• کد خبر: ۳۸۸۸
  • ۱۳۹۹-۰۶-۱۹ - : ۱۳:۳۶

کاهش ۱۳ هزار واحدی شاخص بورس

شاخص کل بورس در آخرین روز کاری خود در هفته جاری، ۱۳ هزار واحد کاهش یافت. ایندرحالی است که این شاخص در ساعات میانی تا مرز یک میلیون و ۵۴۶ واحد نیز کاهش یافته بود اما در ساعات پایانی به مرز یک میلیون و ۵۵۶ واحد رسید.

به گزارش اقتصاد سالم؛معاملات امروز بازار سرمایه درحالی به پایان رسید که شاخص کل این بازار با ۱۳ هزار و ۶۸۴ واحد کاهش، رقم یک میلیون و ۵۵۶ واحد را ثبت کرد. شاخص کل با معیار هم وزن نیز ۵۲۷۰ واحد کاهش یافت و به رقم ۴۲۶ هزار و ۹۸۰ واحد رسید.
معامله گران این بازار یک میلیون معامله به ارزش ۱۰۶ هزار و ۴۹۷ میلیارد ریال انجام دادند.
معدنی و صنعتی گل گهر و پتروشیمی پارس نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت و در مقابل فولاد مبارکه اصفهان، مخابرات ایران، کشتیرانی ایران، گروه مپنا و شرکت ارتباطات سیار ایران نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را روی بازار بورس گذاشتند.
شاخص کل فرابورس نیز با ۱۷۷ واحد کاهش به رقم ۱۶ هزار و ۴۸۹ واحد رسید.
معامله گران این بازار ۷۳۹ هزار معامله انجام دادند که ۳۰ هزار و ۸۱۱ میلیارد ریال ارزش داشت.
هلدینگ صنایع معدنی خاورماینه، پتروشیمی تندگویان، سهامی ذوب آهن اصفهان و بانک دی نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی و در مقابل پلیمر آریا ساسول، پتروشیمی مارون و پتروشیمی زاگرس نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را روی فرابورس گذاشتند.

برچسب‌ها:

لینک کوتاه : https://eghtesadsalem.com/?p=3888
نظرات کاربران :

مطالب مندرج در بخش "کامنت"، نظراتِ مخاطبانِ سایت بوده و پایگاه خبری اقتصاد سالم قادر به تائید یا ردِّ صحت یا درستی آنها نیست و مسئولیتی در قبال این نظرات ندارد.

دیدگاه شما