• کد خبر: ۹۶۰۳۹
  • ۱۴۰۳-۰۳-۱۱ - : ۱۶:۰۹

کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ نیامده، شروع کردند / مردم این بار فریب نخورند

نگاهی گذرا به مواضع نامزدها و کاندایداهای انتخابات ریاست جمهوری تیر ۱۴۰۳ نشان می دهد که باز هم بازیِ تکراری شروع شده است اما مردم این بار نباید فریب بخورند…

مجید معتمدی _ روزنامه نگار

به گزارش پایگاه خبری “اقتصاد سالم”، به فَکت های زیر توجه بفرمایید:

۱_ تا کنون “اصلی” ترین چهره های ثبت نام کرده و افرادی که تقریبا نامزدی آنها برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ قطعی شده است، افرادی همچون “علی لاریجانی، سعید جلیلی و مهدی غضنفری… ” هستند.

۲_ نگاهی گذرا به “سیگنال های انتخاباتی” این افراد نشان می دهد که نامزدها و کاندیدهای این دوره ی انتخابات ریاست جمهوری؛ بازهم همان شیوه مسبوق بسابقه ی “زدوخورد و تخریبِ رقیب” را در پیش گرفته اند…

به یک نمونه از مصادیق یاد شده در زیر توجه بفرمایید:

“علی لاریجانی” با انتشار این توئیت، از قطعی شدن کاندیداتوری خود در انتخابات خبر داد

“مهدی غضنفری” کاندیدای قطعی انتخابات با این توئیت به علی لاریجانی پاسخ داد

“سعید جلیلی” دیگر کاندیدای انتخابات نیز این توئیت را در پاسخ به علی لاریجانی منتشر کرد

۳_ وضعیت یاد شده در بالا در حالی ست که در یک فرایند “حرفه ای و اخلاقی”، کاندیداها باید از برنامه ها و راهکارهای تدوین شده ی خود برای حل “مشکلات اقتصادی” مردم سخن بگویند نه آنکه به زد و خورد با یکدیگر بپردازند.

۴_ در این رابطه خاطرنشان می شود که رویدادهای رُخ داده در دوره های پیشین انتخابات ریاست جمهوری نباید فراموش شود که در یک فضای گل آلود و غیرشفاف، چه اتفاقاتی ممکن است رُخ دهد.

۵_ افکار عمومی باید از کاندیداها بخواهند به صورت “دقیق و شفاف”، مشکلات کشور به ویژه در حوزه ی اقتصادی را رصد و بیان کرده و “راهکارهای” عملی خود برای حل این مشکلات را طی یک جدول زمانی دقیق و مشخص، ارائه کنند.

۶_ نگارنده معتقد است “فرد” ی شایستگی دارد نمایندگی ملت پُرافتخار و بزرگ ایران در دولت را برعهده بگیرد که از “زدوخورد” های رایج فاصله گرفته و همچون “پدر” ی دردکشیده و دغدغه مند؛ به معرفی برنامه های خود برای “سعادت و رفاه” ملت ایران بپردازد.

لینک کوتاه : https://eghtesadsalem.com/?p=96039
نظرات کاربران :

مطالب مندرج در بخش "کامنت"، نظراتِ مخاطبانِ سایت بوده و پایگاه خبری اقتصاد سالم قادر به تائید یا ردِّ صحت یا درستی آنها نیست و مسئولیتی در قبال این نظرات ندارد.

  1. حمیدرضا پازوکی گفت:

    سلام
    ایکاش اینبار مصیبت وارده و از دست دادن رئیس جمهور را تبدیل به فرصت میکردیم برای یک وضعیت جدید و اینکه نفری که انتخاب میکنیم برای باقیمانده دولت سیزدهم باشد و اگر تا پایان این زمان عملکرد مناسبی داشت در زمان مقرر انتخابات بعدی بتواند با همان کارنامه مجدداً انتخاب شود و اگر نتوانست و در این آزمون موفق نشد ملت مجبور نباشد چهار سال تحملش کند و در این فرصت نشان دهد قدرت مدیریت قوه مجریه را دارد یا خیر…

    ایکاش شدنی بود….

  2. حمیدرضا پازوکی گفت:


    و حسن این عمل را میشود در آن دانست که هم قدرت مدیریت نفر منتخب معلوم میشود و هم اینکه انتخابات تجمیعی در زمان مقرر انجام میشود..

  3. محسنی گفت:

    به عقلانیت اعتدال و توسعه رای می دهیم

  4. Mohammad Ghorbani گفت:

    رای ما آقای دکتر لاریجانی

  5. Amin Faramarzi گفت:

    انقلاب اسلامی به نگاه مردم است پایدار، نه جبهه ی پایداری

  6. یاشار گفت:

    فقط این جور موقع هاست که همدیگرو خوب می کوبن ، فردا اون یکی می شه شهردار و این یکی …

    فقط احمدی نژاد

دیدگاه شما