• کد خبر: ۵۰۱۴۸
  • ۱۴۰۱-۰۶-۲۵ - : ۱۳:۳۲

عضویت ایران در سازمان همکاری شانگهای

به صورت رسمی عضویت ایران در سازمان همکاری شانگهای توسط رییس جمهور ازبکستان اعلام شد .

 به گزارش اقتصاد سالم؛شوکت میرضیایف رییس جمهور ازبکستان که به عنوان میزبان بیست و دومین اجلاس سران شانگهای اولین سخنران این اجلاس بود، در سخنان خود اعلام کرد: امروز یادداشت تفاهم در مورد تعهدات جمهوری اسلامی ایران به عنوان عضو اصلی سازمان همکاری شانگهای به امضاء می رسد. به جناب آقای رئیسی و همتایان خود این اقدام تاریخی را تبریک عرض می کنم.

پس از این اعلام رییس جمهور ازبکستان سران و نمایندگان کشورهای عضو حاضر در اجلاس به تشویق جمهوری ایران به جهت عضویت رسمی کشورمان در سازمان شانگهای پرداختند.

جمهوری اسلامی ایران که تا سال گذشته به عنوان عضو ناظر در سازمان همکاری شانگهای حضور داشت، در بیست ویکمین اجلاس سران سازمان همکاری شانگهای به عضویت کامل این سازمان درآمد.

همزمان با حضور رییسی در اجلاس سران سازمان همکاری شانگهای سخنگوی دولت در توییتی نوشت: لایحه «الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به سازمان همکاری شانگهای» پس از تصویب در دولت، جهت طی تشریفات قانونی تقدیم مجلس شد.

لینک کوتاه : https://eghtesadsalem.com/?p=50148
نظرات کاربران :

مطالب مندرج در بخش "کامنت"، نظراتِ مخاطبانِ سایت بوده و پایگاه خبری اقتصاد سالم قادر به تائید یا ردِّ صحت یا درستی آنها نیست و مسئولیتی در قبال این نظرات ندارد.

دیدگاه شما