• کد خبر: ۶۶۹۲۸
  • ۱۴۰۲-۰۲-۲۰ - : ۱۲:۱۵

نسل چهارم آریزو ۵ در راه بازار ایران

نسل اول آریزو ۵ اولین بار در نسل ۱۳۹۵ توسط مدیران خودرو به بازار ایران معرفی شد و به دلیل استقبال گسترده، تا سه نسل به‌روزرسانی شد.

 به گزارش اقتصاد سالم؛حالا در سال ۱۴۰۲، نسل چهارم این سدان با زبان طراحی جدید و با نام New Arrizo 5s پا به بازار خواهد گذاشت. اما آریزو ۵ جدید اسپورت چه ویژگی‌هایی دارد؟

زبان طراحی جدید
آریزو ۵ به دلیل هماهنگی بالای موتور توربو و گیربکس، یکی از پرشتاب‌ترین سدان‌های بازار ایران به حساب می‌آید. همین مؤلفه، این خودرو را به‌عنوان سدان اسپورت ام‌وی‌ام معروف کرده است. حالا در نسل چهارم آریزو، طراحی ظاهری جدید  بر پایه زبان طراحی محصولات مدرن است. طراحی‌ای که در آن جلوپنجره مشبک ماتریکسی با طرح «واترفال» و مه شکن‌های جدید با طرح «ویندنایف» در دو طرف ماشین و استفاده از طرح‌های ورزشی، در کنار دیفیوزرهای عقب جدید، رینگ ۱۷اینچی و کالیپرهای قرمز  در مجموع طرحی ساده اما چالاک و مدرن برای  آریزو ۵ جدید اسپورت به ارمغان آورده است.

طراحی داخلی جدید، فرمان دی کات و گرمکن صندلی
آریزو ۵ جدید اسپورت از نظر طراحی داخلی نیز تغییر کرده‌است. داشبورد این سدان همچون محصولات مدرن ظاهری لوکس به خود گرفته‌است و دکمه‌های سیستم تهویه‌ مطبوع آن لمسی شده‌اند که حسی مدرن و لذت‌بخش به سرنشینان القا می‌کنند. همچنین آرم رست، کنسول وسط و دکمه حالت رانندگی از جمله مواردی هستند که در طراحی داخلی آریزو ۵ جدید اسپورت ظاهر جدیدی به خود گرفته‌اند تا این سدان اسپورت در سگمنت قیمتی خود کاملا متفاوت از رقبا شده در مجموع حسی متفاوت از نظر طراحی داخلی ارائه دهد. فرمان برقی آریزو ۵ جدید اسپورت از حالت گرد به دی کات تغییر شکل داده تا حس اسپورت تری را هنگام رانندگی منتقل کند. همچنین این سدان به صندلی برقی ۶ جهته راننده و گرمکن صندلی‌های جلو مجهز شده است.

ایمنی
آریزو ۵ جدید اسپورت به کیسه هوای ایمنی برای سرنشینان جلو، کیسه‌های جانبی و کیسه هوای پرده‌ای مجهز است. همچنین سیستم‌های پایداری Bosch 9.1 (TCS, HAC, EBA) ، سیستم نمایش میزان فشار باد تایرها، ترمزهای دیسکی مجهز به ABS+EBD، ترمز پارک برقی و اتوهولد مجموعه امکاناتی هستند که ۵ ستاره ایمنی C-NCAP  چین را برای خانواده آریزو ۵ به ارمغان آورده‌اند.

لینک کوتاه : https://eghtesadsalem.com/?p=66928
نظرات کاربران :

مطالب مندرج در بخش "کامنت"، نظراتِ مخاطبانِ سایت بوده و پایگاه خبری اقتصاد سالم قادر به تائید یا ردِّ صحت یا درستی آنها نیست و مسئولیتی در قبال این نظرات ندارد.

دیدگاه شما