• کد خبر: ۴۶۸۵۹
  • ۱۴۰۱-۰۵-۱۶ - : ۱۲:۵۸

تلفات سنگین در جهاد اسلامی/ حماس کجاست؟

در حملات ۲ روز اخیر اسرائیل به نوار غزه، تلفات سنگینی به جنبش جهاد اسلامی فلسطین و به ویژه شاخه نظامی آن “سرایا القدس” وارد شده است.

مجید معتمدی _ روزنامه نگار

به گزارش پایگاه خبری “اقتصاد سالم”، طبق اخبار منتشره در همین مدت کوتاه تعداد قابل توجهی از فرماندهان جهاد اسلامی به شهادت رسیده و برخی نیز بازداشت شده اند.

این جدا از تصاویری ست که از کشتارِ غیرنظامیانِ فلسطینی به ویژه کودکان منتشر می شود…

۲ کودکی که امروز در نوار غزه به شهادت رسیدند

در این میان نکته قابل توجه در این دور از حمله ی صهیونیست ها به “مقاومت” و پاسخ متقابلِ موشکی آنها، جای خالی حماس در این “میدان” است.

در این رابطه نکات زیر قابل توجه است:

۱_ با وجودِ خشونتِ بالا و خونریزی صهیونیست ها در حمله به نوار غزه به ویژه در کشتارِ غیرنظامیان و کودکان؛ از اخبار منتشره چُنین نتیجه گیری می شود که هنوز “حماس” وارد میدان و پاسخ به تجاوزهای اسرائیل نشده است.

۲_ این وضعیت در حالی ست که توان و قدرتِ “حماس” برای پاسخِ موشکی به صهیونیستها، درحد قابل توجهی بیشتر از جنبش “جهاد اسلامی فلسطین” است و کنترل “نوار غزه” در عمل در اختیار حماس است.

۳_ به نظر می رسد که رژیم صهیونیستی نیز به گونه ای برنامه ریزی کرده که حماس را خارج از درگیری خود با جهاد اسلامی فلسطین نگاه دارد.

۴_ در همین رابطه مقاماتِ صهیونیست نیز چند بار تاکید کرده اند که تنها به مواضع جنبش “جهاد اسلامی” در غزه حمله می کنند و کاری با “حماس” ندارند.

۵_ اخبار منتشره نیز حاکی از آن است که تا کنون مواضع “حماس” در غزه و کرانه باختری مورد حمله ی ارتش صهیونیستی قرار نگرفته است.

۶_ این وضعیت هشداری مبنی بر آن است که صهیونیست ها سیاست “جدایی و تفرقه افکنی” بین بازوهای مقاومت را در پیش گرفته اند…

۷_ بدیهی ست که هدف از این سیاست، هدف قرار دادنِ جداگانه ی هر کدام از بازوهای مقاومت در زمان های مختلف است؛ زیرا طبیعی ست که صهیونیست ها توان و امکانِ مواجهه و مقابله ی همزمان با تمامِ بازوهای مقاومت را ندارند.

۸_ این موضوع هشداری برای “فرماندهی جبهه مقاومت” است که وجودِ هرگونه ی توطئه ی احتمالی در این رابطه را خنثی کند.

۹_ البته نباید فراموش کرد که تمام بازوهای مقاومت از یمن تا لبنان و عراق در ۲ روزِ اخیر با بیانِ مواضعِ رسمی؛ آمادگی شان را برای کمک و دفاع از “جهاد اسلامی” اعلام کرده و به وظیفه ی خود عمل کرده اند اما خاموش بودنِ آتشِ موشکیِ “حماس” تا این لحظه؛ در شرایطی که غزه و یکی از بازوهای مقاومت به شدت در زیر حملاتِ تروریستیِ صهیونیستها قرار دارند، ابهام برانگیز بوده و باید مورد مُداقه قرار گیرد.

شهدای امروز در نوار غزه

لینک کوتاه : https://eghtesadsalem.com/?p=46859
نظرات کاربران :

مطالب مندرج در بخش "کامنت"، نظراتِ مخاطبانِ سایت بوده و پایگاه خبری اقتصاد سالم قادر به تائید یا ردِّ صحت یا درستی آنها نیست و مسئولیتی در قبال این نظرات ندارد.

  1. محمد گفت:

    یا ایها المسلمون اتحدو اتحدو

  2. بهروز گفت:

    سلام
    چی بگیم والله !؟
    پهبادهای حزب‌الله کمک کنند

  3. سعید گفت:

    اگه حماس کاری نکنه فردا نوبته خودشه….

  4. احمد رضا گفت:

    همیشه اسلام و شیعه

    از تفرقه ضربه خورده

    تا کی باید تاریخ تکرار شود؟

    یا صاحب الزمان

  5. عباس گفت:

    اگراینچنین‌پیش‌برود‌وبقیه‌گروههای‌فلسطینی
    دخالت‌نکنند‌وپشت‌کنندبه‌خون‌شهدا
    فاتحه‌مقاومت‌خوانده‌است..بعداز‌جهاداسلامی‌نوبت‌حماس‌است

  6. حسن باقی زاده گفت:

    لعنت بر آن کسی که پایه گذار سقیفه شد.
    اگر مسلمانان از روز نخست همدل و هم جهت بودند و از اسلام ناب محمدی ص متفرق نمی شدند، و همه بر عهدی که با پیامبر در غدیر خم بستند، وفا دار می ماندند، و از قرآن و اهل بیت علیهم السلام متفرق نمی شدند، امروز شاهد چنین وقایع دردناکی نبودیم.

  7. فرید گفت:

    حماس و جهاد هیچکدوم شیعه نیستن عزیزم

  8. حق شناس گفت:

    متاسفانه حماس به اخوانی ها در ترکیه، قطر و مصر اقتدا کرده و قطعا تطمیع شده است. انشالله حق پیروز است و اضمحلال غاصبان نزدیک

  9. علی حسینی گفت:

    چه تحلیل سطحییی!!حماس با تفکر اخوان است شیعه را مانند دانشی تکفیر می‌کند اشتباه ایران حمایت از این گروه بود که بارها شیعیان را همراهی نکردند وبا داعش همراه بودند گروه های ساف وحماس با سعودی همه چیز را معامله کردند

  10. حسن گفت:

    🔸مصر به رژیم صهیونیستی اطلاع داد که در صورت حاصل نشدن توافق امروز و فردا، حماس با قدرت وارد میدان می شود..

دیدگاه شما