• کد خبر: ۳۶۲۲
  • ۱۳۹۹-۰۶-۱۲ - : ۱۲:۱۸

قیمت طلا، سکه و ارز امروز ۹۹/۰۶/۱۲

هم اکنون در بازار داخلی قیمت طلای ۱۸ عیار هر گرم یک میلیون و ۱۲۸ هزار تومان، قیمت دلار ۲۴ هزار و ۵۰۰ تومان و قیمت سکه تمام بهار آزادی طرح جدید ۱۱میلیون و ۴۵۰ هزار تومان و قیمت سکه طرح قدیم ۱۱میلیون و ۱۰۰ هزار تومان است.

به گزارش اقتصاد سالم؛همچنین در بازار سبزه‌میدان، قیمت نیم سکه بهار آزادی ۵میلیون و ۶۰۰ هزار تومان، ربع سکه بهار آزادی ۳ میلیون و ۱۸۰ هزار تومان و سکه گرمی یک‌میلیون و ۷۳۰ هزار تومان تعیین شده است و به فروش می‌رسد.

 

قیمت طلای ۱۸ عیار در هر گرم هم یک میلیون و ۱۲۸ هزار تومان، قیمت طلای ۲۴ عیار در هر گرم یک‌میلیون و ۴۸۹ هزار تومان و هر مثقال طلا ۴ میلیون و ۸۹۰ هزار تومان ارزش‌گذاری شده است، ضمن آنکه هر اونس طلا در بازارهای جهانی با قیمت ۱۹۶۷دلار معامله می‌شود.

در حالی که پس از انتشار آمارهای مثبت از فعالیت بخش تولید آمریکا امیدها نسبت به ترمیم اقتصاد این کشور افزایش یافته و این مسئله سبب ترمیم نسبی ارزش دلار شده است، قیمت طلا روز چهارشنبه کاهش داشت.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلای آمریکا امروز با ۰.۲۸ درصد کاهش به ۱۹۶۴ دلار و ۷۰ سنت رسید. قیمت فلز زرد در معاملات آتی امروز و برای تحویل در ماه دسامبر با ۰.۴۷ درصد کاهش به ۱۹۶۹ دلار و ۵۰ سنت رسید.

مارگارت یانگ تحلیلگر موسسه دیلی اف ایکس در این باره گفت: «تقویت ارزش دلار بر بازار طلا سایه افکنده است… اما روند بلندمدت بازار همچنان به نفع قیمت طلاست زیرا فدرال رزرو و سایر بانک های مرکزی جهان احتمالا همچنان به سیاست های پولی انبساطی خود ادامه خواهند داد.»

 

پس از آنکه آمارها نشان داد فعالیت های تولیدی در آمریکا به بالاترین رقم حدود ۲ سال گذشته رسیده است، شاخص ارزش دلار از پایین ترین رقم های ۲ سال گذشته فاصله گرفت. تقویت ارزش دلار موجب گرانتر شدن طلا برای خریدارانی می شود که با ارزهای غیردلاری خرید می کنند.

شتاب گرفتن فعالیت های تولیدی در آمریکا همچنان اشتهای سرمایه گذاران برای خرید دارایی های پرریسک را افزایش داده و موجب محدود شدن سرمایه گذاری در بازار طلا گشته است. با این حال پیش بینی ها در مورد باقی ماندن نرخ بهره در آمریکا در نزدیکی صفر موجب شده تا قیمت طلا افت معناداری را تجربه نکند.

لائل برینارد از مقامات ارشد فدرال رزرو دیروز گفت، بانک مرکزی آمریکا برای محقق کردن وعده خود در مورد تقویت بازار کار و بالا بردن تورم، باید اقدامات محرک اقتصادی بیشتری را در دستور کار قرار دهد.

نرخ پایین بهره موجب پایین آمدن هزینه فرصت سرمایه گذاری در بازار طلا می شود. ضمن اینکه در دوران نوسانات ارزی و رشد تورم، بازار طلا محلی امن برای جلوگیری از افت ارزش دارایی ها به شمار می رود.

  در بازار آزاد هم‌اکنون قیمت دلار با افزایش نسبت به قیمت های پایانی روز کاری قبل ۲۴ هزار و ۵۰۰ تومان، یورو ۲۹ هزار تومان و درهم امارات ۶ هزار و ۶۹۰ تومان اعلام شده است.

صرافی‌های بانک‌ها امروز چهارشنبه قیمت دلار را برای فروش به مردم با کاهش ۵۰ تومانی نسبت به قیمت‌های پایانی روز کاری قبل ۲۲ هزار و ۸۵۰ تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت ۲۲ هزار و ۷۵۰ تومان خریداری می‌کنند.

طی روز جاری قیمت فروش یورو در صرافی‌های بانک‌ها نیز با کاهش ۵۰ تومانی نسبت به قیمت‌های پایانی روز کاری قبل ۲۷  هزار و ۵۰ تومان اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو در این صرافی‌ها ۲۶ هزار و ۹۵۰ تومان درج شده است.

برچسب‌ها:,

لینک کوتاه : https://eghtesadsalem.com/?p=3622
نظرات کاربران :

مطالب مندرج در بخش "کامنت"، نظراتِ مخاطبانِ سایت بوده و پایگاه خبری اقتصاد سالم قادر به تائید یا ردِّ صحت یا درستی آنها نیست و مسئولیتی در قبال این نظرات ندارد.

دیدگاه شما