• کد خبر: ۹۶۹۵۳
  • ۱۴۰۳-۰۳-۲۴ - : ۷:۲۶

پیش بینی قیمت طلا و سکه ۲۴ خرداد

قیمت طلا و سکه روز چهارشنبه نوسانات صعودی داشت. این در حالی بود که قیمت دلار اندکی عقب نشست و قیمت اونس جهانی طلا هم نزولی بود. به نظر می‌رسد بازار طلا پس از افت و نزول‌های هفته گذشته، با ورود تقاضا روبرو شده و شاهد رشد نسبی قیمت‌هاست.

 به گزارش اقتصاد سالم ؛  قیمت دلار در روز چهارشنبه اندکی عقب نشست. در همین حال قیمت طلای جهانی هم در مسیر نزولی بازگشایی شد و تا پایان معاملات بازار طلای ایران کاهشی بود.

با این حال روند قیمت‌ها در بازار طلا و سکه نوسانی و عموما افزایشی بود. سکه تمام بهار آزادی تنها سکه کاهشی بازار بود اما سکه امامی نیز در اغلب ساعت‌ها رشد داشت.

دیگر قطعات سکه غیر از سکه گرمی نیز که در تمام ساعات معاملاتی ثابت ماند، مسیر صعودی را تجربه کردند.

قیمت سکه امامی روز چهارشنبه ۴۰ میلیون و ۲۱۰ هزار تومان شد. سکه بهار آزادی ۳۶ میلیون و ۸۹۰ هزار تومان شد و نیم‌سکه به ۲۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسید.

قیمت ربع سکه نیز در کانال ۱۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان قرار گرفت و قیمت سکه گرمی در سطح ۶ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان ثابت ماند.

قیمت طلای ۱۸ عیار هم روز چهارشنبه رشد کرد و به سه میلیون و ۳۲۰ هزار تومان رسید. قیمت مثقال طلای ۱۸ عیار هم ۱۴ میلیون و ۳۸۱ هزار تومان شد.

گفتنی است قیمت اونس جهانی طلا تا لحظه تنظیم این گزارش ۲۳۲۴ دلار است.

قیمت طلای جهانی پس از انتشار داده‌های تورم آمریکا صعودی شده و ممکن است طلای داخلی را هم افزایشی کند.

پیش بینی قیمت طلا و سکه

قیمت طلا و سکه در بیشتر روزهای هفته اخیر کاهشی بوده است. بر همین اساس به نظر می‌رسد همین روند نزولی از سوی سرمایه‌گذاران و خریداران پلکانی به‌عنوان فرصت ورود شناسایی شده و تقاضا در بازار روز چهارشنبه را بالا برده است که به تبع آن، قیمت‌ها نیز افزایشی شدند.

بر همین اساس به نظر می‌رسد در صورتی که روند تقاضا افزایشی باشد، قیمت طلا و سکه نیز فعلا نوسانات صعودی اندکی را تجربه کند؛ با این تبصره که نگاه معامله‌گران باید به سمت قیمت دلار و قیمت اونس جهانی طلا دوخته شود.

لینک کوتاه : https://eghtesadsalem.com/?p=96953
نظرات کاربران :

مطالب مندرج در بخش "کامنت"، نظراتِ مخاطبانِ سایت بوده و پایگاه خبری اقتصاد سالم قادر به تائید یا ردِّ صحت یا درستی آنها نیست و مسئولیتی در قبال این نظرات ندارد.

دیدگاه شما