• کد خبر: ۳۷۷۶
  • ۱۳۹۹-۰۶-۱۷ - : ۸:۰۱

قیمت جهانی طلا امروز ۹۹/۰۶/۱۷

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۳۴ درصد افزایش به ۱۹۴۰ دلار و ۴۳ سنت رسید.

به گزارش اقتصاد سالم؛ در حالی که ارزش دلار کاهش یافته و آمارهای اقتصادی ضعیفی در پایان هفته گذشته در آمریکا منتشر شده که نگرانی ها از کندی روند ترمیم اقتصادی را بر انگیخته است، قیمت طلا روز دوشنبه شاهد افزایش بود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۳۴ درصد افزایش به ۱۹۴۰ دلار و ۴۳ سنت رسید. روز جمعه قیمت طلا به پایین ترین رقم در طی یک هفته اخیر یعنی ۱۹۱۶ دلار و ۲۴ سنت رسیده بود. قیمت فلز زرد در معاملات آتی امروز و برای تحویل در ماه دسامبر با ۰.۶۶ درصد رشد به ۱۹۴۷ دلار و ۱۰ سنت رسید.

آمارهای منتشر شده نشان می دهد که رشد اشتغال در آمریکا طی ماه اوت کندتر شده و با قطع کمک های مالی دولت میزان فرصت های شغلی دائمی از دست رفته رو به افزایش است. این آمارها تردیدهایی را در مورد پایدار بودن روند ترمیم اقتصادی برانگیخته است.

بر اساس گزارش ها تعداد مبتلایان به ویروس کرونا به حدود ۲۷ میلیون نفر رسیده و تاکنون حدود ۸۸۰ هزار نفر جان خود را از دست داده اند.

استیون منوچین وزیر خزانه داری آمریکا دیروز گفت، انعقاد یک توافق جدید میان کاخ سفید و کنگره می تواند به تامین مالی دولت فدرال تا ابتدای ماه دسامبر کمک کند و جزئیات این توافق تا پایان این هفته مشخص خواهد شد.

شاخص ارزش دلار در برابر سبد ارزهای رقیب امروز اندکی کاهش داشت و از بالاترین رقم یک هفته اخیر که در جلسه قبل به ثبت رسیده بود فاصله گرفت. تضعیف ارزش دلار موجب ارزان تر شدن طلا برای سرمایه گذارانی می شود که با ارزهای غیردلاری خرید می کنند.

تقاضای فیزیکی برای طلا در بازار خرده فروشی هند طی هفته گذشته اندکی افزایش داشت، اما حجم خرید و فروش در قطب های اصلی خرید و فروش طلا در آسیا همچنان پایین است.

لینک کوتاه : https://eghtesadsalem.com/?p=3776
نظرات کاربران :

مطالب مندرج در بخش "کامنت"، نظراتِ مخاطبانِ سایت بوده و پایگاه خبری اقتصاد سالم قادر به تائید یا ردِّ صحت یا درستی آنها نیست و مسئولیتی در قبال این نظرات ندارد.

دیدگاه شما