• کد خبر: ۴۰۲۱
  • ۱۳۹۹-۰۶-۲۳ - : ۱۱:۵۸

عوامل اصلی تصادفات کدامند؟

جانشین پلیس راه از نقش ۸۰ درصدی چهار عامل در بروز حوادث و تصادفات جاده ای سخن گفت.

به گزارش اقتصاد سالم؛سرهنگ ایوب شرافتی جانشین پلیس راه  به عوامل بروز تصادفات اشاره و اظهار داشت: چهار عامل،۸۰ درصد حوادث و تصادفات جاده ای را رقم می زنند.

جانشین پلیس راه تصریح کرد: عدم توجه به جلو، خستگی و خواب آلودگی، انحراف به چپ و سبقت غیرمجاز از عوامل اصلی بروز تصادفات هستند.

وی با تاکید بر این مطلب که رانندگان باید قانونمند رانندگی کرده و از رانندگی با حالت خستگی و خواب آلودگی پرهیز کنند،گفت: رانندگان باید از هر آنچه باعث انحراف و حواس پرتی‌شان می‌شود پرهیز کنند؛ صحبت با تلفن همراه، فرستادن پیامک و سرگرم شدن با گوشی پشت فرمان و هنگام رانندگی می تواند باعث حواس پرتی آنها شده و حوادث دلخراشی را بوجود بیاورد.

سرهنگ شرافتی با بیان این مطلب که سرعت بالا باعث و بانی بسیاری از تصادفات بوده، اظهار داشت: انحراف به چپ در جاده های دوطرفه تصادفات شاخ به شاخ را ایجاد کرده که شدیدترین نوع حوادث ترافیکی از لحاظ وقوع جراحت و فوت رانندگان وسرنشینان خودروهاست.

 

منبع: فارس

لینک کوتاه : https://eghtesadsalem.com/?p=4021
نظرات کاربران :

مطالب مندرج در بخش "کامنت"، نظراتِ مخاطبانِ سایت بوده و پایگاه خبری اقتصاد سالم قادر به تائید یا ردِّ صحت یا درستی آنها نیست و مسئولیتی در قبال این نظرات ندارد.

دیدگاه شما