• کد خبر: ۷۱۴۵۰
  • ۱۴۰۲-۰۴-۱۹ - : ۷:۵۱

۳۰ محصول جدید در بارز طراحی و تولید شد

در مجمع‌عمومی سالیانه گروه صنعتی بارز منتهی به اسفند ۱۴۰۱ از رشد بی‌نظیر آمارهای تولیدی و اقتصادی پرده‌برداری شد و سهام‌داران بارز با ۷ همت درآمد، ۵۵۰ ریال سود به‌ازای هر سهم تقسیم نمودند و ۲۵۰ میلیارد تومان را برای افزایش سود انباشته تخصیص داده که در آینده در صورت موافقت سهام‌داران افزایش سرمایه ۱۰۰ درصدی گروه از محل سود انباشته صورت پذیرد.

 به گزارش اقتصاد سالم؛روز چهارشنبه ۱۵ تیرماه ۱۴۰۲ مجمع‌عمومی عادی سالیانه و مجمع‌عمومی فوق‌العاده گروه صنعتی بارز با حضور ۸۷.۸ درصدی سهام‌داران به‌صورت حضوری و مجازی برگزار و مبلغ ۵۵۰ ریال سود به ازای هر سهم تقسیم شد.

در ابتدای مجمع جمال میرزایی، مدیرعامل گروه صنعتی بارز به‌عنوان دبیر مجمع‌عمومی عادی سالیانه گزارش عملکرد منتهی به ۲۹ اسفندماه سال ۱۴۰۱ هیئت‌مدیره را قرائت کرد و اظهار داشت: سال گذشته در شرایط سختی  به سر می بردیم و عملکرد بارز قابل‌دفاع نبود. اما در سال جدید با تغییر و تحولات خوبی که ایجاد شد شرایط بسیار خوبی را خواهیم داشت.

 جمال میرزایی در ادامه افزود: در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری و شعار سال با عنوان «مهار تورم و رشد تولید»  اقدامات لازم در دستور کار صنعتگران کشور به‌ویژه گروه صنعتی بارز قرار دارد.

 وی گفت: باتوجه‌به فرمایشات ریاست محترم‌جمهور تداوم تلاش مضاعف را در دستور کار گروه صنعتی بارز قرار دادیم و با تلاش شبانه‌روزی مسیر رسیدن به اهداف گروه را طی می کنیم.

 مدیرعامل گروه صنعتی بارز با اشاره به تأکید مقام عالی وزارت صمت بر رشد و افزایش بهره‌وری گفت: در سال جاری تحول را تکلیف خود می دانیم و تا سال ۱۴۰۵ در مجموعه بارز به تعالی خواهیم رسید و این امر در روند تولید قابل ارزیابی است. در سال ۱۴۰۱ در تمام گروه‌های محصولی از افزایش فروش برخوردار بودیم و درآمد خالص بارز در سال گذشته برابر با ۷ هزار میلیارد تومان بوده است.

 وی در ادامه سخنان خود از مهم‌ترین دستاوردهای گروه صنعتی بارز در سال مالی ۱۴۰۱ سخن به میان آورد و اظهار داشت: یکی از رویکردهای گروه صنعتی بارز در جهت تحقق راهبرد کلان افزایش سطح کیفیت و توان فناوری گروه و نیز سرمایه‌گذاری در تحقیق و توسعه به‌منظور ایجاد مزیت رقابتی برای سازمان است. ازاین‌رو ۳۰ محصول طی سال گذشته باهدف نوآوری و توسعه بازارهای جدید در بارز طراحی و تولید شد.

 میرزایی ایجاد حاکمیت در بازار، حفظ همکاری خودروسازها، افزایش سطح کیفیت و توان فناوری گروه و توسعه صادرات را از مهم‌ترین راهبردهای گروه صنعتی بارز نام برد.

مدیرعامل گروه صنعتی بارز در خصوص چشم انداز صادرات و افزایش فروش داخلی نیز گفت: با توجه به اینکه بازار مصرف تایر در کشورهای همسایه بسیار خوب است باید برنامه ریزی جهت توسعه صادرات را در دستور کار قرار دهیم. در خصوص بازار داخلی نیز پیش‌بینی می‌شود طی سه سال آینده تولید خودرو در کشور به سه میلیون دستگاه در سال برسد که این بستر مناسبی است تا بسمت توسعه بیشتر برویم.

  وی همچنین با اشاره به مهم‌ترین دستاوردهای گروه صنعتی بارز در سال مالی ۱۴۰۱ بیان داشت: اخذ گرید A+  سازه‌گستر سایپا برای بارز کرمان و A برای بارز کردستان، دریافت تأییدیه دانش‌بنیان ۵ محصول مهم، دریافت لوح زرین و گواهی‌نامه نوآوری برتر در هفتمین جشنواره نوآوری برتر ایرانی برای طراحی و تولید تایر SUV از جمله این دستاوردهاست.

 میرزایی همچنین کسب عناوین «واحد نمونه استانی»، «کارفرمای سلامت‌محور برتر استانی» و «کارگروه نمونه استانی»، کسب رتبه برتر بین شرکت‌های تایرساز ایرانی، بهینه‌کردن ترکیب تولید به تفکیک نوع محصول باتوجه‌به نیاز بازار و افزایش تولید و تنوع تایرهای SUV را از دیگر دستاوردهای گروه صنعتی بارز در سال مالی ۱۴۰۱ برشمرد.

 وی اظهار داشت: بهبود کانال‌های توزیع با راه‌اندازی مراکز عرضه مستقیم و فروش اینترنتی، ثبت رکورد بارگیری، افزایش تولید تایرهای رادیال سواری با راه‌اندازی ماشین‌آلات متوقف مانند تایرسازی و پرس‌هیا پخت و تولید تایر هواپیما از دیگر دستاوردهای گروه صنعتی بارز در سال مالی ۱۴۰۱ است.

 مدیرعامل گروه صنعتی بارز از کسب نشان‌های مختلف توسط این گروه در سال مالی ۱۴۰۱ خبر داد و افزود: اخذ نمره ۹۲.۶۳ از آخرین دوره ممیزی فرایند شرکت سازه‌گستر سایپا و کسب بالاترین نمره اعطایی بین تأمین‌کنندگان تایر را در سال گذشته داشته‌ایم.

شایان ذکر است محمد غلامی مدیر نظارت معاونت امور شرکت ها و مجامع گروه توسعه ملی بعنوان ناظر و نماینده گروه در این مجمع حضور یافت.

لینک کوتاه : https://eghtesadsalem.com/?p=71450
نظرات کاربران :

مطالب مندرج در بخش "کامنت"، نظراتِ مخاطبانِ سایت بوده و پایگاه خبری اقتصاد سالم قادر به تائید یا ردِّ صحت یا درستی آنها نیست و مسئولیتی در قبال این نظرات ندارد.

دیدگاه شما