• کد خبر: ۶۷۹۱۴
  • ۱۴۰۲-۰۳-۰۳ - : ۱۴:۰۱

گران‌ترین سکه را ببینید+عکس

با به فروش رسیدن یک سکه طلای یونانی در حراجی، رکورد گران‌ترین سکه تاریخی فروخته‌شده شکسته شد.

 به گزارش اقتصاد سالم؛با به فروش رسیدن یک سکه طلای یونانی در حراجی، رکورد گران‌ترین سکه تاریخی فروخته‌شده شکسته شد.

 یک مجموعه‌دار برای اضافه کردن یک سکه طلای دوهزارسالۀ یونانی به مجموعه خصوصی‌اش، ۶ میلیون دلار در یک حراجی واقع در سوئیس هزینه کرد و به این ترتیب این سکه طلا به گران‌ترین سکه باستانی فروخته‌شده در یک حراجی تبدیل شد.

با توجه به کیفیت و کمیاب بودن این سکه و با در نظر گرفتن این نکته که دیگر سکه‌های مشابه، بیشتر در موزه نگهداری می‌شوند می‌توان میزان ارزشمند بودن این سکه طلا را توجیه کرد.

این سکه در فاصله ۳۴۰ تا ۳۲۵ پیش از میلاد ضرب شده است و روی یک سمت آن چهره یک «ساتیر»، موجود افسانه‌ای یونانی و بر سمت دیگر آن، تصویر یک شیردال نقش بسته است. به تصویر کشیدن چهره یک ساتیر که موجودی با سر انسان و گوش و دم اسب است می‌تواند به پادشاه «ساتیروس یکم» اشاره داشته باشد.

جزئیات ظریف به‌کاررفته در این سکه باعث شده است متخصصان سکه مطمئن باشند که این سکه را یک استاد قلمزنی خلق کرده است.

این سکه مدت‌ها بخشی از مجموعه موزه دولتی هرمیتاژ (روسیه) بود، اما در سال ۱۹۳۴ به عنوان بخشی از تلاش استالین برای فروش آثار هنری برای جمع‌آوری ارز خارجی برای تأمین مالی رشد صنعتی داخلی فروخته شد. «چارلز ژیله»، یک صنعتگر فرانسوی که مجموعه‌دار کتاب‌های کمیاب، مبلمان و آثار باستانی، از جمله سکه است این سکه را خریداری کرده است.

پیش‌تر سکه‌ای به  نام «Eid Mar» که توسط «بروتوس» به مناسبت مرگ «ژولیوس سزار» ‌ در سال ۴۲ پیش از میلاد ضرب شده و در سال ۲۰۲۰ میلادی به قیمت ۴.۲ میلیون دلار فروخته شده بود، به عنوان گران‌ترین سکه تاریخی شناخته می‌شد.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها:

لینک کوتاه : https://eghtesadsalem.com/?p=67914
نظرات کاربران :

مطالب مندرج در بخش "کامنت"، نظراتِ مخاطبانِ سایت بوده و پایگاه خبری اقتصاد سالم قادر به تائید یا ردِّ صحت یا درستی آنها نیست و مسئولیتی در قبال این نظرات ندارد.

دیدگاه شما