• کد خبر: ۹۳۹
  • ۱۳۹۹-۰۴-۰۳ - : ۸:۴۴

عربستان شرایط حج امسال را اعلام کرد

وزارت حج و عمره عربستان سعودی دوشنبه شب در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که برگزاری حج امسال(۱۴۴۱ هجری قمری) با تعداد بسیار محدود برای آن دسته از حاجیانی که از تابعیت‌های مختلف در داخل عربستان حضور دارند، برگزار می‌شود.

به گزارشدنیای خبر، در اطلاعیه‌ای که در صفحه رسمی توئیتر وزارت حج و عمره عربستان منتشر شده، آمده است: با توجه به شیوع ویروس کووید-۱۹ در بیش از ۱۸۰ کشور دنیا و جان‌باختن حدود نیم میلیون نفر و ابتلای بیش از ۹ میلیون نفر، [این تصمیم اتخاذ شده است.]
این بیانیه اعلام کرد: همچنین با توجه به توضیحات وزارت بهداشت سعودی در خصوص ادامه خطراتی که این بیماری دارد و نیز به خاطر نبود هیچ‌گونه واکسن و درمان قطعی برای مبتلایان به این بیماری ویروسی در جهان و حفظ امنیت بیماران، افزایش میانگین مبتلایان در بیشتر کشورها و نیز به خاطر خطرات ناشی از شیوع و ابتلای این بیماری در تجمعات انسانی که ایجاد فاصله امن میان افراد را مشکل می‌سازد، اتخاذ شده است.
وزارت حج و عمره عربستان اعلام کرد: در سایه ادامه شیوع این بیماری، خطرات ناشی از همه‌گیری این ویروس در تجمعات انسانی، دشواری رفت و آمد میان کشورها، و نیز با توجه به افزایش میانگین ابتلا به این بیماری در سطح جهان، مقرر شد مراسم حج امسال (۱۴۴۱ هجری قمری) به صورت بسیار محدود و برای کسانی که تمایل به انجام مناسک حج دارند و از تابعیت‌های مختلفی هستند که در عربستان سعودی ساکن هستند، برگزار شود.
عربستان اعلام کرد که این تصمیم برای آن اتخاذ شد که مراسم حج امسال به لحاظ بهداشتی به صورت امن برگزار شود.
براساس تازه‌ترین گزارش وزارت بهداشت سعودی، روز دوشنبه ۳هزار و ۳۹۳ مبتلای دیگر در این کشور شناسایی شدند و ۴۰ تن دیگر نیز به شمار جان‌باختگان کووید-۱۹ افزوده شد.
با احتساب این تعداد، مجموع کل مبتلایان در عربستان به ۱۶۱ هزار و پنج نفر و شمار جان‌باختگان به یکهزار و ۳۰۷ تن رسید.
برگزاری محدود حج در مراسم امسال پس از آن روی می‌دهد که پیشتر برخی رسانه‌ها مدعی لغو کامل مراسم حج از سوی دولت ریاض شده بودند.
تصمیم برای برگزاری محدود مراسم حج امسال در سعودی همزمان با آن روی می‌دهد که این کشور امروز بیشترین مورد ابتلا به کرونا را از زمان شناسایی نخستین مورد ابتلا به این بیماری ویروسی ثبت کرد.
در همین ارتباط روزنامه انگلیسی” فاینانشال تایمز” انگلیس به نقل از یک مسؤول در وزارت حج و عمره سعودی اعلام کرده بود، عربستان در اندیشه لغو کامل مراسم حج سال ۲۰۲۰ است.
عربستان پس از آن که ژاپن تصمیم گرفت المپیک تابستانه امسال را بای جلوگیری از شیوه کرونا به تاخیر بیندازد ، برای لغو مراسم حج امسال تحت فشار شدید قرار گرفت.
برگزاری محدود مراسم حج درحالی رخ می‌دهد که عربستان سالانه ۱۲ میلیارد دلار از حج و عمره درآمد دارد و این کشور برنامه‌ریزی کرده بود گردشگری مذهبی خود را تا پایان سال ۲۰۲۰ میلادی، سالانه به ۱۵ میلیون نفر افزایش دهد.
محدودیت در مراسم حج، فشار مالی بیشتری به سعودی وارد خواهد آورد، کشوری که در شرایط کنونی با توجه به شیوع ویروس کرونا و اعمال محدودیت و نیز سقوط زیاد قیمت نفت، با بحران جدید مالی روبرو ست و سیاست ریاضت اقتصادی را در پیش گرفته است و این کشور را مجبور کرد، بنزین را گران کند.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها:,

لینک کوتاه : https://eghtesadsalem.com/?p=939
نظرات کاربران :

مطالب مندرج در بخش "کامنت"، نظراتِ مخاطبانِ سایت بوده و پایگاه خبری اقتصاد سالم قادر به تائید یا ردِّ صحت یا درستی آنها نیست و مسئولیتی در قبال این نظرات ندارد.

دیدگاه شما