ۲۶ هزار و ۲۰۰ تومان و درهم امارات ۶ هزار و ۲۰۰ تومان اعلام شده است.

 

صرافی‌های بانک‌ها امروز شنبه قیمت دلار را برای فروش به مردم با ثبات نسبت به قیمت‌های پایانی روز کاری قبل ۲۲ هزار و ۵۰ تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت ۲۱ هزار و ۹۵۰ تومان خریداری می‌کنند.

طی روز جاری قیمت فروش یورو در صرافی‌های بانک‌ها نیز بدون تغییر نسبت به قیمت‌های پایانی روز کاری قبل ۲۶ هزار تومان اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو در این صرافی‌ها ۲۵ هزار و ۹۰۰ تومان درج شده است.

برچسب‌ها:,

لینک کوتاه : https://eghtesadsalem.com/?p=3021
نظرات کاربران :

مطالب مندرج در بخش "کامنت"، نظراتِ مخاطبانِ سایت بوده و پایگاه خبری اقتصاد سالم قادر به تائید یا ردِّ صحت یا درستی آنها نیست و مسئولیتی در قبال این نظرات ندارد.

دیدگاه شما