• کد خبر: ۶۷۶۸۴
  • ۱۴۰۲-۰۳-۰۱ - : ۱۲:۳۸

راهکارِ جلوگیری از تکرارِ شهادت مرزبانان ایرانی (جنایتِ سراوان) چیست / واحدِ نظامی ۰۷ را تشکیل دهید

۵ سربازِ وطن مستقر در منطقه “مزه سر” در مرزِ سراوان به شهادت رسیدند…

راهکارهای جلوگیری از تکرار جنایاتِ این چُنینی چیست.

مجید معتمدی _ روزنامه نگار

به گزارش پایگاه خبری “اقتصاد سالم”، مرزهای ایران و پاکستان سالهاست که به محلی برای تجاوزِ گروهک های تروریستی تبدیل شده است…

در این رابطه نکات زیر قابل توجه است:

۱_ دنیایِ امروز، دنیایِ “توازن قوا” است. به این معنا که اگر کشوری در حالتِ حداقلی؛ توانایی برقراریِ “انرژی و قدرتی” برابر با قدرتِ کشورها و نیروهای رقیب یا دشمن در حوزه های مختلف (نظامی، اقتصادی، رسانه ای و…) را نداشته باشد، مطمئنا به سرعت از همان نقطه “ضربه” خواهد خورد.

۲_ به طور کلی در حوزه “قدرت دفاعی” کشور، اصلِ “توازن قوا” به خوبی در کشور اجرایی شده است به گونه ای که به یُمن مجاهدت های فرزندانِ این مردم از جمله فرمانده ی شهید “قاسم سلیمانی” جبهه مقاومت خاورمیانه و غرب آسیا و همچنین شهید “حسن تهرانی مقدم”، توان موشکی و پهپادی کشور به خوبی توانسته است توانِ “بازدارندگی” را دربرابر توطئه های نظامی و تهاجمی دشمنان خارجی ایجاد کند.

گُل های ایران زمین به دست گروهک های تروریست شهید شدند / مردم در انتظارِ “ضربه ی متقابلِ چند برابری” به جانیان و حامیانِ شان هستند

۳_ با این حال در برخی حوزه ها همچنان شاهد ضعف ها و خلاء هایی هستیم که استفاده از نیروها و سربازانِ “وظیفه” که تنها برای گذراندنِ دوره ی خدمتِ “سربازی” جذبِ نیروهای مسلح شده اند؛ در مرزهای پُر خطر، از مهمترین آن است.

۱/۳_ بدیهی ست که سربازانِ وظیفه از یک سو فاقدِ آمادگی های بدنی و رزمیِ لازم برای مقابله با “گروهک های تروریستی” بوده و از سوی دیگر نیز تمامِ آموزش های لازم برای مقابله با تروریست ها در دوره ی کوتاهِ خدمت سربازی به آنها داده نمی شود…

۲/۳_ بنابراین در نقاطِ حساس و “مَرز” هایی که احتمالِ اقداماتِ تروریستیِ گروهک ها وجود دارد؛ باید از افسرانِ کادر و نیروهای زبده که از نظرِ توانِ بدنی و رزمی، برای مقابله با گروهک های تروریستی آماده شده اند، استفاده کرد.

۳/۳_ این اقدام، پایه ی ایجاد اصلِ توازنِ قوا و بازدارندگی در برابر گروهک های تروریستی در مَرزها است.

۴_ نباید فراموش کرد که گروهک های تروریستیِ مستقر در برخی از کشورهای همسایه؛ زیرِ چترِ حمایتیِ سازمان های امنیتیِ برخی کشورها قرار دارند و اعضای آنها تروریست هایی هستند که وظیفه و تخصصِ آنها، بمب گذاری و ترور و کُشتن است و اصولا “مرگ، کسب و کار و زندگی آنها است” و سربازانِ وظیفه توانایی مقابله با آنها را ندارند.

۵_ در برابرِ چِنین “جانیان و آدم خوارانی” باید از نیروهای آموزش دیده برای مقابله با تروریسم و در صورت صلاحدید؛ از نیروهای “سپاه قدس” استفاده کرد.

۶_ اما نکته ی بسیار مهم دیگری که از تکرارِ حوادثی همچون “جنایتِ سراوان” جلوگیری می کند؛ اجرای دقیقِ راهبردِ اعلامی از سوی فرمانده کل نیروهای مسلح آیت الله علی خامنه ای است.

۱/۶_ فرماندهی کل قوای مسلح در اعلامِ دکترین دفاعی ایران در راهبردی هوشمندانه، دقیق و موثر اعلام کرده است که هر ضربه ی دشمن خارجی؛ با “۱۰ ضربه ی متقابل” پاسخ داده خواهد شد…

۲/۶_ در همین زمینه ضرورت دارد “آمران و عاملانِ” جنایتِ سراوان در هر نقطه ی جهان که قرار دارند (احتمالا در پاکستان)؛ شناسایی و تعقیب شده و تحتِ “ضربه ی متقابلِ چند برابری” قرار گیرند.

۳/۶_ ایران در سالهای گذشته نیز از دولتِ پاکستان خواسته است از تحرک گروهک های تروریست در مرزهای مشترک، جلوگیری کند بنابراین در صورتِ ناتوانی یا قصورِ سازمان اطلاعات و ارتش پاکستان؛ این حقِّ بدیهیِ ایران است که با استفاده از “پهپادهای شناسایی و تهاجمی” خود، برای شناسایی و انهدامِ تروریست ها در خاکِ پاکستان، راسا اقدام کند…

۷_ ضربه ی متقابلِ چند برابری به تروریست های جنایتِ سراوان، هزینه های جنایاتِ بعدی را برای تروریست ها بالا خواهد برد.

۸_ ضمن اینکه خانواده ی سربازان شهید و مردمِ ایران در انتظارِ پاسخ مسئولان به تروریست های تکفیری هستند.

۹_ تمام دشمنان خارجی به ویژه تروریست ها باید این “پیام” را در عمل دریافت کنند که حتی خونِ ۱ ایرانی هم “خط قرمز” ی است که اولین و بدیهی ترین تاوانش “قصاصِ” آمران و عاملان خواهد بود.

۱۰_ در همین رابطه پیشنهاد می شود واحدی نظامی_تهاجمی تحت عنوان ۰۷ در نیروهای مسلح تشکیل شود که وظیفه تخصصی اش؛ وارد کردن ضربه متقابلِ چند برابری به تروریست ها باشد.

پی نوشت:

۱_ منظور از نامگذاری و تشکیل واحدی نظامی تحت عنوانِ ۰۷ تشکیل واحدی ست که از روزِ ۰ (شهادت هر ایرانی در هر کجای جهان به دستِ هر تروریستی) تا روز ۷ (هفتمین روز از شهادتِ هر ایرانی)؛ برای شناسایی و ضربه به تروریست ها وارد عمل شود.

 

لینک کوتاه : https://eghtesadsalem.com/?p=67684
نظرات کاربران :

مطالب مندرج در بخش "کامنت"، نظراتِ مخاطبانِ سایت بوده و پایگاه خبری اقتصاد سالم قادر به تائید یا ردِّ صحت یا درستی آنها نیست و مسئولیتی در قبال این نظرات ندارد.

  1. علی رضا گفت:

    سلام. مسئولین اهمال کارند. باید با شدت وقدرت برخورد شود ودرس عبرتی برایشان شود که جرأت تعرض نداشته باشن.

  2. محمدرضا گفت:

    … به امید روزی که سربازی حرفه ای بشود و نیروی مرزی ما تجهیز شوند

  3. یوسف بهمن آبادی گفت:

    ردیابی تروریست ها بالاخره انجام و به سزای اعمالشون رسانده می شود. اما روح این عزیزان به جانشان دیگر بر نمی گردد. بنابراین باید اقدام اساسی شود.

    انشاءالله یک بار برای همیشه یا مرزها را مسدود کنند یا مرزها تحت نظارت چشمان هوشمند دائم قرار گیرد.

    باید فیلترهای ورود به پاسگاه ها چند لایه شود تا دسترسی به آن سخت و به صورت الکترونیک، قابلیت تشخیص نزدیک شدن تجهیزات نظامی فراهم شود.

    با این وضعیت، بازارچه مرزی چگونه می خواهد فعال شود؟
    اتفاقا اینها چند روز پس از تاسیس بازارچه مرزی، اقدام به این کار کرده اند تا بگویند ایجاد رابطه با پاکستان و ایجاد بستر شغلی برای جوانان منطقه با امنیت زدایی ما ابتر می ماند.
    این اقدام چند جوان اوباش نیست، بلکه یک تفکر و استراتژی از سوی دولت ها و دشمنان جمهوری اسلامی است.

  4. حسن گفت:

    من سال ۱۳۸۰ تاسال ۸۵ در اوج ناامنی دریگان رزمی تیپ تکاور سلمان بصورت پیمانی ۵ ساله استخدام نیروی انتظامی شدم ودر شرق کشور خدمت کردم با ماموریت‌های سخت در مبارزه با اشرار با کمبود امکانات حتی در یکی از ماموریت‌ها مجبور شدیم از تشنگی بشا‌شیم بخوریم، چندین بار تا دم مرگ رفتم چندین از دوستانم شهید شدند و بعد از ۵سال خدمت من را استخدام رسمی نکردند، وقتی به هسته گزینش رفتم برای استخدام رسمی مسعول هسته گزینش جلوش یک قران باز بود رد مهر برپیشانیش بودگفت ‌شما دیپلم نگرفتی نمیتونی استخدام ب‌شی من تمام آموزش سلاح نیمه سنگین ودوره تک تیرانداز داشتم حتی درجه تشویقی گرفته بودم،متاسفانه کشور ما مسعول بدرد بخور دلسوز نداره که قدر دان جوانان باشند، من که قصد خدمت داشتم وعلاقه رها شدم، تمامش با مدرک صحبت میکنم، حالا باید دچار چکنم بشیم ناامنی وشهید شدن جوانان

  5. مهدی گفت:

    مرزبانی سیستان و کردستان رو باید بدن به نیروهای سپاهی البته نیروهای کادر سپاه ن سربازان وظیفه بجای رفتن کلاس عقیدتی و… درپادگان حضور موثر داشته باشن در مناطق مرزی

  6. مهران گفت:

    حداقل کاری که میشه کرد که البته خیلی هم اثر گذار و راه بردی هست اینه که از پهپاد های هلیکوپتر مانندی بنام camcopter که مجهز به موشک و تیربار باشه، استفاده کرد!
    از اونجاییکه یه قلعه تک و تنها در بیابان بعنوان مرزبانی قدرت مقاومت زیادی نداره و نیروی کمکی نمی تونه به سرعت خودش رو به منطقه برسونه، بنابراین باید سازوکاری فراهم بشه که به محض رویت وضعیت خطر در مرزبانی باید یکی از سربازان کلید اعلام اضطراری رو در محل بصدا دربیاره تا واحد کنترل و فرماندهی پهپاد camcopter مستقر در تهران ، یک پهپاد هلیکوپتری مجهز به موشک و تیربار رو که در محل قلعه مرزبانی مستقر هست به پرواز دربیاره تا تروریست ها رو به موشک و تیربار ببنده! تا جان محافظان وطن در امنیت قرار بگیره. دوربین های حرارتی مستقر در قلعه و بالن های مجهز به دوربین نصب شده در قلعه مرزبانی می تونن به صورت اتوماتیک و هوشمند محیط پیرامون مرزبانی رو پایش کرده و با نزدیک شدن خودروی ناشناس و همینطور رویت هر وضعیت مشکوکی ، مرکز کنترل و فرماندهی پهپاد های هلیکوپتری در تهران رو مطلع کرده تا راسا” بتوانند به قلعه مرزبانی هشدار لازم رو ارائه بدن و مرکز کنترل مستقیما وارد عملیات درگیری بشه.

  7. سعید گفت:

    همش مماشات میکنن با اشرار بابا ناسلامتی قدرت اول منطقه ما هستیم برزید از ریشه بکنیدشون این همه هزینه ندیم چقدر جوون باید کشته بشند آخه

  8. بهروز گفت:

    باید تمام مسیر مرز مشترک ایران با افغانستان و پاکستان و حتی آذربایجان و ترکیه را با دیوارهای بتنی مسلح و ارتفاع زیاد و وصل به سیستمهای هشدار دهنده در شب مجهز و از طریق پایش شبانه روزی بوسیله اپراتورها و کاربرهای انسانی هوشیار تحت کنترل و رصد قرار داد و پشت این دیوارهای بتنی مسلح را تا شعاع ۱۰ کیلومتری موانع ایذایی و مین گذاری نمود

  9. محمد گفت:

    اجازه آتش به اختیار به سربازان،استفاده از دوربین های حرارتی،گشت زنی با پهباد ها که مجزا به دوربین حرارتی باشد

  10. آرمان گفت:

    باید از سلاح های پیشرفته و رادارهای پیشرفته و مین گذاری مرز را کنترل کرد .
    باید برای خون این جوانان ارزش قائل بود و با هر قطره خون این عزیزان ۴ تا فرمانده عزل بشن.

    قطعا قصور و کوتاهی مدیریتی در کار بوده.

    در ضمن چرا در منطقه سراوان و ایراشنهر پادگان نظامی بزرگ سپاه یا مرزبانی زده نمیشود ؟

  11. ابراهیم گفت:

    مشکل اینجاست که وقتی اونوریا دیدن دیگه نمیتونن با بهانه عربستان که میگفت تنب بزرگ و کوچک مال ماست و از این طریق میخواستن یواش یواش ایران رو تیکه پاره کنن نمیتونن روش مانور برن حالا گفتن چکار کنیم که بهترین حالت ممکن درگیر کردن ایران با افغانستانه و ایران هم نمیخواد تو این شرایط با افغانستان درگیر بشه بخاطر همین میخواد با خریدن زمان مشکلات رو حل کنه ولی احتمالا افغانستان میخواد وارد جنگ با ایران بشه هر چند این چیزا بازی کردن با دم شیره

  12. حامد گفت:

    احسنت…

دیدگاه شما