• کد خبر: ۸۰۳
  • ۱۳۹۹-۰۳-۳۱ - : ۱۳:۵۹

بازگشایی سینماها و تئاتر از اول تیرماه

معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت ضمن اشاره به بازگشایی تالارهای پذیرایی، سالن‌های سینما و تئاتر، بر لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و همکاری اصناف با بازرسان دانشگاه‌های علوم پزشکی تاکید کرد.

به گزارشدنیای خبر، مهندس محسن فرهادی در نشست ویدئوکنفرانسی با خبرنگاران ضمن تبریک روز ملی اصناف (اول تیر ماه) و تقدیر از حرکت خودجوش اصناف در همکاری جهت کنترل اپیدمی کرونا در ابتدای شروع پاندمی در کشور، گفت: اکنون در آستانه بازگشایی تالارهای پذریرایی در شهرها و شهرستان‌های سفید و زرد کرونا هستیم. به طوری که شروع فعالیت‌های سینماها، تئاتر و مراکز فرهنگی از روز اول تیر ماه البته با رعایت پروتکل‌های بهداشتی را شاهد خواهیم بود.
وی افزود: به نظر من ستاد ملی کرونا به صنوف و گردانندگان  تالارهای پذیرایی، سینماها و تئاترها اعتماد برجسته‌ای کرده است؛ چرا که سینماها و تئاتر و تالارهای پذیرایی، طبیعت‌شان تجمع افراد است و به همین دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی در آنها از اهمیت بیشتری نسبت به سایر صنوف برخوردار است.
فرهادی تاکید کرد: رعایت فاصله‌گذاری‌های اجتماعی یک تا دو متری در افراد خصوصا در تالارها ارزش وافری دارد. رعایت بهداشت فردی مثل ضدعفونی کردن دست‌ها، گندزدایی و ضدعفونی سطوح مشترک در اولویت است. لازم است در این اماکن اجرای پروتکل‌ها را جدی بگیرند و این فرصت را به سمت آزادی‌های بیشتر برای کنترل و مبارزه با کرونا مغتنم شمارند. در مجموع خواهان همکاری مستمر اصناف با همکاران و بازرسان در سطح دانشگاه‌های علوم پزشکی هستم.

پروتکل جدید ضد کرونایی برای زندان‌ها
وی همچنین در پاسخ به سوال ایسنا درباره پروتکل جدید وزارت بهداشت درباره رعایت موازین بهداشتی و مقابله با کرونا در زندان‌ها، گفت: پروتکلی امروز در جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا ارایه شد تحت عنوان پروتکل بهداشتی زندان‌ها که با همکاری خوب سازمان زندان ها تهیه شده است. عمده‌ترین نکات آن همین فاصله‌گذاری‌هاست و توصیه‌ ما به سازمان زندان‌ها آن است که تا حد امکان و جایی که قانون اجازه می‌دهد، زندانی‌هایی که به مرخصی رفته‌اند، همچنان از مرخصی استفاده کنند و در صورت مراجعه به زندان نیز فاصله گذاری‌ها رعایت شود؛ به طوری که فضای مدیریت شده مترمربع نسبت به زندانی‌ها افزایش یابد و نزدیک به دو تا سه برابر شود.
فرهادی افزود: با توجه به شرایط خاص زندان‌ها، رعایت بهداشت فردی و مواد غذایی و رعایت پروتکل‌ها بسیار اهمیت دارد و لازم است جدی گرفته شود. همچنین اگر شرایط بیماری برای زندانی بروز کرد، نسبت به اقدامات درمانی و قرنطینه کردن آنها اقدام شود.
وی گفت: از آنجا که این پروتکل با همکاری سازمان زندان‌ها تهیه شده، امیدواریم مو به مو اجرا شود و شرایط امن و ایمنی را در زندان‌ها داشته باشیم.

لینک کوتاه : https://eghtesadsalem.com/?p=803
نظرات کاربران :

مطالب مندرج در بخش "کامنت"، نظراتِ مخاطبانِ سایت بوده و پایگاه خبری اقتصاد سالم قادر به تائید یا ردِّ صحت یا درستی آنها نیست و مسئولیتی در قبال این نظرات ندارد.

دیدگاه شما