• کد خبر: ۶۴۱۱۵
  • ۱۴۰۲-۰۱-۰۸ - : ۹:۵۶

نفت برنت ۷۷ دلار و ۷۸ سنت شد

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۳۴ سنت معادل ۰.۴۴ درصد کاهش به ۷۷ دلار و ۷۸ سنت رسید.

 به گزارش اقتصاد سالم؛قیمت نفت خام تغییر چندانی در اولین ساعات تجارت در روز سه‌شنبه در آسیا نداشته است. بازارهای نفت بر تحولات بحران بانکی و همچنین نگرانی در مورد عرضه و افزایش تقاضا تمرکز کرده‌اند.

 قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۳۴ سنت معادل ۰.۴۴ درصد کاهش به ۷۷ دلار و ۷۸ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۵ سنت معادل ۰.۰۷ درصد کاهش ۷۲ دلار و ۷۶ سنت معامله می‌شود.

 تصمیم ترکیه برای توقف ارسال نفت خام از کردستان عراق از طریق خط لوله به‌دنبال تصمیم دادگاه درمورد لزوم رضایت بغداد برای ارسال این نفت باعث افزایش قیمت آن در روز گذشته شده بود.

 اقدامات آمریکا برای حل بحران بانکی در این کشور خوش‌بینی نسبت‌به بخش بانک‌داری که بازارهای مالی را مختل کرده بود افزایش داده است.

 نشانه‌های افزایش تقاضا در چین هم از قیمت نفت حمایت می‌کند. پیش‌بینی سالانه واحد تحقیقات شرکت ملی نفت چین در روز دوشنبه نشان داد انتظار می‌رود واردات نفت خام چین ۶.۲ درصد در سال جاری میلادی نسبت‌به سال گذشته افزایش یافته و به ۵۴۰ میلیون تن برسد.

 به‌نظر می‌رسد ذخایر نفت خام آمریکا هم ۲۰۰ هزار بشکه در هفته گذشته افزایش یافته باشد. آمار مؤسسه نفت آمریکا در روز سه‌شنبه و گزارش اداره اطلاعات انرژی این کشور در روز چهارشنبه منتشر خواهد شد.

برچسب‌ها:,

لینک کوتاه : https://eghtesadsalem.com/?p=64115
نظرات کاربران :

مطالب مندرج در بخش "کامنت"، نظراتِ مخاطبانِ سایت بوده و پایگاه خبری اقتصاد سالم قادر به تائید یا ردِّ صحت یا درستی آنها نیست و مسئولیتی در قبال این نظرات ندارد.

دیدگاه شما