• کد خبر: ۸۰۰
  • ۱۳۹۹-۰۳-۳۱ - : ۱۳:۳۵

شاخص بورس یک میلیون و ۲۷۰ هزار واحدی شد

شاخص بورس در پایان داد و ستدهای روز جاری با افزایش بیش از ۴۰.۰۰۰ واحدی به یک میلیون و ۲۷۰ هزار و ۶۰۲ واحد رسید.

به گزارشدنیای خبر، آمار معاملات بورس نشان می‌دهد که شاخص‌های بورس در پایان داد و ستدهای امروز با میانگین رشد ۳.۰۹ درصد مواجه شدند.

صعود شاخص‌ها

بر اساس آمارهای معاملاتی، روز جاری اکثر شاخص‌های بورس با رشد مواجه شدند به طوری که شاخص کل با ۴۰۹۲۹ واحد صعود معادل ۳.۳۳ درصد به یک میلیون و ۲۷۰ هزار و ۶۰۲ واحد، شاخص‌ قیمت «وزنی – ارزشی» با ۱۰۸۵۲ واحد افزایش معادل ۳.۳۳ درصد به ۳۳۶ هزار و ۸۸۶ واحد، شاخص کل «هم وزن» با ۱۰۴۹۱ واحد رشد معادل ۲.۶۳ درصد به ۴۰۹ هزار و ۲۴۲ واحد، شاخص قیمت «هم وزن» با ۶۹۲۹ واحد افزایش معادل ۲.۶۳ درصد به ۲۷۰ هزار و ۲۸۶ واحد، شاخص آزاد شناور با ۵۱۸۸۹ واحد افزایش معادل ۳.۱۲ درصد به یک میلیون و ۷۱۲ هزار و ۵۰۷ واحد، شاخص بازار اول با ۳۱۳۴۴ واحد افزایش معادل ۳.۳۹ درصد به ۹۵۶ هزار ۹۸۴ واحد و شاخص بازار دوم با ۷۶۹۳۸ واحد صعود معادل ۳.۲۳ درصد به ۲ میلیون و ۴۵۵ هزار و ۳۹۹ واحد رسید.

 نمادهای تاثیر گذار

از سویی دیگر امروز ۷ نماد «فولاد با ۳۱۸۰ واحد، فملی با ۲۷۶۰ واحد، فارس با ۲۶۸۱ واحد، شستا با ۱۶۲۳ واحد، کگل با ۱۴۸۹ واحد، شپنا با ۱۲۷۹ واحد و کچاد با ۱۱۵۵ واحد» بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس بر جای گذاشتند.

افزایش نماگر صنایع

این گزارش می افزاید، امروز شاخص‌های صنایع تالار شیشه ای نیز با نوسان مواجه شدند به طوری که شاخص صنایع «ذغالسنگ با ۱۳۳۸ واحد صعود معادل ۴.۹۹ درصد به ۲۸ هزار و ۱۴۵ واحد، وسایل ارتباطی با ۴۰۷۳ واحد افزایش معادل ۴.۹۸ درصد به ۸۵ هزار و ۱۱۸ واحد، اطلاعات و ارتباطات با ۴۹ واحد رشد معادل ۴.۹۸ درصد به یک هزار و ۵۲ واحد، فنی مهندسی با ۴۰۵ واحد افزایش معادل ۴.۹۴ درصد به ۸ هزار و ۶۲۳ واحد، تامین آب، برق و گاز با ۱۰۶ واحد صعود معادل ۴.۹۱ درصد به ۲ هزار و ۲۶۹ واحد، حمل و نقل با ۱۹۰۸ واحد رشد معادل ۴.۷۵ درصد به ۴۲ هزار و ۱۱۳ واحد، فرآورده نفتی با ۱۸۲۵۸۱ واحد افزایش معادل ۴.۶۱ درصد به ۴ میلیون و ۱۴۰ هزار و ۳۰۳ واحد» رسید.

بیشترین افزایش قیمت ها

در عین حال نگاهی به آمارهای معاملاتی امروز بازار سهام مشخص می‌کند: قیمت سهام نمادهای «سخوز، ونوین، فاما، شخارک، کدما، حکشتی و شبهرن» بیشترین افزایش قیمت و نمادهای «لابسا، کفپارس، سفار، سدشت، کترام، ددام و ساربیل» بیشترین کاهش قیمت را در بازار سهام رقم زدند و در تابلوهای بورس به ثبت رسیدند.

به این ترتیب، در پایان داد و ستدهای روز جاری بورس، در یک میلیون و ۴۰۹ هزار نوبت معاملاتی، ۶ هزار و ۷۱۱ میلیارد برگه اوراق بهادار به ارزش ۱۱۴ هزار و ۸۳۰ میلیارد تومان در بورس معامله شد.

برچسب‌ها:

لینک کوتاه : https://eghtesadsalem.com/?p=800
نظرات کاربران :

مطالب مندرج در بخش "کامنت"، نظراتِ مخاطبانِ سایت بوده و پایگاه خبری اقتصاد سالم قادر به تائید یا ردِّ صحت یا درستی آنها نیست و مسئولیتی در قبال این نظرات ندارد.

دیدگاه شما