• کد خبر: ۹۶۹۰۶
  • ۱۴۰۳-۰۳-۲۳ - : ۱۳:۰۳

این ربات گازهای خطرناک را بو می کشد!+ ویدئو

یک ربات چهارپا که به شکل سگ طراحی شده می تواند گازهای خطرناک را بو بکشد!

به گزارش اقتصاد سالم ؛ گروهی از پژوهشگران، یک ربات چهارپا را که به شکل سگ طراحی شده است، به بازوی مکانیزه مجهز کردند تا از موقعیت‌های خطرناک مانند ساختمان‌های متروکه یا آتش‌سوزی نمونه‌برداری کند.

به گفته این تیم پژوهشی، این ربات چهارپای سگ‌سان نمونه‌ها را به سوی شخصی می‌برد تا آن‌ها را از نظر ترکیباتی که احتمالاً خطرناک هستند، غربال ‌کند. این سامانه نیاز به اصلاح بیشتری دارد؛ اما نتایج حاکی از ارزش بالقوه آن در شرایط خطرناک است.

آزمایش مواد شیمیایی خطرناک موجود در هوا در محیط‌های کاری پرخطر یا پس از حوادثی مانند آتش‌سوزی، اقدامی مهم اما بسیار خطرناک برای دانشمندان و کارشناسان فنی است.

پژوهشگران به منظور دور نگه داشتن انسان‌ها از خطر، در حال طراحی سامانه‌های تشخیص سیار برای گازهای خطرناک و ترکیبات آلی فرار (VOCs) با ساخت دستگاه‌های نمونه‌برداری کنترل از راه دور مانند پهپادهای هوایی و کشتی‌های کوچک کنترل از راه دور هستند.

پژوهشگران این ربات را در محیط‌های دسترس‌ناپذیر از جمله کارخانه دفع زباله، سیستم فاضلاب، محل آتش‌سوزی بنزین و انبار مواد شیمیایی آزمایش کردند تا از هوا برای تشخیص ترکیبات آلی فرار (VOCs) خطرناک نمونه‌برداری کنند.

آن‌ها معتقدند طراحی این سامانه، یک اقدام «هوشمندانه» و ایمن برای تشخیص ترکیباتی است که احتمال مضر بودن آن‌ها وجود دارد؛ زیرا نمونه‌های هوا جمع‌آوری و برای بررسی به آزمایشگاه منتقل می‌شوند بدون اینکه کارشناس فنی در محیط‌های خطرناک قرار گیرد.

 

لینک کوتاه : https://eghtesadsalem.com/?p=96906
نظرات کاربران :

مطالب مندرج در بخش "کامنت"، نظراتِ مخاطبانِ سایت بوده و پایگاه خبری اقتصاد سالم قادر به تائید یا ردِّ صحت یا درستی آنها نیست و مسئولیتی در قبال این نظرات ندارد.

دیدگاه شما