• کد خبر: ۶۹۴۲۸
  • ۱۴۰۲-۰۳-۲۴ - : ۷:۵۲

تجلیل از شرکت سیمان مازندران

در سومین روز از هفته محیط زیست، همایش هم اندیشی صنعت، معدن و محیط زیست با حضور مسئولین، صنعتگران و معدنکاران، در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی مازندران برگزار شد.

به گزارش اقتصاد سالم؛دکتر عطاء اله کاویان، مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران ضمن تقدیم تقدیرنامه به محسن کلاه کج مدیرعامل شرکت سیمان مازندران از شرکت های تابعه گروه توسعه ملی با اشاره به شعار جهانی محیط زیست، چالش جدید بشری را مسئله مصرف بی رویه پلاستیک‌ عنوان کرد و افزود: هنوز دانش بشری به مرحله‌ای نرسیده است که برای همه پلاستیک‌ها جایگزینی داشته باشد.

وی، با بیان اینکه سالانه در کشور حدود ۲۰۰ هزار تن پلاستیک تولید می‌شود، گفت: بسیاری از کشورها قوانین سختگیرانه‌ای در حوزه تولید، توزیع و مصرف پلاستیک‌ها دارند و در سال ۱۴۰۱ نیز در هیئت دولت مصوب شد که تنها در میوه‌فروشی‌ها توزیع رایگان پلاستیک خواهیم داشت و در دیگر موارد باید جایگزین‌هایی پیش بینی شود.

در ادامه این نشست مدیرکل دفتر پایش فراگیر سازمان محیط زیست کشور ضمن اشاره به شرایط کشور و تحریم‌ها و لزوم توسعه و خودکفایی و افزایش تولیدات کشور، بر اهمیت نگاه به محیط زیست تأکید کرد و با اشاره به سخنان رئیس جمهور مبنی بر اینکه توسعه، فرع بر محیط زیست است، افزود: ما شرایط اضطرار برای محیط زیست را هم گذرانده‌ایم و سالانه ۲.۶ دهم میلیارد دلار فقط در پایتخت خسارت آلودگی هوا می‌بینیم و حتی در جایی مانند مازندران هم از آلودگی هوا متأثر شده‌ایم.

لینک کوتاه : https://eghtesadsalem.com/?p=69428
نظرات کاربران :

مطالب مندرج در بخش "کامنت"، نظراتِ مخاطبانِ سایت بوده و پایگاه خبری اقتصاد سالم قادر به تائید یا ردِّ صحت یا درستی آنها نیست و مسئولیتی در قبال این نظرات ندارد.

دیدگاه شما