• کد خبر: ۴۸۷۸۶
  • ۱۴۰۱-۰۶-۰۸ - : ۸:۱۰

حلولِ روحِ صدام حسین در مقتدی صدر/ سقوطِ بغداد، سقوط تهران است

با اقداماتِ اخیرِ مقتدی صدر روحانیِ شیعه ی عراق مشخص شد که وی در “ایران ستیزی” چیزی از “صدام حسین”ِ معدوم کم ندارد…

این در حالی ست که سقوطِ بغداد، سقوط تهران است.

مجید معتمدی _ روزنامه نگار

به گزارش پایگاه خبری “اقتصاد سالم”، حوادث عراق به مرحله ی حساس و تعیین کننده ای رسیده و متضمن نکات زیر است:

۱_ اقدامِ روز گذشته ی هوادارانِ مقتدی صدر در آتش زدنِ عکس فرماندهانِ شهیدِ مقاومت (قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس) به خوبی آشکار کرد که هدفِ صدر؛ نابودیِ جریانِ مقاومت در عراق (نیروهای حشدالشعبی) است.

۲_ در این زمینه مقتدی صدر “پیمانکار”ِ این پروژه بوده و “کارفرما”، عربستانِ سعودی است.
حدود یک سال پیش مقتدی صدر سفری رسمی به عربستان داشت و پشت پرده نیز دارای ارتباطات گسترده با این کشور است.

۳_ به تدریج آشکار می شود که اگرچه مقتدی صدر شیعه و از خاندان و بازماندگانِ شهیدان و پیشگامان مبارزه با رژیم بعث در عراق است اما در زمان و مکانی که هنوز معلوم نیست؛ توسط نیروی امنیتی و عقیدتی عربستانِ سعودی جذب شده و درواقع هم اکنونِ نقشِ یک “نفوذی” را در داخلِ جریانات شیعی در عراق دارد.(ظریف اندیشان متوجه ی نقش، وظایف و نوعِ عملکرد و ضربه ی نهاییِ یک “نفوذی” در عالم سیاست هستند)

دیدار مقتدی صدر با محمد بن سلمان

۴_ نکته ی قابل توجه و پرمعنا از زمانبندیِ دورِ جدیدِ آشوبِ صدری ها در عراق؛ وقوعِ آن بعد از بیانیه ی آیت الله العظمی سیدکاظم حائری از مراجع تقلید بزرگ شیعه در عراق است که اعلام کرد به علت کهولت سن دیگر امکان انجام امور مرجعیت را ندارد و مقلدانِ خود را به تبعیت از آیت الله علی خامنه ای به عنوان رهبر جهان اسلام در مبارزه با استعمار و استکبار فراخواند.

۵_ همچنین در دور جدیدِ آشوب ها در عراق، طرفدارانِ مقتدی صدر به دفاترِ حشدالشعبی حمله کرده اند. حشدالشعبی بخش مهمی از جریان مقاومت در عراق است که نقش اصلی را در نابودی داعش در عراق داشت.

۶_ در این شرایط هرگونه تضعیف یا نابودی حشدالعبی در عراق، قطعِ پُل جریان مقاومت را به دنبال داشته و مستقیما موجبِ ضربه به امنیت ملی و تمامیتِ ارضی ایران می شود. این همان هدفی ست که عربستان سعودی با هدایتِ مقتدی صدر به دنبالِ آن است.

۷_ نکته ی قابل توجه در این رابطه این است که مقتدی صدر در این راه با بازماندگانِ ارتشِ بعثِ عراق و طرفداران صدام حسین ائتلاف کرده است. این جریان همان جریانی بود که در سال ۱۳۵۹ به ایران حمله نظامی کرد و بهترین جوانان این سرزمین را به خاک و خون کشید.

۸_ در چُنین شرایطی بدیهی ست که هرگونه تضعیفِ نیروهای جریانِ مقاومت و نیروهای حشدالشعبی در عراق به معنای قوی تر شدن نیروهای بعث و جریان صدر بوده و به همان نسبت تمامیت ارضی و امنیت ملی ایران را تضعیف خواهد کرد…

۹_ این وضعیت ایجاب می کند که نیروهای سیاسی و امنیتی کشور از هر راهِ ممکن و لازم و به هر قیمتی؛ از نیروهای جبهه مقاومت در عراق حمایت کرده و اجازه ی تضعیف این نیرو را به وابستگانِ عربستانِ سعودی در عراق و به ویژه بعثی ها ندهند.

۱۰_ فراموش نکنیم که ایران در این رابطه اهرم های قدرت بسیاری در اختیار دارد که مطالبه ی “خسارت و غرامت”ِ تجاوز رژیم بعث عراق به ایران یکی از آنها است.
ایران تاکنون به دلایل مختلف از جمله اصول حُسن همجواری و کمک به تقویتِ متحدانِ خود در عراق و جریان شیعی و جبهه ی مقاومت موضوع غرامت را پیگیری نکرده است اما این حق همچنان برقرار است.

۱۱_ باید این پیام روشن را به دولتِ مستقر در عراق که متمایل به محور سعودی_آمریکایی ست فرستاد که تضعیفِ متحدان و منافع ملی ایران در عراق؛ به معنای روشن کردنِ آتشِ فتنه در خودِ این کشور است و فتنه انگیزان خودشان در این آتش خواهند سوخت.

۱۲_ عراق برای ما، همان ایران است. بغداد، همان تهران است… اگر عربستانِ سعودی با استفاده از مهره ها و مزدورانی همچون مقتدی صدر بغداد را فتح کند؛ گویی کنترلِ تهران را در دست گرفته است…

۱۳_ ظریف اندیشان می دانند که بعد از تجاوز ۸ ساله و دفاع مقدس و با درایتِ فرمانده ی شهید، سپهر امنیتی این کُهن سرزمین چُنان گسترش یافت که دیوارهای دفاعی اش را از تهران، به بغداد منتقل کرده است… بنابراین اوباش و مزدوران صدری چقدر اجازه ی برهم زدنِ امنیتِ بغداد را خواهند یافت!؟

۱۳_ در صورتِ سقوطِ بغداد به دستِ عواملِ سعودی_آمریکایی، نیروهای ایران ستیز اعم از نیروهای بعثی، مزدوران داعش، جبهه النصره و… در طول مرزهای غربی ایران مستقر خواهند شد.
این در حالی ست که هم اکنون نیروهای جبهه ی مقاومت و حشدالشعبی در عراق در طول مرزهای مشترک در ایران مستقر بوده و امنیت را در این بخش تامین کرده اند.

۱۴_ ایجاد جنگ داخلی و درنهایت تجزیه ی عراق و تبدیل این کشور به کانون و مرکز هسته های تروریستی در همسایگیِ تهران، از دیگر اهدافِ ایران ستیزان است.

لینک کوتاه : https://eghtesadsalem.com/?p=48786
نظرات کاربران :

مطالب مندرج در بخش "کامنت"، نظراتِ مخاطبانِ سایت بوده و پایگاه خبری اقتصاد سالم قادر به تائید یا ردِّ صحت یا درستی آنها نیست و مسئولیتی در قبال این نظرات ندارد.

دیدگاه شما