• کد خبر: ۹۶۱۰۲
  • ۱۴۰۳-۰۳-۱۲ - : ۱۰:۱۰

نفت برنت ۸۱ دلار و ۱۱ سنت شد

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۷۷ سنت معادل ۰.۹۴ درصد کاهش به ۸۱ دلار و ۱۱ سنت رسید.

 به گزارش اقتصاد سالم ؛ قیمت نفت در شرایطی که سرمایه‌گذاران منتظر نتیجه اجلاس اوپک پلاس در روز یکشنبه هستند کاهش یافته است. تولیدکنندگان اوپک پلاس قرار است در مورد ادامه طرح کاهش تولید خود تصمیم‌گیری کنند.
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۷۷ سنت معادل ۰.۹۴ درصد کاهش و ۸۱ دلار و ۱۱ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۹۲ سنت معادل ۱.۱۸ درصد کاهش ۷۶ دلار و ۹۹ سنت معامله می‌شود.
نفت برنت ۰.۶ درصد و نفت آمریکا ۱ درصد طی یک هفته گذشته کاهش قیمت داشتند.
بازارها منتظر اجلاس اوپک پلاس در روز یکشنبه هستند. برخی منابع خبر داده‌اند این گروه بر روی یک قرارداد پیچیده کار می‌کند که طبق آن بخشی از کاهش تولید نفت در ۲۰۲۵ ادامه می‌یابد.

عربستان در آخرین لحظات برنامه این اجلاس را تغییر داده و از وزرای کشورهای عضو خواسته شخصاً در ریاض حاضر شوند.
اداره اطلاعات انرژی آمریکا اعلام کرد تولید نفت خام این کشور در ماه مارس به بالاترین رقم از ابتدای سال جاری میلادی رسیده است. این در حالیست که عرضه سوخت که شاخصی برای ارزیابی تقاضاست ۰.۴ درصد کاهش یافته و به ۱۹.۹ میلیون بشکه در روز رسیده است.
بازار نفت در هفته‌های اخیر تحت فشار خبر احتمال ادامه نرخ بالای بهره در آمریکا قرار داشته است. بالا رفتن دوباره نرخ بهره تقاضا برای نفت را محدود می‌کند.
افزایش ذخایر سوخت آمریکا قیمت نفت را در روز گذشته پایین آورد به طوری که هر دوی این شاخص‌های نفتی بیشترین کاهش قیمت ماهانه را از ماه دسامبر تجربه می‌کنند.
یورو استات اعلام کرد تورم در منطقه یورو بیش از حد انتظار در ماه مه افزایش یافته است. این خبر احتمالاً تغییری در تصمیم بانک مرکزی اروپا برای پایین آوردن نرخ بهره در هفته آینده ایجاد نمی‌کند اما می‌تواند چرخه کاهش نرخ بهره را آهسته کند.

لینک کوتاه : https://eghtesadsalem.com/?p=96102
نظرات کاربران :

مطالب مندرج در بخش "کامنت"، نظراتِ مخاطبانِ سایت بوده و پایگاه خبری اقتصاد سالم قادر به تائید یا ردِّ صحت یا درستی آنها نیست و مسئولیتی در قبال این نظرات ندارد.

دیدگاه شما