• کد خبر: ۹۶۱۹۹
  • ۱۴۰۳-۰۳-۱۳ - : ۱۵:۵۰
از میان انبوه نامزدها؛

کاندیدای مطلوبِ انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ ایران، کیست

با توجه به شرایط داخلی و خارجی، رئیس جمهور جدید می تواند به محضِ انتخاب با اعلام برنامه ها و چینش کابینه ی مناسب؛ جهشی در حوزه اقتصادی ایجاد کند، عکس این وضعیت نیز متصور است…

مردم ایران باید بهترین تصمیم را برای سرنوشت خود و فرزندان شان بگیرند.

مجید معتمدی _ روزنامه نگار

به گزارش پایگاه خبری “اقتصاد سالم”، برای تحقق این هدف کاندیدای مطلوب باید حائز شرایط زیر باشد:

۱_ مودب، با اخلاق و شُهره به حُسن خلق و رفتار باشد.

۱/۱_ در اهمیت این شاخص همین بس که هدایت صندلی ریاست جمهوری، “فرد” ی را می طلبد که مجهز به “سلاحِ” ادب و اخلاق بوده و از این طریق بتواند درحوزه داخلی و به ویژه مجامع بین المللی، از حقوق ملت ایران دفاع کند.

۲_ پیش بینی پذیر، عاقل و شُهره به عقلانیت و درایت باشد.

۱/۲_ صندلی ریاست جمهوری فردی را می طلبد که به درایت، پیش بینی پذیری و تصمیم گیری براساسِ عقلانیت و فرایندهای منطقی؛ شهره باشد تا بتواند در برابر “رویداد” های داخلی و خارجی، بهترین تصمیم را برای صرفه و صلاحِ ملت ایران اتخاذ کند.

۲/۲_ افرادی که دارای شخصیتِ “عصبی، تند و پیش بینی ناپذیر” هستند؛ در فرایندها و معادلات داخلی و بین المللی “جدی” گرفته نشده و نمی توانند از حقوق ملت دفاع کنند.

۳_ تنها خطِ قرمز وی، گوهره تمدنیِ “ایران_شیعه” باشد.

۱/۳_ جغرافیای سرزمینی ایران با تکیه بر گوهره ی تمدنیِ “ایران_شیعه” (ملیت و مذهب) در ۱۴۰۰ سال اخیر توانسته در برابر تمام مهاجمان و متجاوزان خارجی؛ مقاومت کرده و “هویت و اصالتِ” خود را حفظ کند.

۲/۳_ فردی شایستگی نمایندگی مردم ایران را دارد که جایگاه و ارزش این گوهره ی تمدنی را “درک” کرده و صراحتا در گفتار و برنامه های خود اعلام کند که هدفِ و وظیفه اصلی وی؛ حراست از فرهنگ و تمدنِ “ایران_شیعه” است.

۳/۳_ ذکر این نکته ضروری ست که تمام اقوام و ادیان و مذاهبِ ایرانی، بخشی از گوهره ی تمدنیِ “ایران_شیعه” هستند و بقا و حفظ تمامیت ارضی و سرزمینی این جغرافیا؛ منوط به حفظ این گوهره تمدنی است.

۴_ اولویت اول وی، حل مشکلات اقتصادی مردم باشد.

۱/۴_ متاسفانه به دلایلی همچون:

الف_ تحریم های یکجانبه و غیرقانونی خارجی

ب_ ضعف و سوءمدیریت

ج_ فساد اقتصادی

وضعیت عمومی اقتصاد و معیشت مردم ایران در ۳ دولت اخیر با روند نزولی همراه بوده است.

۲/۴_ آمارهای منتشره درباره سرانه مصرف برخی کالاهای اساسی همچون گوشت، لبنیات و… موید این شرایط است و وضعیت مسکن و اجاره بها نیز نیازی به گفتن ندارد…

۳/۴_ در این وضعیت فردی باید کنترل دولت را برعهده گیرد که اولویت اول وی، بهبود شرایط عمومی اقتصاد کشور و شاخص های آن باشد.

۴/۴_ این موضوع باید با ارائه راهکارهای عملی و زمان بندی دقیق، مطرح شده و پیگیری شود.

۵_ مکلف به حذفِ فرایندها و باگ های فسادزا در دولت و بخش خصوصی باشد.

۱/۵_ متاسفانه برخی از فرایندهای جاری در برخی سازمان های دولتی همچون امضاهای طلایی، انحصار و… شرایط را برای سوءاستفاده و فساد اقتصادی مدیران فراهم کرده است.

۲/۵_ همین موضوع در بخش خصوصی نیز صدق کرده و برخی “اَبَر فساد” های رُخ داده همچون چای دبش نشان می دهد که بعضا مدیران در بخش خصوصی و بخش دولتی؛ با یکدیگر برای سوءاستفاده از بیت المال، تبانی می کنند.

۳/۵_ رئیس جمهور جدید باید مبارزه با مفاسد اقتصادی از طریق حذف فرایندهای فسادزا را جزو اولویت های خود اعلام کرده و برنامه های و راهکارهای عملی در این رابطه ارائه دهد.

۶_ براساس شاخص ها و آمار، صحبت کرده و عمل کند.

۱/۶_ متاسفانه بیشتر کاندیداها (مجلس و ریاست جمهوری) در تبلیغاتِ انتخاباتی خود به جای اعلام برنامه و راهکار برای حل مشکلات؛ تنها “شعار” های فریبنده و زیبا، می دهند و بعد از انتخاب شدن نیز همان شعارها را تکرار کرده و درنهایت کنار می رود.

۲/۶_ کاندیدای مطلوب فردی است که به اهمیتِ “شاخص ها و آمار” در وضعیت کشور همچون آمار رشد اقتصادی، درصد اشتغال/بیکاری، ضریب جینی، خط فقر و… آگاه بوده و درتبلیغات انتخاباتی؛ ابتدا وضعیتِ موجود را از طریق اعلام شاخص های آن اعلام کرده و سپس بگوید می خواهد کشور را به کجا ببرد…

۳/۶_ در این زمینه نامزد انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ به عنوان مثال باید بگوید که یک سال پس از انتخاب در تیر ماه ۱۴۰۴؛ وضعیت رشد اقتصادی و درصد بیکاری چگونه خواهد بود و با ریاست جمهوریِ “او”، کشور به کجا خواهد رسید.

نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ ایران

۷_ فردی وطن پرست باشد، که ازجمله مصادیق آن آشنایی با “اسطوره ها و قهرمانانِ ایران زمین” است.

۱/۷_ کاندیدای مطلوب باید از سرمایه های انسانی و نمادین و اسطوره ای از

_ آرش کمانگیر

_ رستم (در ایران باستان)

تا…

_ دکتر محمد مصدق

_ شهید دکتر سیدحسین فاطمی (در قرن معاصر)

تا…

_ شهیدان باکری و همت و خرازی و ستاری و…

_ فرمانده ی شهید قاسم سلیمانی (در عصر حاضر)

را بخوبی بشناسد و از شخصیت و ادبیات آنها در “گفتار و رفتارش”؛ وام بگیرد و استفاده کند و اینگونه نشان دهد که یک ایرانیِ اصیل و وطن پرست است.

۸_ آشنا و علاقه مند به هنر، ادبیات و فرهنگ غنی و پرافتخار این سرزمین از فردوسی و سعدی تا فروغ فرخزاد و سهراب سپهری و استاد محمدرضا شجریان باشد.

۱/۸_ در همین رابطه کاندیدای مطلوب فردی ست که در سخنان و به ویژه تبلیغات انتخاباتی خود، نشان دهد که بزرگان فرهنگ و هنر ایران سرزمین را می شناسد و به آنان “احترام” می گذارد.

۲/۸_ وی باید درک کند که اگر از بزرگان مان در این حوزه غافل شویم، “اراذل و اوباش فرهنگی” همچون تتلو و تهی و آرش … عرصه را در دست خواهند گرفت…

۹_ از فرهنگ و ادبیات “تخریب” به دور باشد.

۱/۹_  فردی شایستگی نمایندگی ملت ایران را دارد که به جای “زدوخورد با رقبا و تخریب دیگران” برای جلب و جذبِ آرایِ مردم؛ با معرفی خود و کارنامه، برنامه و راهکارهایش برای حل مشکلات، تلاش کند رای مردم را جذب کند.

۱۰_ نزدیک ترین شخصیت و روحیه را به شهدای جان فدای وطن داشته باشد؛ اما شوآف نکند.

۱/۱۰_ تاریخ ایران زمین به ویژه در حدود صد سال اخیر روایت کرده که بهترین فرزندان این مردم برای بقای این سرزمین و دفاع از جان و مال و ناموسِ ایرانی، جان خود را فدا کرده اند.

۲/۱۰_ کاندیدای مطلوب باید از نظر “شخصیتی و روحی” به شهدا نزدیک باشد.

۳/۱۰_ ذکر این نکته ضروری ست که “شهیدگونه زیستن” با نمایشِ نزدیکی به شهدا؛ نباید اشتباه گرفته شود.

۴/۱۰_ “وطن پرستی، اخلاص، دوری از دنیا” از ویژگی های شهدای جان فدای وطن است.

۵/۱۰_ نگارنده معتقد است شخصیت و رفتارِ فرمانده ی شهید “قاسم سلیمانی”؛ بهترین شاخص و الگو در این رابطه است و مردم می توانند با تطبیق و مقایسه ی کاندیداها با اظهارات و رفتارِ فرمانده ی شهید، سِرِه را از نا سِرِه تشخیص دهند.

فیلم شعرخوانی فرمانده ی شهید و رشید جبهه های دفاع از مال و جان و ناموسِ ایرانی، از عارف بزرگ ایران زمین سلطان بایزید بسطامی /

شهادت “قاسم سلیمانی” به دست محورِ عربی_عبری_آمریکایی ضربه ای کُشَنده تر از شهادت میرزاتقی خان فراهانی (امیرکبیر) و کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ به پیکرِ مظلوم و دردکشیده ی ملت ایران در تاریخ معاصر این سرزمین وارد کرد

۱۱_ نگارنده “هشدار” می دهد که افراد بسیاری در گذشته و حال، می خواهند با “چسباندنِ” خود به فرمانده ی شهید؛ برای خود اعتبار و آبرو کسب کنند…

مردم توجه کنند که “مَگَسان دور شیرینی” را از افراد وطن پرست و ایران دوست، تمایز و تشخیص دهند.

بهترین راه برای این کار، “تطبیق و مقایسه” ی کارنامه و رفتار و گفتارِ مدعیان و کاندیداها؛ با سخنرانی ها و سیره ی عملی و رفتاریِ فرمانده ی شهید است.

لینک کوتاه : https://eghtesadsalem.com/?p=96199
نظرات کاربران :

مطالب مندرج در بخش "کامنت"، نظراتِ مخاطبانِ سایت بوده و پایگاه خبری اقتصاد سالم قادر به تائید یا ردِّ صحت یا درستی آنها نیست و مسئولیتی در قبال این نظرات ندارد.

  1. بلا گفت:

    سلام و درود
    از نوشته تحریر بر میاد ، دارا بودن میزان و ملاک کاندید مورد نظر پایندی به اصول گفته شده می باشد

  2. ایرانی گفت:

    از نویسنده سپاسگذارم که از بزرگ مرد ایران زمین حاج قاسم سلیمانی یاد کرده اند
    اگر ایران ۱۰۰ قاسم سلیمانی داشت، بهشت روی زمین بود…

  3. محمد گفت:

    فقط سعید جلیلی

  4. مجید گفت:

    محمد آقایی که فرمودی فقط سعید جلیلی
    از نظر حاج قاسم نسبت به جلیلی خبر نداری؟!

  5. محسن برآبادی گفت:

    اولویت اول باید اقتصاد مملکت باشه واقعا…
    چرا گذاشتید چهارم؟

  6. ناشناس گفت:

    رئیس جمهور باید فردی وطن پرست، مومن، موحد، علاقمند به مردم و شجاع و نترس و ملی باشد

  7. حمیدرضا پازوکی گفت:

    سلام
    علاوه بر تمامی گزینه ها باید چشم و دل سیر باشد و شجاع و دلسوز و فکر کنم بهترین گزینه در بین خیل عظیم نامزدها که اکثریتشان چهره هائی همانند هنرورهای فیلم ها و سریالها دارند،، میشود گفت دکتر پزشکیان خصوصیات اخلاقی و منش و شجاعتی مثال زدنی دارد و جایگاهش از نظر حقیر خیلی خیلی اولاتر از ریاست فعلی مجلس بوده و هست اما گاهی رای دادنها بر مبنای شایستگیهای فردی نیست و رفاقت، و رودربایستی وووو مانع میشوند تا شایسته سالاری اتفاق بیفتد اما آرزو دارم که ایشان را در کسوت ریاست قوه مجریه ببینم..

  8. محمد مهدی خدیوپور گفت:

    تنها فردی که پتانسیلی رییس جمهور شدن داره فقط دکتر احمدی نژاد هست

  9. محمد گفت:

    درود فراوان، فقط دکتر احمدی نژاد اصل ایران

  10. چک نژادیان گفت:

    زنده باد آنکه چراغ پر فروز امید را در دل مردم و رهبری دوباره روشن کند

    فقط و فقط
    محمود احمدی نژاد

  11. ناشناس گفت:

    فقط احمدی نژاد چون دو دوره سابقه ریاست جمهوری را در کارنامه خود دارد

  12. ناشناس گفت:

    دکتر علی نیکزاد از همه کاندیداها عملکرد بهتری دارد

  13. ناشناس گفت:

    امیدوارم خیر باشه برای ملت.

دیدگاه شما