• کد خبر: ۷۷
  • ۱۳۹۹-۰۳-۱۱ - : ۱۲:۵۸

صنعت هوانوردی جهان تا ۲۰۲۳ بهبود نمی یابد

آینده سفرهای هوایی در جهان بستگی به بازگشایی مرز کشورها و تسهیل محدودیتها دارد و علیرغم آمادگی کشورها برای باز کردن مرزهایشان، حداقل تا سه سال آینده به سطح قبل از همه گیری ویروس کرونا باز نمی‌گردد.

به گزارشدنیای خبر،  موسسه اعتبار سنجی اس پی گلوبال هشدار داد علیرغم آمادگی کشورها برای باز کردن مرزهایشان، حمل و نقل جهانی مسافران حداقل تا سه سال آینده به سطح قبل از همه گیری ویروس کرونا باز نمی گردد.

این موسسه اعلام کرد جریان سفرهای هوایی در سال جاری میلادی تقریباً نصف خواهد شد. آینده سفرهای هوایی در جهان بستگی به بازگشایی مرز کشورها و تسهیل محدودیتها دارد.

اکثر کشورهای اروپایی مرزهای خود را در ماه ژوئن بازگشایی میکنند و چند کشور اروپایی همین حالا هم با لحاظ کردن محدودیت‌هایی این کار را انجام داده اند. اس پی گلوبال اعلام کرد با توجه به پایین بودن مقدار پروازها، قطب های فرودگاهی جهان طی چند ماه آینده با تنزل رتبه خود مواجه خواهند بود.

« فرودگاه ها با کاهش مقدار پروازها و فشار بر درآمدهای خود در بخش هوانوردی مواجه خواهند بود که ۵۰ درصد کل درآمد آنها را تشکیل می دهد. خرده فروشی که یکی از بخشهای پرمنفعت برای درآمد فرودگاههاست، ضربه سخت ری خواهد خورد».

این موسسه رتبه بندی در ماه مارس هشدار داد انتظار دارد قطب های فرودگاهی جهان جریان نقدینگی ضعیفتر و کمتری داشته باشند. این موسسه رتبه ۱۱ فرودگاه را از آن زمان پایین آورده است که شامل فرودگاه هیتروی انگلیس و گروه فرودگاههای شارل دوگل، اورلی و لی بورژه فرانسه هم می شود.

پیش‌بینی بربینانه دیگری برای صنعت هوانوردی از سوی آژانس گردشگری سازمان ملل صورت گرفته که هشدار داده گردشگری بین المللی بیشترین کاهش را در سال جاری میلادی خواهد داشت چون میزان سفر در جهان ۷۰ درصد کاهش یافته است.

 

منبع: تسنیم

لینک کوتاه : https://eghtesadsalem.com/?p=77
نظرات کاربران :

مطالب مندرج در بخش "کامنت"، نظراتِ مخاطبانِ سایت بوده و پایگاه خبری اقتصاد سالم قادر به تائید یا ردِّ صحت یا درستی آنها نیست و مسئولیتی در قبال این نظرات ندارد.

دیدگاه شما