• کد خبر: ۳۲۲۷۱
  • ۱۴۰۰-۰۹-۲۰ - : ۱۶:۵۷

بازداشت یکی از مدیران میانی آلومینای جاجرم

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی از دستگیری یکی از مدیران میانی آلومینای جاجرم به اتهام ارتکاب جرائم مالی خبر داد.

به گزارش اقتصاد سالم؛ظهرامروز حجت الاسلام رضا براتی زاده، رئیس کل دادگستری خراسان شمالی در گفت‌وگو با رسانه ها با اعلام بازداشت یکی از مدیران میانی آلومینایی جاجرم، اظهارکرد: این مدیر به اتهام ارتکاب جرائم مالی، متعاقب گزارش واصله، در این خصوص پرونده قضایی تشکیل شد و تحت نظارت دادستان عمومی و انقلاب جاجرم و در یکی از شعب بازپرسی دادسرای این شهرستان مطرح که در حال رسیدگی است.

وی اتهام فعلی انتسابی به متهم را در حال حاضر تدلیس در معاملات دولتی و ارتشاء عنوان و تصریح کرد: متهم در جریان خرید تعداد ۱۶۰ دستگاه کولر گازی فاقد شناسه کالا برای تقویت سیستم سرمایشی شرکت آلومینای جاجرم، مبلغ ۷۷ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان تحت عنوان پورسانت و در واقع رشوه از دو متهم در خارج از استان دریافت کرده است.

رئیس کل دادگستری استان همچنین از کشف و توقیف مجموعا ۲۰ عدد سکه تمام بهار آزادی و مقادیری نیم سکه از محل کار و منزل متهم خبر داد و بیان کرد: منابع تأمین وجوه جهت خرید این مقدار سکه و صحت و سقم ادعای متهم مبنی بر اینکه با سرمایه متعلق به خود این سکه ها را خریداری کرده در دست بررسی قرار دارد.

مقام عالی قضایی استان با اشاره به دیگر اتهامات منتسب به متهم از جمله نگهداری مشروبات الکلی تصریح کرد: در بازرسی از منزل متهم ۳ بطری مشروبات الکلی و نیز ۹ عدد مهر ساختگی و برخی اسناد و فاکتورهای مجعول نیز کشف و توقیف شده است.

وی با اشاره به اقاریر صریح متهم در خصوص اتهامات تدلیس در معاملات دولتی و ارتشاء از صدور قرار بازداشت موقت و همچنین تداوم تحقیقات تکمیلی تا روشن شدن تمامی زوایا و ابعاد این ماجرا و دستگیری دیگر عوامل و ایادی مرتبط با این پرونده خبر داد.

رئیس کل دادگستری استان ضمن هشدار به کسانی که در شرایط فعلی جنگ اقتصادی و با وجود تحریم های ظالمانه دشمنان نظام و انقلاب با ارتکاب جرائم مالی موجبات تضییع حقوق عامه را فراهم می سازند؛ گفت: یقینا به این قبیل جرائم با دقت و قاطعیت و البته با سرعت رسیدگی و بدون اغماض و مماشات با مرتکبین جرائم برابر قوانین و مقررات برخورد خواهد شد.

وی افزود: با تکمیل تحقیقات و صدور کیفرخواست اخبار تکمیلی متعاقبا به اطلاع افکار عمومی و رسانه ها خواهد رسید.

لینک کوتاه : https://eghtesadsalem.com/?p=32271
نظرات کاربران :

مطالب مندرج در بخش "کامنت"، نظراتِ مخاطبانِ سایت بوده و پایگاه خبری اقتصاد سالم قادر به تائید یا ردِّ صحت یا درستی آنها نیست و مسئولیتی در قبال این نظرات ندارد.

دیدگاه شما