• کد خبر: ۷۸۱
  • ۱۳۹۹-۰۳-۳۱ - : ۸:۰۰

مراکز کاریابی چند نفر را وارد بازار کار کردند؟

سال گذشته ۳۹۱ هزار و ۲۸۰ نفر جویای کار در کاریابی‌های خصوصی و دولتی ثبت نام کردند که از این تعداد ۸۹ هزار و ۵۱۵ نفر وارد بازار کار شدند.

به گزارشدنیای خبر،  مراکز کاریابی در سالیان اخیر به یکی از کانون‌های اصلی جذب و هدایت جوانان جویای کار تبدیل شده اند. مراکزی که با دریافت یک هزینه اندک و ابتدایی برای ثبت نام، هویت فرد متقاضی را از وی اخذ و مهارت‌ها و تجارب گذشته وی در حوزه‌های گوناگون را ثبت می‌کنند و به تبع آن با اعلام نیاز مراکز مربوط، جویندگان کار را به سمت این مراکز هدایت می‌کنند.
براساس آمارهای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی سال گذشته ۳۹۱ هزار و ۲۸۰ نفر جوینده کار در دفاتر کاریابی ثبت نام کرده‌اند. از این تعداد ۳۶۷ هزار و ۶۱۶ نفر در کاریابی خصوصی و مابقی (۲۳ هزار و ۶۶۴ نفر) در مراکز خدمات اشتغال درخواست خود را ثبت کرده‌اند.
همچنین ۲۱ درصد (۷۷ هزار و ۱۹۹ نفر) از ثبت‌نام شدگان در کاریابی‌های خصوصی و ۵۲.۰۴ درصد (۱۲ هزار و ۳۱۶ نفر) از ثبت نام شدگان در مراکز خدمات اشتغال به کار گمارده شده‌اند.
مراکز کاریابی خصوصی به عنوان مکمل کاریابی دولتی هستند. سال گذشته ۹۵۵ مرکز کاریاب خصوصی فعالیت می‌کردند که ۸۱۸ مرکز کاریابی داخلی و ۱۳۷ خارجی بودند.
سال گذشته ۴۸۴ هزار و ۷۰۲ فرصت شغلی توسط کاریابی‌های خصوصی اعلام شد که به واسطه آن ۳۵۲ هزار و ۹۴۸ نفر را به کارفرما معرفی کردند و از این تعداد ۷۷ هزار و ۱۹۹ نفر از آنها مشغول شدند.
همچنین در این دوره ۲۳ هزار و ۶۶۴ نفر جویای کار به ۵۸ مرکز خدمات اشتغال فعال در کشور مراجعه و ثبت نام کردند که از این تعداد ۱۷ هزار و ۲۶۸ نفر معرفی به کار و ۱۲ هزار و ۳۱۶ نفر وارد بازار کار شدند.
استان‌های تهران و خراسان رضوی هر کدام به ترتیب با ۹۴ هزار و ۸۱۱ نفر و ۴۴ هزار و ۴۹۴ نفر بیشترین جویندگان کار را داشتند که برای پیدا کردن کار به کاریابی‌ها مراجعه کردند.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها:

لینک کوتاه : https://eghtesadsalem.com/?p=781
نظرات کاربران :

مطالب مندرج در بخش "کامنت"، نظراتِ مخاطبانِ سایت بوده و پایگاه خبری اقتصاد سالم قادر به تائید یا ردِّ صحت یا درستی آنها نیست و مسئولیتی در قبال این نظرات ندارد.

دیدگاه شما