• کد خبر: ۳۴۶۶
  • ۱۳۹۹-۰۶-۰۵ - : ۸:۵۹

قیمت جهانی نفت امروز ۹۹/۰۶/۰۵

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۱۴ سنت معادل ۰.۳۱ درصد رشد به ۴۶ دلار رسید.

به گزارش اقتصاد سالم؛ به دنبال تعطیلی عمده فعالیت های تولید نفت در مناطق فراساحلی خلیج مکزیک از ترس طوفان لارا و همزمان با خوش بینی نسبت به مذاکرات تجاری میان آمریکا و چین، قیمت نفت برنت روز چهارشنبه اندکی افزایش داشت.
اما به دلیل تشدید نگرانی ها در مورد شیوع کرونا که موجب افت تقاضا برای سوخت شده است رشد قیمت ها محدود بود. گزارش هایی که اخیرا منتشر شده نشان می دهد که در اروپا و آسیا تعداد مبتلایان به کرونا رو به افزایش است.
بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۱۴ سنت معادل ۰.۳۱ درصد رشد به ۴۶ دلار رسید. قیمت نفت خام آمریکا نیز امروز با یک سنت معادل ۰.۰۲ درصد رشد به ۴۳ دلار و ۳۶ سنت رسید. قیمت هر دو شاخص نفتی در پایان معاملات روز سه شنبه به بالاترین رقم ۵ ماه گذشته رسید.
تحلیلگران موسسه ای ان زد در یادداشتی نوشتند: «در حالی که طوفان لارا در حال حرکت به سمت سواحل آمریکاست، قیمت نفت خام متاثر از بالا رفتن قیمت بنزین شاهد رشد بوده است.»
صنعت انرژی آمریکا از روز سه شنبه خود را برای وقوع یک طوفان سهمگین در سواحل خلیج مکزیک آماده کرده است. بر اساس برآوردها، تولیدکنندگان ۳۱۰ سکوهای حفاری فراساحلی را تعطیل و ۱.۵۶ میلیون بشکه از تولید روزانه نفت خود که ۸۴ درصد کل تولید نفت فراساحلی خلیج مکزیک را تشکیل می دهد متوقف کرده اند. ۱۵ سال پیش طوفان کاترینا موجب تعطیلی حدود ۹۰ درصد تولید نفت فراساحلی در خلیج مکزیک شده بود.
استفن اینز تحلیلگر موسسه آکسی کورپ در این باره گفتک «بازارها در حال حاضر بر اساس فرض کمبود مقطعی بنزین قیمت گذاری کرده اند.»
هرچند چین نتوانسته به تمام تعهدات خود مبنی بر خرید کالاهای آمریکایی عمل کند، اما مذاکره کنندگان ارشد طرفین در رایزنی های اخیر خود بر تعهد خود نسبت به فاز نخست توافق تجاری تاکید کرده اند. این شرایط می تواند به افزایش تجارت نفتی بین دو کشور کمک کند.

برچسب‌ها:

لینک کوتاه : https://eghtesadsalem.com/?p=3466
نظرات کاربران :

مطالب مندرج در بخش "کامنت"، نظراتِ مخاطبانِ سایت بوده و پایگاه خبری اقتصاد سالم قادر به تائید یا ردِّ صحت یا درستی آنها نیست و مسئولیتی در قبال این نظرات ندارد.

دیدگاه شما