• کد خبر: ۳۸۳۰
  • ۱۳۹۹-۰۶-۱۸ - : ۱۰:۳۷

قیمت جهانی طلا امروز ۹۹/۰۶/۱۸

به دنبال تقویت ارزش دلار قیمت طلا روز سه شنبه شاهد کاهش بود، اما به دلیل افزایش نگرانی ها در مورد روند کند ترمیم اقتصاد بحران زده جهانی، افت قیمت طلا محدود بود.

به گزارش اقتصاد سالم؛ قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۳۲ درصد کاهش به ۱۹۲۷ دلار و ۴۷ سنت رسید. قیمت طلا در معاملات آتی امروز و برای تحویل در ماه دسامبر نیز با ۰.۰۱ درصد کاهش به ۱۹۳۴ دلار و ۱۰ سنت رسید.

ایلیا اسپیواک تحلیلگر موسسه دیلی اف ایکس گفت: «طی ۲۴ ساعت گذشته ارزش دلار تقویت شده و این مسئله تا حدودی قیمت طلا را تضعیف کرده است… حفظ قیمت در سطح بالای ۱۹۰۰ دلار برای طلا خیلی اهمیت دارد.»

شاخص ارزش دلار در برابر ارزهای رقیب امروز شاهد افزایش بود و موجب گرانتر شدن طلا برای سرمایه گذارانی شد که با ارزهای غیردلاری خرید می کنند.

پس از آنکه آمارها نشان داد که اقتصاد ژاپن در سه ماهه دوم امسال بیش از آنکه تصور می شد کوچکتر شده و میزان هزینه های سرمایه ای در نتیجه کرونا آسیب دیده است، امیدها نسبت به ترمیم سریع اقتصادی کمرنگ شد.

دولت ها و بانک های مرکزی جهان میلیاردها دلار نقدینگی به اقتصادهای ملی تزریق کرده اند تا جلوی افت بیشتر رشد اقتصادی را بگیرند و همین مسئله سبب شده تا سرمایه گذاران برای در امان ماندن دارایی های خود از افزایش نرخ تورم به بازار طلا هجوم ببرند و موجب رشد بی سابقه قیمت فلز زرد شوند.

فعالان بازار اکنون روی تصمیم سیاستگذاری بانک مرکزی اروپا در روز پنجشنبه متمرکز شده اند تا ببینند آیا این بانک سیاست های محرک مالی بیشتری را به اجرا خواهد گذاشت یا نه.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا روز دوشنبه بار دیگر ایده قطع ارتباط اقتصاد آمریکا از چین را مطرح کرد و گفت که کشورش اگر با دومین اقتصاد جهان داد و ستد اقتصادی نکند چیزی از دست نخواهد داد.

برچسب‌ها:

لینک کوتاه : https://eghtesadsalem.com/?p=3830
نظرات کاربران :

مطالب مندرج در بخش "کامنت"، نظراتِ مخاطبانِ سایت بوده و پایگاه خبری اقتصاد سالم قادر به تائید یا ردِّ صحت یا درستی آنها نیست و مسئولیتی در قبال این نظرات ندارد.

دیدگاه شما